Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): V250 - Treinstellen V250 |
![]() |
09-12-2016 13:05:45 | ||
---|---|---|
jor[D]1
![]() |
Het artikel waar nrc zijn info vandaan haalt: http://www.ferrovie.it/portale/articoli/4389 Enige nieuwe daarin is dat er onderhandelingen tussen trenitalia en finnemeccia zouden zijn geweest. |
09-12-2016 13:26:31 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
...en zelfs dat staat ook in het NRC-artikel: "Volgens de gespecialiseerde website Ferrovie.it zijn de Italiaanse spoorwegen met het bedrijf Finmeccanica in onderhandeling over de aankoop." |
12-12-2016 12:42:40 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Vermoed zomaar dat NRC ook hier meeleest.... |
15-12-2016 21:27:42 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
In het forum te zien dat de Italianen die dingen "Calippo's" noemen.![]() |
![]() |
advertentie |
13-01-2017 16:13:40 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Het vervolg: http://www.ferrovie.info/index.php/it/english-website/847-fyra-v250-the-situation Trenitalia zou geïnteresseerd zijn in de stellen, de waarde wordt op 7 miljoen per stuk geschat en er zouden direkt twee stellen als plukstel aangewezen moeten worden voor onvoorziene omstandigheden. En het mooiste vind ik wel: Quote |
02-03-2017 09:32:42 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Er is weer een bericht. https://www.ovmagazine.nl/2017/03/fyra-wellicht-toch-weer-op-het-spoor-0756/ De Italianen zijn er absoluut niet blij mee. Treni bidone: vuilnisbak-treinen. |
02-03-2017 09:38:52 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Blijkbaar wil FS (Italiaanse Staatspoorwegen) Hitachi Italy weer eens helpen. Dat was/is ook het geval met de order voor de ETR 1000. Bombardier heeft als hoofdaannemer een aandeel van 60%. En de vroegere Ansaldobreda (nu Hitachi Italy) een aandeel van 40%. |
02-03-2017 10:47:38 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
Het kan aan mij liggen, maar die treinen zaten toch helemaal niet in de inventaris van AnsaldoBreda (nu Hitachi Rail Italy)? Die treinen waren voor zover ik altijd heb begrepen van moederbedrijf Finmeccanica (nu Leonardo) en heeft dus weinig met Hitachi te maken. Sterker nog: met Hitachi gaat het volgens mij behoorlijk goed. Die zijn druk bezig met de assemblage van de nieuwe Engelse intercitytreinen (IET). |
02-03-2017 11:02:08 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Zo zie je maar weer, de politiek heeft altijd zijn zeg in de spoorwegen. En zoals hier in Nederland is dat meestal niet de beste. Maar die eigenlijk waardeloos slechte treinen worden verkocht aan FS. Het is toch alleen maar positief nieuws voor ONS NEDERLANDERS. NS had een regeling (stond toen in meerder nieuwsartikelen) dat ze een bedrag zouden krijgen bij doorverkoop van de treinstellen. Dus dat wordt een meevaller voor NS. En wie wil kan ze gaan fotograferen in Italië. |
02-03-2017 11:22:05 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
NS verdient maximaal 21 miljoen Euro terug op een verlies van 800 miljoen. Hoezo meevaller? Zie https://www.bnr.nl/nieuws/fyra/10035067/ns-baas-erkent-800-miljoen-verlies-op-fyra-debacle |
02-03-2017 12:28:37 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Relatieve meevaller dan. NS maakt een begroting en ik neem niet aan dat deze 21 miljoen je ingecalculeerd. In die zin dus een meevaller. |
02-03-2017 13:25:11 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteZo is dat. Komt bij dat die 21 miljoen zijn verdeeld over het zevende tot en met twaalfde verkochte treinstel. Als FS besluit om er niet meer dan 6 over te nemen krijgt NS niets. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
02-03-2017 21:13:51 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Pfff! Dat maakt het wel ingewikkelder. Even opgezocht: http://www.nu.nl/beurs/3998606/japans-concern-hitachi-koopt-fyrabouwer-ansaldobreda.html Laatst bewerkt door icened op 02-03-2017 21:14 |
