21-06-2018 13:24:27 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Quote Vele beter dan Dalfsen ga je het niet krijgen op regionale stations hoor. De situatie in Heino is onvergelijkbaar, daar station Heino niet alleen ver van de doorgaande weg (en het dorp zelf) ligt, maar dat dit ook nog via een 'karrespoor' moet. Weinig opstapruimte bij het station is dan nog de minste zorg. Laatst bewerkt door diesels op 21-06-2018 13:24 |
21-06-2018 13:47:33 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
QuoteDe lijst met stations waar de bus niet naast het stationsgebouw vertrekt tijdens werkzaamheden - maar een straat verderop - is zo lang dat het niet eens zin heeft om daaraan te beginnen. |
21-06-2018 15:35:18 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
QuoteDe doorgaande provinciale weg Ommen - Zwolle is de N340 en die ligt vanuit het station gezien een aantal kilometers naar het noorden. Dick van den Hoven |
21-06-2018 15:38:07 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
N757 gaat ook heel best als je naar het station wil maar goed we dwalen af%02% |
![]() |
advertentie |
21-06-2018 17:24:44 | ||
---|---|---|
ari
![]() |
Hoe wordt goederenverkeer eigenlijk afgehandeld tijdens de werkzaamheden? |
21-06-2018 17:26:02 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Er blijft te Zwolle één spoor in dienst voor zowel NedTrain als het goederenvervoer om naar Onnen te kunnen blijven rijden. |
21-06-2018 19:01:34 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dus daar zou je in de spitsrichting ook nog wel wat gekoppelde VIRM's over kunnen jagen ter ontlasting van het tvv. |
21-06-2018 19:23:54 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Moet het wel een perronspoor zijn![]() |
21-06-2018 19:37:09 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
niet perse: niet stoppen in Zwolle betekent tenminste voor de doorgaande reizigers een besparing van busellende. |
21-06-2018 19:57:46 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Zal de stroom niet van geheel station Zl afgehaald zijn, waardoor er alleen een diesel-goederentrein kan rijden ? |
21-06-2018 20:00:48 | ||
---|---|---|
MCN-GVC
![]() |
Misschien is er niet eens bovenleidingsspanning waardoor je alleen maar met een diesel door kan. Ijsbergsla zegt niet voor niets denk ik Nedtrain ipv NS naast goederen. Vergeet niet dat Prorail bij werkzaamheden beslist wat wel en wat niet rijdt, zelfs als er bovenleidingspanning is, niet NS. Deze moet werken met de capaciteit die ze krijgen. Ik heb zelf ook een keer met leeg mat Bkh-Wgm over enkelspoor Wd-Hmla gereden (4000 kruiste in Wd) volgens de Tdl was er eigenlijk geen ruimte voor mij daarom stond ik voor een rood sein te wachten, maar heb zelfs bij Bkla 15 min stil gestaan en in het half uur dat ik mij dus op het baanvak bevond geen enkele tegentrein gezien. Mijn rijpad was trouwens vanuit Ut gekomen van Prorail zelf, dus het is maar net denk ik hoe (druk) je het moet zien soms. Laatst bewerkt door MCN-GVC op 21-06-2018 20:07 |
21-06-2018 20:05:10 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Wat ik begreep gaat de stroom er niet af en NSR rijdt ledig mat van en naar Nedtrain Onnen |
21-06-2018 20:10:25 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Voor dat mensen zich nu rijk gaan rekenen. Was de overblijvende mogelijkheid niet enkel Dv- Zlge - Mp ? |
21-06-2018 20:31:31 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Correct en correct. Het is dus theoretisch mogelijk om bijvoorbeeld gekoppeld VIRM zonder stop van Meppel naar Olst-Deventer en terug te sturen als het pad niet bezet is. Echter de wenselijkheid en logistiek en het niet vasthouden aan een plan zullen maken dat dat niet snel te zien is. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 21-06-2018 20:31 |
22-06-2018 00:11:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote D'r kan met net een goederentrein gepland zijn die uiteindelijk toch opgeheven geweest is of dik vertraagd, en als niemand jouw pad erop aangepast heeft sta je gewoon wortel te schieten. |
22-06-2018 20:24:42 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
