| 23-07-2025 12:12:28 | ||
|---|---|---|
|
treinhobby
|
Ook leuk bij ‘Rollend materieel’: MAT’64, Flirt3 of ‘door locomotief getrokken treinstel’. Weten we gelijk waarvoor de DDAR’s zijn. 😉 Laatst bewerkt door treinhobby op 23-07-2025 12:12 |
|
| 23-07-2025 12:13:18 | ||
|---|---|---|
|
martijn
|
In elke verbinding zit ergens wel potentie, maar kan me voorstellen dat er op andere routes meer vraag naar een nachttrein is dan hier. Meer dan een beetje uitgaanspubliek vanuit Arnhem en Nijmegen kan ik niet verzinnen. Zwolle is ook niet echt bruisend. |
|
| 23-07-2025 12:48:16 | ||
|---|---|---|
|
tieske05
|
|
|
| 23-07-2025 13:04:03 | ||
|---|---|---|
|
martijn
|
Maar het is natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling. En als je al ziet dat de nieuwe nachttrein Amsterdam - Alkmaar ook maar een handjevol reizigers trekt... |
|
|
advertentie |
| 23-07-2025 13:53:43 | ||
|---|---|---|
|
jacokran
|
Wat mij opvalt aan deze aanvraag: - er zijn drie treinsamenstellingen nodig, inclusief personeel - 1 compositie start in Arnhem en loopt uit in Nijmegen. Keolis is nu nite actief in beide plaatsen, dus er zijn LM ritten nodig |
|
| 23-07-2025 14:02:38 | ||
|---|---|---|
|
martijn
|
Er zijn maar 2 treinen nodig volgens de conceptdienstregeling (één trein voor rit 3 en 2 en één trein voor rit 1 en 4). En de Vechtdal GTW's rijden voorafgaand aan de nachttrein Groningen - Schiphol ook gewoon eerst naar Groningen en na afloop weer na Zwolle. Laatst bewerkt door martijn op 23-07-2025 14:04 |
|
| 23-07-2025 15:48:03 | ||
|---|---|---|
|
jacokran
|
Ah, ik verkeerde even in de veronderstelling dat de trein van Groningen naar Schiphol door Arriva gereden werd. en ik telde omlopen verkeerd. My bad |
|
| 23-07-2025 17:01:03 | ||
|---|---|---|
|
treinhobby
|
Dat is ook Arriva. Maar nu gaat Keolis dus ook nachttreinen rijden. Laatst bewerkt door treinhobby op 23-07-2025 17:01 |
|
| 23-07-2025 18:08:51 | ||
|---|---|---|
|
mat64Hidde
|
De trein die in Ah start, kan vanuit Ed/de Kippenlijn komen. |
|
| 24-07-2025 01:27:32 | ||
|---|---|---|
|
Marco
|
Materieelopties:
De Flirt 3 zou voor de hand liggen. De andere opties zijn interessant 😁 Edit: was al vermeld, ik had de volgende pagina gemist. Oeps. Laatst bewerkt door Marco op 24-07-2025 01:28 |
|
| 24-07-2025 08:35:49 | ||
|---|---|---|
|
Muizeneus
|
Flirt 3 ligt ook niet voor de hand, aangezien provincie Overijssel Keolis verbiedt om die dingen buiten Overijssel in te zetten. Misschien dat ze het wel toestaan omdat Dv en Zl meeprofiteren...? |
|
| 24-07-2025 08:47:08 | ||
|---|---|---|
|
martijn
|
Ik snap dat ze wat huiverig waren om de stellen in de (ochtend)spits naar de Kippenlijn te sturen, maar 's-nachts kunnen de stellen toch gewoon elders ingezet worden? Bovendien zijn er twee FLIRT's van de Kippenlijn beschikbaar als de provincie echt zo krampachtig is. |
|
| 07-08-2025 21:18:29 | ||
|---|---|---|
|
treinnetco
|
Tussen neus en lippen door hoorde ik hier in de wandelgangen dat ook Protos een kandidaat is. Die is echter niet gepubliceerd bij de ACM. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
|
| 17-09-2025 07:42:39 | ||
|---|---|---|
|
Gydo
|
De wekelijkse LM-rit van Bkd naar Rsd van Keolis met een Protos of een Flirt stel reed gisteren met een andere samenstelling, de Train Charter Services 101004 sleepte de Protos 5033 en daarachter de 904 naar Rsd. Bijzonder en heel interessant. Nadat de 5033 in Rsd werd afgezet gingen de 101004 en 904 terug naar Amf.