12-08-2017 14:56:17 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Het is nu definitief, Trenitalia heeft 17 V250's gekocht. http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:317894-2017:TEXT:EN:HTML&tabId=0 Laatst bewerkt door AlexNL op 12-08-2017 14:56 |
12-08-2017 18:20:02 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Nu het vervolg. ![]() |
12-08-2017 22:00:18 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Gaat rijden als frecciargento. Eerste exemplaar schijnt al geschilderd te zijn. |
13-08-2017 00:04:29 | ||
---|---|---|
Coryza
![]() |
Zou 't wel pijnlijk vinden als ze daar probleemloos rondscheuren... |
13-08-2017 00:21:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nou, dat moet ik nog maar geloven, en de vraag is of ze dat straks ook aan de grote klok gaan hangen. Ik denk dat die Italianen daar te trots voor zijn... |
13-08-2017 01:11:05 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Het zal mij benieuwen. Bij de stofkam-test bij NedTrain waren de waardes van defecten en onvolkomenheden behoorlijk hoog te noemen. Dat is bekend geworden in het rapport van Mott MacDonald (meen ik). Een van de scenario's toen was dat ze de treinen opnieuw zouden moeten opbouwen voor een groot deel, als ze weer in dienst zouden worden genomen. Zal mij benieuwen of ze dat in Italië ook maar gedaan hebben? Of de eisen zijn een stuk lager dan bij ons, waardoor ze daar makkelijker worden toegelaten. Choo choo..... |
13-08-2017 10:17:24 | ||
---|---|---|
Chrisdb
![]() |
Quote Zou mij eerlijk gezegd niets verbazen. Als optie door de 'Taskforce Fyra' werd meen ik ook bekeken om de treinstellen te 'retro-fitten'; dus het framework gelijktrekken qua specs en dergelijke; wellicht dat Hitachi (die AnsaldoBreda heeft overgenomen) nu hetzelfde doet maar dan voor de Italianen. Laatst bewerkt door Chrisdb op 13-08-2017 10:17 |
13-08-2017 11:09:20 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Die fabriek is overgenomen door Hitachi, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ineens de hele bedrijfsatmosfeer daardoor veranderd is En "Oh, het is misschien toch makkelijker om alle stellen hetzelfde te bouwen, waarom hebben we daar toen niet aan gedacht !" geloof ik eerlijk gezegd weinig van ![]() |
13-08-2017 14:09:55 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Volgens http://www.ferrovie.it/portale/articoli/6601 is het de bedoeling de V250 in zijn Trenitalia uitvoering in oktober te presenteren op de Expo Ferroviaria 2017 in Milaan. |
13-08-2017 21:11:00 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Opkomst en ondergang van de v250 waren vooral politiek. De slechte kwaliteit werd hier oa ook door veroorzaakt. Ik volgde het al jaren, er was aangestuurd op een flop. |
13-08-2017 21:30:28 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Dus eigenlijk zeg je dat de accu's, slecht sluiten van de deuren, het afvallen van bodemplaten, pure opzet (lees sabotage) was, zodat het een flop werd? |
13-08-2017 22:33:35 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Beetje raar verhaal inderdaad. Ik kan me nog herinneren dat de V250 begin 2009 serieus enkele maanden aan de kant stond op het testcircuit in Velim. Toen was er al sprake van een flink defect en was de politiek er nog niet eens actief mee bezig. Het was een testfase... Choo choo..... |
13-08-2017 22:40:30 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Ik vermoed dat het punt van Lex is dat door de politieke keuze voor een (rommelige) aanbesteding met winstmaximalisatie voor de overheid i.p.v. de reiziger er een (te) minimaal budget was voor aanschaf van materieel bij de winnende vervoerder. Laatst bewerkt door BGM104 op 13-08-2017 22:40 |
13-08-2017 23:00:17 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Zo eenvoudig ligt het niet. NS beweerde dat ze -ondanks het hoge bod- nog wel konden leveren. En AnsaldoBreda beweerde dat ze een trein konden leveren. Niemand stuurde bewust aan op een flop, maar men was hopeloos overoptimistisch en kinderlijk naïef. |