QuoteNiet weer, ook dat noodperron is na de laatste werkzaamheden in Zl gewoon blijven liggen namelijk ![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
22-06-2018 20:37:30 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Het geraamte inderdaad, echter ziet het er nu verschillend uit vergeleken met een paar maanden geleden. De formulering mijnerzijds is wat ongelukkig gekozen. |
22-06-2018 22:00:23 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Ik ben meen ik een week na de werkzaamheden in Zl nog langs dat noodperron gekomen met de trein, toen lag er i.i.g. nog een compleet perron (niet alleen geraamte maar een compleet noodperron). Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-06-2018 10:25:06 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Over 5 dagen wordt begonnen met mega operatie bij station Zwolle. Daar komt in de toekomst een passerelle bij: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi_tYepru7bAhVPa1AKHTdvDv4QFggoMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.zwolle.nl%2Fspoorzone%2Flooproutes&usg=AOvVaw16ZFI3qRMyBLS1v-X6K8jF De bereikbaarheid van station Zwolle zal verbeterd worden: http://www.infrasite.nl/news/news_articles.php?ID_nieuwsberichten=21797 https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrJQ6ABpTBbY3cAmQw0AopQ;_ylu=X3oDMTByMWk2OWNtBGNvbG8DaXIyBHBvcwMyBHZ0aWQDBHNlYwNzcg--/RV=2/RE=1529943426/RO=10/RU=https%3a%2f%2fwww.rover.nl%2fvier-sporen-tussen-zwolle-en-herfte/RK=2/RS=Q8d1nD2kfRsHgMcBvE0aqQ.dVTk- We passen de sporen en wissels aan aan de oostzijde van station Zwolle. Daarmee heeft straks elke trein uit en naar die richtingen zijn eigen baan (ook wel: corridor). Bij spoorknooppunt Utrecht leidde deze aanpak al tot veel betere punctualiteit van het treinverkeer, omdat de verschillende banen elkaar niet meer beinvloeden, maar onafhankelijk van elkaar door kunnen rijden. Snellere reistijd naar Randstad is al bereikt in een lange periode. Voorheen was de punctualiteit van de IC vanaf Utrecht/Amersfoort veel minder omdat het spoor tussen Utrecht - Woerden niet viersporig was. Toen het spoor Utrecht - Woerden viersporig werd nam de punctualiteit toe. Ook het viersporig maken van het spoor tussen Amsterdam Zuid - Duivendrecht zorgt voor verbeterde punctualiteit. Maar vanaf Lelystad is de marge nog steeds krap met de huidige dienstregeling. Vanaf Leeuwarden/Groningen naar Lelystad is het krap met de huidige dienstregeling. Dus wat extra marge maakt de dienstregeling op station Zwolle wat robuuster. |
25-06-2018 12:25:49 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
QuoteBron? |
25-06-2018 13:40:33 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Kan de treinen over de rode spoorbrug zien rijden. ![]() |
25-06-2018 13:42:32 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Ik denk eigenlijk dat de DRGL 2017 meer invloed heeft gehad dan de viersporigheid. Maarja, DRGL 2017 was niet mogelijk zonder de viersporigheid. |
25-06-2018 15:49:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Tijdens de wetkzaamheden is alleen doordeweeks een kopspoor op Zlge beschikbaar voor goederen en LM treinen waarbij goederen met lok voor en achter moeten rijden. Er kunnen dus dan ook alleen LM ritten in relatie On - Zlge - Dv v.v. gereden worden, door station Zl kan absoluut niet vanwege wkz. N.b., ook Keolis en Arriva kunnen via dit kopspoor hun materieel verplaatsen. |
25-06-2018 18:42:36 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteRode spoorbrug tussen Asdz en Dvd? Ik weet dat ik kleurenblind ben, maar over de Amstel ligt niets roods. |
25-06-2018 18:55:31 | ||
---|---|---|
funtrucker
![]() |
Quote Is dat 17 of 18c i.c.m.18b? |
25-06-2018 19:17:17 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Hanzeboog |
25-06-2018 22:39:17 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Dan valt toch niet te concluderen dat een mogelijke verbeterde punctualiteit wordt veroorzaakt door vijf kilometer viersporigheid twee provincies verderop...QuoteHet betreft spoor 20. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 25-06-2018 22:40 |
30-06-2018 09:27:53 | ||
---|---|---|
R1-2010
![]() |