|
|
| 17-09-2025 09:06:57 | ||
|---|---|---|
|
Talbot
|
Misschien een of ander defect aan de protos, waardoor de 904 als remstel nodig was ofzo? Zal vast een goede reden voor zijn ;-) |
|
| 17-09-2025 18:56:40 | ||
|---|---|---|
|
diesels
|
Die wekelijkse rit is op vrijdag/zondag dus dit zal iets extra's zijn geweest |
|
| 25-09-2025 21:31:25 2 | ||
|---|---|---|
|
treinnetco
|
Betrof inderdaad een extra rit, ivm defecte stroomafnemer van de 5033. Normaal kan dit gefixt worden in Amf, maar dat was niet mogelijk. Vandaar de rit naar Rsd. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
|
| 18-12-2025 14:30:49 3 | ||
|---|---|---|
|
dennistd
|
Keolis gaat twee extra FLIRT-viertjes aanschaffen voor Zwolle-Enschede vanwege de reizigersgroei. Deze komen uit een optie die Arriva heeft voor de Vechtdallijnen. Hieronder het voorstel, Gedeputeerde Staten is al akkoord. |
|
| 18-12-2025 15:07:29 | ||
|---|---|---|
|
Muizeneus
|
Ik dacht dat de productielijn van Flirt-III afgesloten was? |
|
| 18-12-2025 15:51:33 | ||
|---|---|---|
|
treinhobby
|
|
|
| 18-12-2025 16:09:37 | ||
|---|---|---|
|
GerritJan
|
Ben benieuwd of deze dan ook direct de RRReis uitvoering krijgen bij Keolis, de flirts van Arriva zullen wel direct de interieur van Arriva RRReis krijgen en het uiterlijk en of Keolis ook al treinen voor einde concessie omstickert tot RRReis. |
|
| 18-12-2025 16:22:07 1 | ||
|---|---|---|
|
treinhobby
|
Daar wordt zelfs over gesproken in het document bij 'besluitvorming design trein'. In uiterlijk maart '26 wordt de beslissing genomen tussen Blauwnet of RRReis. Ook wordt er voor 2,5 miljoen een reserve onderdelen en speciaal gereedschap uitgegeven. Benieuwd wat voor een type Flirt dit dan gaat worden als dat apart vermeld staat. Laatst bewerkt door treinhobby op 18-12-2025 16:34 |
|
| 18-12-2025 16:39:10 | ||
|---|---|---|
|
GerritJan
|
Ja dat weet ik, heb het document gelezen. Als ze slim zijn doen ze het gewoon RRReis, want alles word RRReis in de toekomst.
Als het goed is gewoon hetzelfde, alleen van een andere badge. Zal wel net iets andere verbeterde techniek bevatten. Laatst bewerkt door GerritJan op 18-12-2025 16:40 |
|
| 18-12-2025 20:11:57 | ||
|---|---|---|
|
Daan!
|
Apart dat een vervoerder kan meeliften op bestellingen van een concurrent. |
|
| 18-12-2025 20:23:32 | ||
|---|---|---|
|
treinlim
|
Dit heeft in 2012 tussen Arriva en Connexxion ook plaatsgevonden bij de GTW bestelling |
|
| 18-12-2025 20:31:41 | ||
|---|---|---|
|
selivio
|
En een paar jaar later tussen (wederom) Connexxion en Keolis tbv de FLIRT's voor de Valleilijn (ter vervanging van de GTW). En waren de BRENG-stellen van Hermes ook niet meegelift op de aanschaf van de SPURT GTW's van Arriva (wat feitelijk ook een (verplichte) optie was van Arriva)? Laatst bewerkt door selivio op 20-12-2025 17:13 |
|
| 18-12-2025 20:48:00 1 | ||
|---|---|---|
|
treinlim
|
Nou ja Hermes, Connexxion een pot nat (Transdev) |
|
| 18-12-2025 21:32:52 | ||
|---|---|---|
|
cuneo56
|
Dat is niet zo bijzonder als je bedenkt dat de opdrachtgever van beide concessies een flinke vinger in de pap heeft bij de bestellingen van de treinstellen voor beide lijnen net zoals dat gold voor de lijnen in Gelderland. |
|
| 18-12-2025 22:56:45 | ||
|---|---|---|
|
Daan!