14-08-2017 06:43:01 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteHangt er even af van af welke aanbesteding bedoeld wordt. Die van het HSL-vervoer door het ministerie was niet rommelig maar die van NS voor het rollend materieel wel. Laatst bewerkt door nohab op 14-08-2017 06:43 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
14-08-2017 07:33:01 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Tijdens de ontwikkeling en levering van de v250 bleek er zeer veel mis. Niemand die aan de bel trok, men liet t allemaal gebeuren. Dat is een keuze. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
14-08-2017 08:22:59 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Met als klap op de vuurpijl wel, dat Bert Meerstadt het ontwerp van de trein die een paradepaardje had moeten worden voor zijn bedrijf, pas zag op het moment dat het stel voor zijn neus stond, en zich toen wel wat verslikte in de kopvorm... |
14-08-2017 08:41:21 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Ik vind het best een mooie trein vanaf het perron. En die neus.. ach. Weer eens wat anders.![]() |
14-08-2017 08:53:14 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote NS hád geen keuze, het contract met AB was een turn-key-contract. Als AB een trein leverde die voldeed aan de acceptatievoorwaarden was het goed, wijzigingen die niet in het contract werden gevraagd betekenden meerwerk en dus hogere kosten. Dat er tijdens de levering meerdere malen vertraging optrad werd vooraf natuurlijk niet voorzien, dat die vertraging uiteindelijk opliep tot 5 jaar verwachtte men evenmin. |
14-08-2017 09:19:18 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Dat contract was ook niet best. Gewoon alles zonder check over de schutting gekieperd bij een berucht onbetrouwbare leverancier. |
14-08-2017 10:12:44 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Ter voorkoming van misverstanden: dat laatste is Ansaldo niet zo direct aan te rekenen. In het contract stond de levertijd afhankelijk van de oplevering van de HSL en juist die schoof steeds naar achteren. Dat Ansaldo dit niet erg vond, dat zou zomaar kunnen... Laatst bewerkt door mren op 14-08-2017 10:13 |
14-08-2017 11:00:12 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Quote Toen het contract aan AB werd gegund hadden ze nog een prima reputatie. |
14-08-2017 11:08:21 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Vraag dat aan de Denen, Noren etc...![]() |
14-08-2017 11:20:03 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
In de periode 2001-2004 speelden de problemen die men in Scandinavië had nog niet. De IC4-bestelling van de Denen had wat vertraging opgelopen, maar dat was nog niet heel veel en was te verklaren. |
14-08-2017 11:52:09 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Zoals al meer aangehaald als men slimmer had geformuleerd en een ander eisen pakket had gehad dan had men zich niet al bijna automatisch aan AB geketent vanaf het begin en dan hadden we andere treinen gehad van andere fabrikanten die nu waarschijnlijk wel gewoon hadden rond gereden zonder afvallende zaken en brandjes. Maar ja wat t dat betreft leert men t nooit hier,des te harder je roept met een grote massa niet daarheen of iets dergelijks,des te harder men juist die kant op rent%03% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
14-08-2017 12:29:23 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Toch rijden er in Italie ook treinen rond van Ansaldo die het heel behoorlijk doen. Cultuurverschilletje wat (ook met de Belgen) meespeelt? NL zijn enorme horken mbt buitenlandse diplomatie. |
14-08-2017 16:13:09 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Quote Dat is wel bezijden de waarheid want op het moment van tekenen waren er elders in Europa al meerdere producten van Ansaldo in of nog niet in bedrijf die bij de gebruikers voor problemen zorgen oa de Noorse treinstellen en het niet tijdig leveren in Denemarken. Jeanne Kok |