Weet iemand hoe de layout van het emplacement Zwolle er over 2 weken, na de huidige verbouwing, uitziet? Ik heb ooit een plaatje/tracebesluit gezien maar kan het nergens meer terug vinden.... Laatst bewerkt door moderator op 02-07-2018 05:05 |
30-06-2018 09:31:37 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
https://www.flickr.com/photos/spoorkeerl/38535597650/in/dateposted-public/ |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
30-06-2018 10:02:11 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
De 14600 naar spoor 4... Daar mag dan een stuk perron verreist worden om daar SLT12 kwijt te kunnen. |
30-06-2018 12:38:47 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Het is een wat stom uitgangspunt in de studie ja.. maar als je hem zoals nu buiten de knoop houdt is er geen probleem en kan die ergens anders. Als de rijtijd het toelaat en hij wordt ingehaald is er ook nog een aftrap- en bijplaatscircus te Almo of Lls mogelijk. Ik denk dat het zich wel ergens op gaat lossen. |
01-07-2018 01:34:02 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Is er (nav melding in OD 29-6) nog een afsnijroute voor goederen en On, bijv door materieel/goederen via de IJssellijn binnen te laten komen en het direct kop te laten maken? Of liggen ook die transporten compleet stil? |
01-07-2018 07:18:15 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Volgens 5 berichten boven je vraag wel![]() |
01-07-2018 12:22:36 | ||
---|---|---|
illyavaes
![]() |
De post was in ieder geval bijzonder blij met het vooruitzicht van een enkelsporig uiteinde van de IJssellijn met wel één perronspoor (NOT). |
01-07-2018 12:27:45 | ||
---|---|---|
Korot
![]() |
Dat is niet echt anders dan de huidige situatie, toch? Ook nu heeft de IJssellijn alleen spoor 10 tot zijn beschikking, met 9 in gebruik voor de trein naar Enschede. |
01-07-2018 12:45:44 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Nu kun je nog naar Olst vertrekken vanaf spoor 9 terwijl er tegelijk een trein van spoor 7 naar Almelo vertrekt. Straks kan dat niet meer. |
01-07-2018 13:04:43 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteDe mening van treindienstleiders is ook niet relevant, als de Japan-goeroes het maar geweldig vinden. |
01-07-2018 13:12:04 | ||
---|---|---|
illyavaes
![]() |
De "pik eruit wat je leuk vindt en negeer de dure consequenties die je niet uitkomen" figuren ja. Alsof ze in Japan een eindpunt maar 1 spoor zouden geven. Dat er bij een tussenstation t.b.v. (beter) kunnen keren een hele partij keersporen met bijbehorende (!) grote partij wissels bij komt (in de dichtbebouwde Japanse omgeving dus peperduur) wordt ook genegeerd, een buurtstationnetje als Utrecht kan ook wel zonder ("je kunt toch keren?" Dat er dan direct stoptreinseries voor moeten wijken, boeiuh. En voor twee tienminutendiensten of zelfs twee kwartierdiensten lukt dat zeker niet, dus toch maar weer treinen op de hele corridor opheffen). |
01-07-2018 13:29:46 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Ook de toegang van/naar de Emmerlijn wordt in de eindsituatie in mijn beleving net zo kritisch als de IJssellijn. Hoe zit dat straks met goederentreinen? En wat voor idee zit er achter het gegeven dat in die situatie spoor 2 een kopspoor wordt? Jeanne Kok |
01-07-2018 13:33:50 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Voor alles dat niet past is er het toverwoord "maatwerk". Ofwel: dat zoekt dagplan tegen die tijd maar uit. |
01-07-2018 13:41:06 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Regeren is vooruit zien!![]() Jeanne Kok |
01-07-2018 14:26:08 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
QuoteIk snap niet wat er functioneel in de nieuwe situatie wijzigt tov nu. Ook straks wissels genoeg om vanuit Dv uit te wijken naar bijna elk perronspoor. |
01-07-2018 18:20:50 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Quote Hoewel ik zoals bekend, niet stuk ben van het minimaliseren van emplacementen, kan je uitstekend gelijktijdig vertrekken van de toekomstige vertreksporen naar Almelo en Olst. Dat probleem zie ik in elk geval niet. En Zwolle heeft ook nog altijd een achteruitgang naar Rgs waar je heen zou kunnen. Kopmaken met cargo lukt ook nog best. De gekozen voorkeursvariant is veel beter dan de meest uitgeklede variant uit de eerste voorstellen. Olst - Zwolle een tweede spoor geven bij het emplacement kan ook nog altijd, en dat zou ook nog wel kunnen bij verdubbeling van Zwolle - Heino. Dat je dat niet meteen doet, levert geld op dat je nu meteen kunt inzetten voor het behoud van andere mogelijkheden. Het kan echt veel erger! |