|
Dat snap ik, maar laat dan de provincie gewoon bestellen (altijd). Het wringt in mijn ogen met het principe van concurrentie, omdat er verstrengeling plaatsvindt . |
|
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
| 19-12-2025 07:02:55 | ||
|---|---|---|
|
geert
|
Dat is hier opgelost door overname verplichtingen op te nemen in de aanbestedingen. Effect is hetzelfde. |
|
| 19-12-2025 12:25:52 | ||
|---|---|---|
|
mich
|
|
|
| 19-12-2025 13:45:27 | ||
|---|---|---|
|
Muizeneus
|
Ik meen dat het verhaal was, dat Stadler de productie van Maaslijnflirts niet nog langer wilde uitstellen omdat de productielijn dicht zou gaan. Maar zitten deze nieuwe Keolisflirts dan toch op dezelfde productielijn? |
|
| 20-12-2025 14:57:37 | ||
|---|---|---|
|
GerritJan
|
Tjah of het word hetzelfde productie als die van de NS, Greater Anglia, Transport for Wales, etc etc maar ik ga daar niet vanuit. Bij de personeelsavond kreeg ik een stadler flirt 3 te zien, maar de bestelling is ook nog niet geplaatst, uiterlijk januari las ik? Laatst bewerkt door GerritJan op 20-12-2025 14:58 |
|
| 20-12-2025 16:21:22 | ||
|---|---|---|
|
MennoSBB
|
Als je alleen kijkt naar de kopvorm dan is alleen de originele Flirt niet meer in productie. De nieuwe Flirt Evo van de SBB die sinds deze maand worden ingezet en de komende 10 jaar worden uitgeleverd hebben ook de kopvorm van de Flirts die in Nederland worden ingezet. Stadler is ook gespecialiseerd in het bouwen van op maat gemaakte treinen, een paar van een iets ouder type voor Keolis zal geen probleem voor ze zijn. Als er problemen zijn bij de bouw zullen die 'onder de motorkap' zitten, maar dan kan Stadler, die zelf het onderhoud doet ervoor kiezen om nieuwe componenten te gebruiken. |
|
| 20-12-2025 17:08:16 1 | ||
|---|---|---|
|
wouterder
|
Zijn de Flirts die Keolis inzet op Amesfoort - Ede-Wageningen niet technisch gelijk aan die van ZwoEnZwoKa? Eventueel zou je de twee dan kunnen ruilen voor die. |
|
| 20-12-2025 17:14:33 | ||
|---|---|---|
|
selivio
|
Dat is zo, en dat kan, behalve dat de FLIRT's van Amf-Ed beide 3-baks zijn, en ze nu juiste 4-baks FLIRT's willen bestellen voor maximale capaciteitsuitbreiding. |
|
| 22-12-2025 00:11:52 | ||
|---|---|---|
|
AlexNL
|
Na het ongeluk in Bad Aibling heeft Stadler twee nieuwe treinstellen gebouwd van hetzelfde type FLIRT, maar omdat dat type niet meer in productie was hing daar een aanzienlijk prijskaartje aan. Nieuwe FLIRTs zouden goedkoper zijn geweest, maar niet compatibel met de rest van de vloot. |
|
| 22-12-2025 16:03:53 | ||
|---|---|---|
|
treinnetco
|
Treinstel 5033 is uitgedost met kerstlampjes en versieringen aan de binnenkant van het treinstel. Inzet zal zijn tot 27-12; vooral op de diensten naar Barneveld Zuid. 1e en 2e Kerstdag is de planning om deze wel naar Ede-Wageningen in te zetten. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
|
| 22-12-2025 16:38:15 | ||
|---|---|---|
|
martijn
|
Net als elk jaar is ook een Blauwnet-FLIRT voor ritten op het Kamperlijntje van kerstversiering voorzien en net als elk jaar is deze ook weer vernield. |
|