14-08-2017 17:10:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat is zeker, ja. Ik weet nog heel goed hoe beteuterd de HSA-man keek toen hij vers van de pers van deze bestelling vertelde in een gemengde vergadering en diverse mensen direct nogal bedenkelijk begonnen te kijken, c.q. Ansaldo zachtjes af te branden... |
14-08-2017 18:15:06 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
QuoteLees dit topic nog maar eens door, en reageer dan nog een keer. Er is nl ook al eerder aangegeven dan sommige fabrikanten niet konden/wilden voldoen aan het eisenpakket. Sommige fabrikanten waren te duur en/of hadden een overvolle ordeportefeuille. |
14-08-2017 19:33:43 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Laten we die stuurlui-aan-wal discussie alsjeblieft niet opnieuw gaan voeren... |
14-08-2017 21:45:28 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote In Italië rijden er treinen van Ansaldobreda. En ze hebben meegeholpen aan de ontwikkeling van de ETR 500 met o.a. Fiat Ferroviaria (nu Alstom Italy). In tegenstelling tot Ansaldobreda had Fiat al de befaamde Pendolino ontwikkeld en zijn daar op basis van die Pendolino (platform) verschillende varianten ontwikkeld. Ansaldobreda had daarentegen geen enkele ervaring met het zelf bouwen en leveren van HST. Daar hadden ze blijkbaar gewoon de kennis niet voor. De leveranciers van HST zijn een selecte groep. Stadler hoort daar sinds kort bij. Laatst bewerkt door icened op 14-08-2017 21:46 |
15-08-2017 09:45:11 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote daar drijft dit forum toch op? *wegduikt* |
15-08-2017 11:19:50 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Ik ga niet alles opnieuw lezen,heb wel wat beters te doen%03% Het klopt wat ik zeg,door een achterlijk opgesteld pakket van eisen zoals o.a. materieel moet 200 halen maar mag niet harder kunnen rijden dat. Dat zijn achterlijke eisen,materieel wat beproeft is uitsluiten omdat het max 220 kan dat vind ik evengoed achterlijk qua beslissing en zo is er meer. Daarom zeg ik ook achterlijk opgesteld eisen pakket en dat daardoor sommige fabrikanten niet konden of miss wilden,tja das niet heel vreemd %08% @ lex_t ja daar lijkt het soms wel op he %03% ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
17-08-2017 14:04:34 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
We gaan t zien.. http://www.railwaygazette.com/news/high-speed/single-view/view/trenitalia-agrees-to-acquire-v250-trainsets.html |
17-08-2017 15:20:55 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
ik citeer uit het artiekel: "Trenitalia anticipates that following some technical changes the V250s will be able to operate reliably on medium-speed routes. Thanks to their 25 kV 50 Hz and 3 kV DC capability, the trains are suitable for operation throughout Italy." Dus ze gaan niet op de ontwerp snelheid van 250km/h rijden? Eigen mening: Ik vind het bizar dat deze V250's dus gewoon eerder rond rijden dan dat wij een goed alternatief voor ze hebben. Ben benieuwd wat dit voor media aandacht / politiek gezeur gaat opleveren (als dat er al komt uiteraard) |
17-08-2017 15:28:02 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Medium-speed is in Italië 250 km/h. |
17-08-2017 15:32:13 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
![]() |
Quote dank voor de toelichting! |
17-08-2017 17:56:31 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteDat moeten we natuurlijk eerst nog maar afwachten... |
18-08-2017 10:23:09 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Het zou pas een giller zijn als NS de concessie voor de HSL verliest (zie https://nos.nl/artikel/2188599-ns-dreigt-controle-op-snel-spoor-te-verliezen.html ) en TrenItalia blijkt de concessie dan binnen te slepen en gaat er met V250 rijden %08%%08%%08% Shqiperise-lopers? |