01-07-2018 21:31:13 | ||
---|---|---|
jelmerrr
![]() |
Voorbeeld van Anton kom toch niet omdat sp 9 niet richting Olst kan? |
01-07-2018 21:47:15 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Nee, maar de verwachte basisspooropstelling gaat daarvan ook helemaal niet uit. En dan houdt men daarmee in de te realiseren layout ook geen rekening meer qua gelijktijdigheden. Incidenteel kan je straks nog bijna van alle sporen overal heen, maar niet gelijktijdig meer met andere incidentele afwijkingen. Maar die zijn dan ook niet meer te verwachten. |
01-07-2018 21:53:33 | ||
---|---|---|
illyavaes
![]() |
Quote Voortaan zet men dus eerst in op totale kaalslag en wordt later als "compromis" de variant gebracht die men wilde en is iedereen blij met de achteruitgang die dat t.o.v. de huidige situatie is... %03% ![]() Laatst bewerkt door illyavaes op 01-07-2018 21:54 |
01-07-2018 21:59:42 | ||
---|---|---|
illyavaes
![]() |
Quote "Nu" is sowieso een wat lang durende werkzaamhedenstap, ook al gebaseerd op dat eindbeeld. Of het nu een goed argument is tegen "de eindsituatie is onwenselijk" dat hij de facto nu al van toepassing is? |
02-07-2018 08:14:09 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Ik ben wel even benieuwd wat VL zich dan precies had gewenst qua IJssellijn en waarom. Een wisseloverloop die het mogelijk maakt om het spoor uit Heino te gebruiken vanaf rechterspoor uit Ost of iets dergelijks? Wat mij wel gelijk opviel aan dit ontwerp is de onmogelijkheid om vanuit Mp rechterspoor naar spoor 11 te komen. De wissels bij Hea lijken te verdwijnen dus je zou door de 1:9's van Ddv naar linkerspoor moeten overlopen mocht je daar heen willen. Dat geeft "relatief lange overkruistijden". Aangezien spoor 2 geen doorrijspoor meer is wordt je dus al gauw gedwongen met goederentreinen en LM gebruik te maken van de perronsporen, ik kan me goed voorstellen dat dat niet altijd goed uitkomt gezien het bijplaats- en aftrapcircus dat daar dagelijks plaatsvindt. |
02-07-2018 09:06:41 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
De kans deed zich voor om ten koste van het verzorgingsemplacementje aan de zuidzijde een tweede spoor voor de IJssellijn te maken. Nu ligt er een Rotterdam Hofpleinoplossing of zo je wilt een Veenendaal - Rhenenoplossing: een dubbelspoor laten eindigen in enkelspoor. Daarbij ga je er van uit dat de kruising plaats vindt tussen Olst en Zwolle. Dit geeft pas problemen bij vertragingen of bij invoering van aparte Sprinterdiensten Deventer - Zwolle. |
02-07-2018 09:58:51 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
De tekening is niet helemaal correct. Je kan vanaf spoor BA na de werkzaamheden nog bij spoor 11 komen via 175AB, 3217AB, 3173/3175. Dan zit hij op het spoor van de 3600 en kan dan via 3141/3143 naar spoor 11 komen. |
02-07-2018 10:25:54 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Bedoel je alleen na de werkzaamheden deze twee weken of ook nog nadat de dive-under Hea en viersporigheid daarheen gereed zijn? |
02-07-2018 11:11:59 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
Na deze werkzaamheden. Wellicht gaat er meer weg als Hea wordt aangepast maar dat zou betekenen dat je alleen nog op de sporen 1 t/m 7 kan komen. |
02-07-2018 23:20:40 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
QuoteDe kaart is dus wel correct, want gaat uit van de eindsituatie en niet van de tijdelijke situatie na de werkzaamheden in 2018 zoals jij veronderstelt. |