18-08-2017 23:15:22 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Dan zal die weer opnieuw door het toelatingscircus moeten, en ik vrees dat het ILT wel de buik vol heeft van die trein. En verder is de V250 een exclusief modelletje wat oorspronkelijk voor NS HiSpeed is ontwikkeld, en waar geen vervolgserie van wordt gemaakt. Dus met 17 rijdende treinen kunnen ze hun dienstverlening in Italië prima uitvoeren. Als ze in Nederland zullen gaan rijden, moet er een aanbesteding volgen. En als daar Hitachi/AnsaldoBreda uitkomt, dan zal dat weer een nieuwe trein worden, met ander modelletje. ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 18-08-2017 23:19 Choo choo..... |
18-08-2017 23:38:19 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Buiten dat je er veel te serieus op in gaat heb ik wel een vraag, hoezo 'moet' er weer een aanbesteding volgen? |
![]() |
advertentie |
19-08-2017 09:00:43 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Een aanbesteding is Europese regelgeving. Daarom moet er dus een aanbesteding komen als een vervoerder nieuw materieel wil. |
19-08-2017 09:03:32 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Nadat er al een aanbesteding is geweest voor een andere vervoerder. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
19-08-2017 10:04:35 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
QuoteAanbestedingsplicht geldt niet voor private partijen. En uit een aanbesteding voor een concessie volgt nooit automatisch een aanbesteding voor materieel tenzij voorgeschreven in concessievoorwaarden of aangeboden door vervoerder die concessie wint. Laatst bewerkt door b2py op 19-08-2017 10:05 |
19-08-2017 11:31:17 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
TrenItalia,NSr en aanverwante bv namen dat zijn geen private partijen,dus moet zo'n circus weer doorlopen worden. Al vraag ik me af of dat circus overal zo langdradig is als dat het hier lijkt te zijn. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
19-08-2017 14:29:55 | ||
---|---|---|
reisthijs
![]() |
Er hoeft natuurlijk geen aanbesteding te komen voor materieel, als de concessiehouder al genoeg treinen heeft, en de concessieverlener toestaat, dat er bestaand materieel wordt ingezet. Dat laatste lijkt me alleen niet zo waarschijnlijk. |
19-08-2017 16:17:37 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote NS gewoon een Nederlandse NV. Alleen zijn de aandelen toevallig in handen van de Staat. Materieel voor vervoersconcessies is wettelijk aanbestedingsplichtig omdat deze grotendeels met publiek geld worden betaald waardoor de aanbestedingsplicht als het ware overgaat van de overheid op de winnaar van de concessie. Het 'circus' is niet erg langdradig: je zal eerst goed willen specificeren wat je eigenlijk wil hebben. Vervolgens moeten de fabrikanten voldoende tijd moeten hebben om hier goed op in te kunnen schrijven. Na gunning gaat de zgn 'alcateltermijn' lopen waarbinnen anderen bezwaar kunnen aantekenen tegen de voorgenomen gunning. Dat gebeurt vrij vaak en eindigt niet zelden bij de rechter. Als vervolgens gegund wordt, kan de leverancier eens beginnen met de productie, vaak nog tussen/na lopende series. |
19-08-2017 16:19:01 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dat is een weinig steekhoudend argument voor een rijksinspectiedienst. Die zullen echt met een iets inhoudelijker argumentatie komen. |
01-09-2017 10:15:18 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Nou suggereert de directeur van FS dat de V250's naar nog een heel andere lijn en een heel ander land gaan:Quote Zo wordt de directeur geciteerd op het feestje op de Italiaanse ambassade in Den Haag, tgv de overname van Qbuzz Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/09/01/italianen-azen-op-nederlands-vervoer-12761508-a1571857 |
01-09-2017 10:17:18 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Tegen OVMagazine was hij minder stellig: https://ovmagazine.nl/2017/08/fyra-komt-wellicht-in-griekenland-te-rijden-1840/ |
01-09-2017 10:33:21 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
In NRC wordt 'ie geciteerd, bij OV-magazine voert Vincent een suggestie op. |