03-07-2018 14:07:16 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Lees op een site van Pro Rail met foto's dat perron 3 wordt ingekort. Tot nu toe stopte hier de IC naar Lelystad/Amersfoort. Wat is hier de bedoeling van? https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/20180701-083814_sv1250.jpg?itok=KplEFXr5 https://www.prorail.nl/projecten/zwolle/in-beeld-1 https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiu6IGt9ILcAhWNyKQKHXfIAvQQFghQMAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.zwolle.nl%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fpresentatie_spoorcafe_21_februari_2018_sheets_prorail.pdf&usg=AOvVaw3CdM0QkppgKXv3WEODmqxb Laatst bewerkt door icened op 03-07-2018 14:16 |
![]() |
advertentie |
03-07-2018 14:13:51 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
De perrons zijn lang genoeg als ze straks maar één fase hebben. De toegang aan weerszijden tot het tweede en derde perron wordt straks heel anders: er komen wissels die een hogere snelheid toelaten; waar mogelijk 80 km/h, anders 60 km/h. Die 1 : 15 en 1 : 12 wissels nemen meer plaats in beslag, en daarbij komt nog dat de steunpunten van de unieke lensligger-voetgangersbrug aan de oostzijde niet te verplaatsen zijn. |
03-07-2018 14:19:36 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Heeft de inkorting van de 3e lijn niet ook te maken met het verlengen van het kopspoor 4 voor de 14600. |
03-07-2018 14:20:10 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Bedankt. Dat 80 km p/u i.p.v. 60 km p/u toch nog wat kan uitmaken. Ben benieuwd hoe "snel" ze door die krappe bocht gaan rijden richting Amersfoort/Lelystad als de werkzaamheden afgerond zijn. |
03-07-2018 14:23:10 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Eerder aan de noord/oostzijde. Nu moet je met de trein naar Enschede nog lange tijd 40km/h rijden. straks is het vanaf het perron gelijk al 60km/h |
03-07-2018 17:39:04 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Wordt er nu ook gewerkt aan de sporen tussen Htba en Zl ? De sporen tussen de Hanzebrug en station Zl ? Het valt me vaak op, dat treinen van Htba naar Zl na de brug bijna direct vaart minderen, terwijl dit nog best een lang stuk is. Wordt hier ook gewerkt om de snelheid te verhogen ? |
03-07-2018 18:06:25 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Dan zal de boog verruimd moeten worden. In de huidige situatie kan het afremmen naar 60 km/u niet veel later plaatsvinden. |
03-07-2018 18:10:33 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Welke boog is dat ? Ongeveer daar waar het spoor naar Kampen erbij komt, ofwel vlak bij het station ? |
03-07-2018 19:21:18 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Quote Treinen minderen al vaart voor de Hanzeboog. Dankzij de ruimere boog op de nieuwe spoorbedding kunnen treinen vanaf Lelystad/Amersfoort iets sneller naar het station toe rijden. Bij de oude spoorbedding van/naar oude spoorbrug was de boog krapper. Ze zullen het opstelterrein van/naar spoorbrug gaan veranderen. Weet niet of de snelheid hoger gaat worden. Wel dat een deel van de Wartsila (ter hoogte van spoor 10) deels gesloopt wordt: https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrJS9eIrjtbI1UAYBY0AopQ;_ylu=X3oDMTByaW11dnNvBGNvbG8DaXIyBHBvcwMxBHZ0aWQDBHNlYwNzcg--/RV=2/RE=1530666760/RO=10/RU=https%3a%2f%2fwww.stevensvandijck.nl%2fnl%2fprojecten%2fprorail-werkzaamheden-station-zwolle/RK=2/RS=whkZjFPzW4N7k3FbX7njuUWQ76g- Waardoor de boog wijder kan worden. De huidige krappe boog begint vanaf de brug bij de onderdoorgang voor fietsers/voetgangers (ter hoogte van attractiepark). Het spoor van/naar Kampen voegt er later bij. In dit deel wordt langzaam gereden. |
03-07-2018 22:11:30 | ||
---|---|---|
thijss
![]() |
Quote Vanmorgen waren ze daar in ieder geval met een kraan bezig. Thijs |
09-07-2018 14:42:56 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Op Sporenplan is al de sporenlayout te vinden die vanaf maandag in dienst wordt gesteld: http://sporenplan.nl/html_nl/sporenplan/ns/ns_nummer/mp-zl.html |
09-07-2018 14:53:53 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Heel mooi en deze heeft ook de snelheidsborden erbij, zodat je kunt zien dat als je van de brug komt, je inderdaad in de boemelmodus valt. Westkant is nog 40 met dwergjes en de oostkant is 60 geworden met hoge seinen. Dick van den Hoven |
09-07-2018 15:11:06 | ||
---|---|---|
Klaasje
![]() |