01-09-2017 11:08:02 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteMisschien willen het nog ruilen tegen wat setjes Traxx en ICR, de probleemloze opvolgers van de V250. ![]() |
01-09-2017 13:00:53 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Nog "eenmaal" oude koeien uit de sloot halen. ![]() Alstom heeft in dezelfde periode de toen gloednieuwe AGV Italo ontwikkeld. Maar Alstom had toen veel minder haast. Want Alstom ontwikkelde de AGV in eerste instantie voor zichzelf. Daarna gaf NTV Alstom de order voor de AGV. Tot grote tevredenheid van NTV want de AGV is betrouwbaar. Zou liever ook zien dat de ICNG zo snel mogelijk de Traxx + ICR zal vervangen. Maar als de Fyra debacle ook iets geleerd heeft is dat nieuwe treinmaterieel eerst heel grondig getest moet worden zodat alle kinderziektes verholpen kan worden. Pro Rail en Infraspeed moeten de prestaties van de HSL zelf ook verbeteren want anders kan zelfs goede HSL treinen nog niet optimaal presteren. Wie weet hadden ze de Fyra nog langer moet testen%09%. Maar dat is natuurlijk achteraf praten. Laatst bewerkt door icened op 01-09-2017 13:03 |
01-09-2017 16:44:09 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Hoe lang wilde je nog testen, tussen afleveren van het eerste stel tot aan in dienststelling voor reizigersvervoer zit 3 jaar...lijkt me best lang, had het testen mss 5 jaar of langer moeten duren? |
01-09-2017 16:45:36 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Dan krijg je Deense taferelen. Net zo kansloos. |
01-09-2017 17:23:18 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Waren idd meerdere problemen met de fyra. Naast de algemene bouwkwaliteit (wc rolhouder bijvoorbeeld), waren alle treinen verschillend. Een kabel voor de deuren was bijv. rood en liep links bij het ene treinstel, bij de ander was hij blauw en liep rechts. Onderhoud en reparatie van defecten zal heel duur worden en ook langer duren. Tevens was de kwaliteit van de trein/materialen zo slecht dat de trein geschat de helft van zijn geplande levensduur maar zou kunnen rijden (zal dus 20 ipv 40 jaar zijn). Tezamen met slecht functioneren, onderdelen die los kwamen (niet alle bouten gebruikt die moesten, tezamen met de minder bouten dan eigenlijk moest die in het ontwerpen zaten), zou het een bodemloze put worden. Ik wens de Italië'n succes ermee. Zei gaan nu idd aan de Deense taferelen beginnen. https://www.google.nl/search?q=fyra+wc+rolhouder&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwin_-36ooTWAhVLJlAKHSRVDWUQ_AUICigB&biw=1024&bih=662#imgrc=0TWkf4fa7gkdmM: Laatst bewerkt door MCN-GVC op 01-09-2017 19:14 |
01-09-2017 17:54:19 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
QuoteAlsof dat niet gebeurd is. Uitkomst: ze deugen niet. Als dit debakel ons iets geleerd heeft is dat alles staat of valt met goed projectmanagement. De technische problemen met de V250 waren slechts een symptoom van het echte probleem: slecht projectmanagement. Laatst bewerkt door nohab op 01-09-2017 17:55 Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
01-09-2017 21:50:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Dat die fabriek een andere aandeelhouder heeft gekregen, betekend niet dat er ineens een bus met hulptroepen afgestuurd is, en heel de fabriek ineens Hitachi ademt hoor... %09% |
02-09-2017 09:10:29 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Nee dat is waar. Vond dit bij Wikipedia Ansaldobreda: AnsaldoBreda, Ansaldo Trasporti Sistemi Ferroviari (spoorbouw) en Ansaldo Signal (spoorwegbeveiliging) vormen tezamen de transportdivisie van de Finmeccanica-groep, dat gedeeltelijk eigendom is van de Italiaanse staat. Op 24 februari 2015 werd bekend dat het Japanse technologie- en industrieconcern Hitachi voor 36 miljoen euro het aandeel van Finmeccanica in AnsaldoBreda over gaat nemen. De overname vormt onderdeel van een overeenkomst waarbij Hitachi voor 773  miljoen euro ook het 40% aandeel van Finmeccanica in het winstgevende Ansaldo STS koopt. Op de resterende beursgenoteerde aandelen wordt een bod uitgebracht. Daarom heeft de Italiaanse staat belang bij een koop van deze HST. Wordt niet door alle Italianen gewaardeerd. Die zien de voormalige Fyra vanwege zijn oude reputatie vooral als afdankertjes. Zal me niet verbazen als de Fyra straks in Griekenland gaat rijden i.p.v. Italië. Mocht er dan problemen komen heeft de Italiaanse staat/spoorwegen geen problemen met hun eigen bevolking. |
02-09-2017 09:14:02 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
De belangrijkste (en enige) Griekse verbinding waar de Fyra goed tot zijn recht zou komen, Athene-Thessaloniki, is nog niet geheel geëlektrificeerd. Dat betekent verf happen tot dat klaar is voor die stellen. #DiscoverEU |
02-09-2017 09:45:49 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Gebeurd op zijn Grieks dus nog jaaaaaren verf happen. |
02-09-2017 09:48:27 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Prima toch. Kunnen ze alsnog eventuele kinderziektes verhelpen. ![]() |
18-10-2017 21:31:50 | ||
---|---|---|
Spionkop
![]() |
Aangezien ik morgen in de buurt van Prato en Pistoia ben, heb ik even gekeken op google maps waar de 19 stellen nu verblijven. De beelden zijn van 2017. Ik tel 3 stellen in losse bakken opgebroken op het terrein van Hitachi in Pistoia, vervolgens 4 stellen in Prato net ten zuidoosten van het station naast het terrein van o.a. Transmec en Stef en tenslotte de overige 12 nog iets verder naar het zuidoosten en iets verder van de hoofdbaan Prato-Firenze af op het terrein van Fercam. Klopt dit nog of heeft er iemand recentere informatie? |
18-10-2017 22:47:09 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Hoe staat het met de perspresentatie? Deze treinen zouden een nieuwe kleurstelling gaan krijgen heb ik begrepen, en op één of andere transport-beurs worden tentoongesteld. Choo choo..... |
18-10-2017 22:50:52 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Die beurs was kort geleden in Milaan, en van een overgespoten V 250 was niets te zien, althans niemand heeft er over bericht. |
24-11-2017 11:07:29 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Kijk, er is wat beweging. Die comments zijn niet mals, overigens.![]() http://www.ferrovie.it/forum/viewtopic.php?f=47&t=19549&start=1710 Er is zelfs een suggestie voor de beschildering. http://www.ferrovie.info/index.php/it/13-treni-reali/3117-ferrovie-sara-cosi-il-fyra-v250-trenitalia-in-livrea-frecciargento Laatst bewerkt door lex_t op 24-11-2017 11:13 |
24-11-2017 15:03:21 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Als ik dit document lees op pagina 7, dan lijkt het erop dat ze de neus willen aanpakken, om dit gestroomlijnder te maken. En de koppeling is ook meteen opeens weg? http://www.crt.unige.it/IT/CIFI/2013/09_05_2013/Atti/AnsaldoBreda%20-%20Fornelli.pdf Ook lees ik op dat forum iets over een indienststelling in juli 2018. Laatst bewerkt door aarclay op 24-11-2017 15:05 Choo choo..... |
24-11-2017 19:06:38 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Mijn italiaans gaat niet verder dan uit dat land dingen koken,ik heb dus geen idee waar men over brabbelt. Kan iemand van de "hoogtepunten" een vertaling fabriceren ? Mag ook in t engels,das hier in elk geval ook geen probleem ![]() Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
24-11-2017 19:10:32 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
QuoteHeb je ze eerste sheet van die presentatie wel gelezen? Nationale conferentie "Programmering, bediening en beheer van openbaar vervoersnetwerken van belang regionaal en lokaal: Europese ervaringen in vergelijking " Genua, 9 mei 2013 Een 4,5 jaar oude presentatie dus... Laatst bewerkt door dennistd op 24-11-2017 19:10 |
24-11-2017 20:50:20 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Google Translate kan helpen. Wat te zien is, is dat het gat in de neus is dichtgemaakt met een soort stugge hoes. Die was er nog niet. Verder veel flauw gedoe over uiterlijk, de reageerders zijn niet zo enthousiast, hoewel sommigen denken dat een mooiere kleur wellicht helpt. De Multipla en Trabant worden genoemd.. |