De tekening is bijna correct. Wissel 129 moet een 1:15 (blauw, 80 km/h) zijn. Sein 128 (spoor 3) ontbreekt net als dat de kruiswissels in spoor 3 verdwijnen tezamen met de twee bijbehorende seinen. Laatst bewerkt door Klaasje op 09-07-2018 15:12 |
09-07-2018 15:16:32 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
De wissels in spoor 3 verdwijnen ook. Aan de oostzijde van spoor 3 komt ook een hoog sein met bord |6|. |
09-07-2018 16:19:16 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Volgens mij laat de boog geen hogere snelheid toe dus veel winst kan je daar niet halen yenzij je de boog gaat verruimen en dat zal een kostbaar project worden. |
10-07-2018 19:13:32 | ||
---|---|---|
DVtreinen
![]() |
Hoe zit het dan met de Coevorden-Shuttle? Die is de afgelopen week via Amf-Dv-Aml-Mrb omgeleid, maar de tijden weet ik niet. Weet iemand de tijden tevallig?%03% |
10-07-2018 19:30:16 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Getuige spots van die trein is er aan de vertrektijden van de trein niets gewijzigd. Trein 50420 dus op de normale tijd tot aan Amf, trein 50419 op de normale tijd tot aan Mrb: http://www.rolandrail.net/drgl/2018a_be.pdf Laatst bewerkt door treinfan op 10-07-2018 19:30 |
10-07-2018 19:39:54 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Maandag en donderdag naar Coevorden, dinsdag en vrijdag terug. Normaal is het volgens mij de bedoeling dat hij om 10:30 kruist met Arriva in Vroomshoop (Heenweg, maandag en donderdag). Gisteren was hij bijna een uur te laat, toen reed hij om 11:30 het station van Mariënberg binnen. 's avonds zal hij rond een uurtje of 8 in Vroomshoop zijn, vandaag en vrijdag dus. |
16-07-2018 08:14:00 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Station Zwolle weer in gebruik: https://www.prorail.nl/nieuws/giga-klus-zwolle-geklaard-en-sporen-weer-in-dienst En wanneer wordt er gewerkt aan de opstelterrein richting spoorbrug? En welke werkzaamheden zijn er tot 2022 tussen Zwolle - Herfte? Laatst bewerkt door icened op 16-07-2018 08:16 |
16-07-2018 08:30:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zwolle - Herfte wordt viersporig, met een vrije kruising om de Emmerlijn op de buurtsporen te houden. |
16-07-2018 08:32:01 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Opvallend: de werkzaamheden bij Zwolle zijn afgerond maar er rijdt nog steeds geen Intercity Zwolle - Enschede. Wat is daar aan de hand? |
16-07-2018 08:34:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Niks. Zoals in het persbericht staat en ook al eerder door Keolis was bericht, gaan ze eerst weer eens testen en gaan de sneltrein eind augustus rijden. |
16-07-2018 08:35:26 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Die rijdt niet in de vakantieperiode. Ze gaat tot eind Augustus wel testrijden tussen Zwolle en Raalte. |
16-07-2018 09:17:27 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
De IC rijdt ook gewoon in de vakanties(waar je het nou weer vandaan haalt dat die niet zou rijden...?), maar rijdt pas zoals eerder gecommuniceerd vanaf 27 augustus door naar Zwolle. De verbouwing van het opstelterrein aan de westzijde van Zwolle (ZlRGS), moet volgend jaar klaar zijn(eind 2019 gereed als ik me goed herinner). Laatst bewerkt door selivio op 16-07-2018 09:18 |
16-07-2018 12:12:04 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Had die verbouwing westzijde Zwolle niet gelijk gekund in de afgelopen weken, daar geheel Zwolle er al uit lag ? |
16-07-2018 12:39:35 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Zwolle RGS werd wel degelijk gebruikt om materieel uit 't Harde en Kampen Zuid op te stellen. Er zijn in de recente jaren zoveel opstelsporen gesaneerd dat deze constructie noodzakelijk bleek. |
16-07-2018 13:46:01 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er liggen al een paar jaar lage reinigingsperrons langs een aantal sporen op RGS, toch? |
16-07-2018 13:58:32 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Sporen B2 en B5 zijn onder het asfalt verdwenen inderdaad. Per 6 oktober worden spoor B1, B3, B4, B6 en 31 t/m 34 kopsporen. Sporen 35 t/m 38 verdwijnen evenals alles ten westen van de genoemde sporen voor bodemsanering en daarna nieuwbouw emplacement. Als dat klaar is gaan de genoemde sporen buiten dienst voor een zelfde operatie. |
16-07-2018 15:48:50 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Zal keolis leuk vinden dat B6 kopspoor wordt. Ze rangeren er nog best wel vaak van B6 via E9 naar 37(omrangeren via de amf-zijde)... Laatst bewerkt door selivio op 16-07-2018 15:49 |
16-07-2018 15:59:32 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik zou me niet voor kunnen stellen dat ze daar niet van op de hoogte zijn eigenlijk. |
16-07-2018 16:26:45 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
Hetgeen zelden een reden is geweest om een spoor niet te saneren... |
16-07-2018 19:55:27 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Ik zeg ook niet dat ze daar niet van op de hoogte zijn(zou me weinig verbazen van niet, maar wellicht hebben ze wel een memo gekregen van ProRail), en ik zeg al helemaal niet dat het gecanceld zou moeten worden(wellicht leren ze bij Keolis dan eindelijk eens plannen....). |
16-07-2018 20:09:20 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Keolis is op de hoogte en Keolis heeft ook al bezwaar gemaakt over de beschikbaarheid van het aantal sporen voor hun. %08% |
19-10-2018 20:43:09 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Werkzaamheden rangeerterrein Zwolle nabij Hanzeboog gaat beginnen: http://www.infrasite.nl/news/news_articles.php?ID_nieuwsberichten=21979 |
19-10-2018 22:58:00 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Nou, niet gaat beginnen.... Daar zijn ze inmiddels al precies 2 weken mee bezig![]() |
20-10-2018 19:17:26 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Maar nog niet gemeld dus, bedankt %02% |
20-10-2018 20:06:07 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
![]() |
In een ander topic is er anders al flink over gediscussieerd: https://www.somda.nl/forum/15325/p684910/ |
22-12-2018 09:20:57 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Van Herfte tot Zwolle is de baan 'ingepakt' in rood/witte schrikhekken. Lijkt erop dat de verdubbeling op niet al te lange termijn gaat starten. |
22-12-2018 09:35:52 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Je bedoelt dat die al gestart is he![]() |
30-01-2019 08:29:05 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Grondwerk voor de verdubbeling Zl - Hea in volle gang. |
30-01-2019 09:24:30 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Meer informatie over uitbreiding Zwolle - Herfte: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjLzYf2iZXgAhVBmbQKHXGoA24QFjAAegQICRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.zwolle.nl%2Fwonen-en-leven%2Fwijken%2Fwijthmen%2Fuitgelicht%2Fwerkzaamheden-spooruitbreiding-zwolle-herfte&usg=AOvVaw0Nmc1MDxFuRknPg9-3blDz |
30-01-2019 16:33:42 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
En voor wie de Google-link niet vertrouwt; https://www.zwolle.nl/wonen-en-leven/wijken/wijthmen/uitgelicht/werkzaamheden-spooruitbreiding-zwolle-herfte |
19-02-2019 08:55:47 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Perron 12 wordt vernieuwd. Hele perron ligt eruit en de depotvoeding die er nog zat voor de diesels is verwijderd. Kamperlijn landt deze dagen aan op 13. Korter perron maar dat kan prima in de vakantie. |
19-02-2019 09:36:20 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
En enkele treinen vanaf spoor 4 wat ik begreep, is weer eens wat anders |
27-02-2019 08:58:27 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Perron 12 weer netjes en door met nummer 13. |
10-04-2019 08:10:14 | ||
---|---|---|
pluisje
![]() |
Bij Herfte is de vorm van de bouwkuip nu uitgegraven en zijn gisteren de eerste damplanken de grand ingegaan. Tussen Herfte en Zwolle is het grondwerk nog volop bezig. Noodbrug over de Ceintuurbaan voor bouwverkeer is in bedrijf. Nieuwe clubhuis van de hondenclub is ook al halverwege. Bij de aansluiting op het Zwolse emplacement is het opgraven van het leidingwerk begonnen. |
12-04-2019 09:35:14 | ||
---|---|---|
icened
![]() |
Vandaag is officieel een begin gemaakt met de bouw van een dive - under. En ook het uitbreiden van spoor Herfte - Zwolle: https://www.prorail.nl/nieuws/verbetering-spoorknooppunt-zwolle-goed-voor-noord-nederland |