25-11-2017 18:08:19 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
"Brutto ma brutto ma brutto che più brutto brutto brutto non si può, ma basta che funzioni e sia affidabile." Lelijk (3x en nog lelijker dan dat kan het niet worden), maar dat het maar werkt en betrouwbaar is. Nou ja, dat laatste is ook nog maar de vraag. |
25-11-2017 19:28:45 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Kijk, ondanks het italiaans ontwerp vinden de Italianen het zelf ook een lelijk ding. |
08-12-2017 13:53:59 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Een verfje doet een hoop! http://www.ferrovie.info/index.php/it/13-treni-reali/3498-ferrovie-le-prime-foto-del-fyra-v250-trenitalia-in-livrea-frecciargento link via facebook |
08-12-2017 13:55:55 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Zie er idd wat flitsender uit, beter! UIC nummer gezien; NL HSA! |
08-12-2017 14:09:40 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
UIC nummer gaat aangepast worden neem ik aan. |
08-12-2017 14:41:03 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Nee. Sinds een tijd verhuizen UIC-nummers mee naar de nieuwe eigenaar en worden niet meer aangepast. Het kán wel maar dat is naar verluid omslachtig geworden en is zowiezo niet meer nodig, als betreffende materieel maar in de toelatingsadministratie is vermeld bij de betreffende vervoerder en/of verhuurder. |
08-12-2017 14:55:19 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
Ja, maar dat is het toch niet meer? HSA bestaat niet meer. |
08-12-2017 15:24:12 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Voertuighouder moet natuurlijk wel aangepast worden. |
08-12-2017 16:59:05 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik geloof dat er bij de V250 diverse foutjes in de UIC-nummertjes op de treinen stonden, of er was weer eens een materieelnummertje verkeerd. Ik weet niet of dat destijds al rechtgezet was toen de treinen uiteindelijk hier (eventjes![]() ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 08-12-2017 16:59 Choo choo..... |
08-12-2017 22:45:46 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Alle ingeschreven HSA stellen zijn op 10 april 2014 door de inspectie uitgeschreven uit het NVR. Jeanne Kok |
09-12-2017 00:29:17 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Voor de volledigheid, het UIC nummer, en de vermelding van de voertuighouder zijn twee totaal verschillende dingen, enige verbondenheid is dat ze achter elkaar aan geschreven worden. Overduidelijk heeft men alleen de bak van een ander kleurtje voorzien en niets aan de schortplaten gedaan, daar staat ook nog Watergraafsmeer als Depotstation op namelijk. Laatst bewerkt door thom op 09-12-2017 00:31 |
09-12-2017 10:10:17 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
De materialenkast met hijsgereedschappen V250 is ook nog aanwezig op de Watergraafsmeer ![]() Shqiperise-lopers? |
09-12-2017 17:01:21 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Snel naar Italië sturen dan? Of laten we het maar in Nederland als aandenken? ![]() Choo choo..... |
17-02-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Hebben ze de nieuwe kleuren over de graffiti heengeplakt?![]() |
17-02-2018 00:00:00 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Dat is geheel juist. |
17-02-2018 12:04:13 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Op https://www.flickr.com/photos/treniedintorni/40314257611/in/feed is zojuist een foto verschenen van een V250 in Firenze op 8 februari 2018. Die is daar (als mijn Italiaans me niet in de steek laat) voor homologatietesten. Het betreft de 4816, op de foto nog net leesbaar. Laatst bewerkt door AgentX op 17-02-2018 12:04 |
17-02-2018 12:31:33 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik meen dat ze gespoten zijn. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): V250 - Treinstellen V250 |
![]() |