Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
![]() |
05-08-2015 19:35:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
O ja? Zijn ze dan dus ook mordicus tegen trek-duweenheden? |
05-08-2015 20:06:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij maakt het ook niet uit voor de zijdelingse druk tegen de spoorstaven of beide lokken 50 of 100% tractie geven, immers wordt er nog steeds net zo hard aan de trein getrokken als dat er tegen geduwd wordt... Het lijkt me zelfs dat een geduwde ICR stam, zoals tot voor kort reed met een BDs en 1700 achterop, daar veel meer last van zou hebben omdat daar alle rij en luchtweerstand over de hele trein naar de lok toe werkt... Verder vraag ik me af wat Prorail hier nog tegenin kan brengen, als ILeT het spul straks toegelaten heeft... |
05-08-2015 20:29:56 | ||
---|---|---|
Bert13
![]() |
Ik neem aan dat ProRail straks alle DDAR-stammen van het spoor weert![]() He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
05-08-2015 20:45:21 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Ik heb het maar gehoord, wel een betrouwbaar persoon, maar u weet hoe dat gaat... Of ProRail wel of niet inbreng heeft, een enkele traxx met 50% tractie heeft al nauwelijks meer moeite met zes of negen rijtuigen dan met 100%. Sandwich wordt vooral gereden voor de snelle kering. |
![]() |
advertentie |
08-08-2015 16:54:25 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator ![]() |
Discussie over dubbeltractie verhuisd naar het daarvoor al bestaande topic: https://feed.somda.nl/forum/15535/Materieelsoorten+die+multi-tractie+kunnen+rijden/ Laatst bewerkt door moderator op 08-08-2015 17:07 |
31-08-2015 11:24:04 | ||
---|---|---|
traxx2014
![]() |
Op de IC direct traject Amsterdam - Breda worden nog steeds de oude rijtuigen van Hispeed in gezet, dus met de roz/wit kleur, krijgen deze rijtuigen ook nog de gewone blauw-gele kleur en zo ja wanneer? |
31-08-2015 11:34:32 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Ja, dat krijgen ze, zodra er ruimte is in Hlm. Dus aansluitend op de Bnl, AmRo en 1900 stammen. |
31-08-2015 11:53:13 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Neen, aansluitend op de "1900" stammen (Gvc - Ehv); volgend jaar, kortom. De Beneluxstammen volgen als laatste daarna. |
31-08-2015 12:53:22 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ik vroeg mij ook nog iets af: de AmRo stammen 161xx, kunnen die ook in de gewone ICD (900) komen? En andersom, kunnen de 49xx stammen in de AmRo 1000 rijden? |
31-08-2015 13:07:13 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Volgens het PDF-rijtuigenoverzicht die hier al eerder gepubliceerd is in dit topic zijn er weinig verschillen met elkaar, alleen de rijtuigindeling. Beiden rijden in treinstel-modus, dus technisch zou het geen beperkingen mogen geven, lijkt mij. Choo choo..... |
31-08-2015 13:16:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Technisch kan het allebei, ja. Alleen kunnen de stamen 4900 niet met Traxxen in sandwich rijden, denk ik. Dus zou je in dat geval steeds loc moeten omrijden en dat zal exploitatief wel niet goed passen. |
31-08-2015 13:24:32 | ||
---|---|---|
traxx2014
![]() |
Nog een verschil is dat de 900 met een "echte" BD rijd en de Amro met de BDs (wat ik totaal geen gezicht vind) kunnen ze niet beter de BDs weer omturnen naar een gewone rijtuig zonder stuurstand kop? |
31-08-2015 13:31:13 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Nee geen optie en veels te duur om dat om te bouwen. Gewoon zo laten. Het gaat NS om mensen te kunnen vervoeren, niet of het er wel of niet uit ziet de treinsamenstelling. |
31-08-2015 13:36:20 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteMisschien wel, maar dan moet je wel even met de pet rondgaan voor een zeer aanzienlijk aantal miljoenen. NS gaat dat in ieder geval niet betalen. Los daarvan: er werd gevraagd of de ene stam de dienst van een andere kan rijden en daar heft al-dan-niet-BDs geen invloed op. |
31-08-2015 13:39:32 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Dus de 4900-stammen kunnen waarschijnlijk niet in sandwich-tractie rijden? Maar de Testtrein kon het wel (denk aan de proefritten die de 186 149 en 239 hebben gemaakt op de Hanze/Flevolijn). Zit daar dan zo'n aanzienlijk verschil tussen? Laatst bewerkt door DDZ7504 op 14-09-2015 20:04 |
31-08-2015 13:58:19 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kan zijn dat ik ernaast zit en dat ze het wel kunnen. Ik weet alleen dat er een zwaar gewijzigd deursluitingscommunicatiekastje in de nieuwe stammen zit en dat de 4900-en er in elk eindrijtuig eentje hebben. Maar misschien maakt dat niet uit. Op zichzelf kunnen alle stammen sandwich rijden zolang er maar een UIC-kabel doorheen loopt. In de dienst gaat het er vooral om of het met de deursluiting (en -vergrendeling, -ontgrendeling en signalering) goed gaat. |
31-08-2015 15:21:48 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Je zou zeggen dat het veel handiger is om alle stammen technisch gelijk aan elkaar te maken, zodat ze onderling uitwisselbaar zijn mocht dat eens nodig zijn. Maar aannemelijk is er weer ergens een boekhouder in de keten die het daar mee oneens is. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
31-08-2015 15:39:32 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Hoezo? Sterker nog: technisch worden ze gelijk op den duur. Alleen is dat nu nog niet zover, en daarover ging de vraag. |
31-08-2015 15:56:57 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Ah excuseer, ik dacht dat in de eindsituatie de 4900 stammen nog steeds niet in sandwich-bedrijf dienst zouden kunnen doen, maar dan heb ik het verkeerd begrepen. ![]() 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
31-08-2015 16:04:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De stammen gaan volgend jaar in revisie en komen daar niet alleen geel/blauw uit, maar ook technisch gelijk aan de AmRo-stammen en de Gvc-Ehv-stammen. En met een 16xxx-nummer. |
31-08-2015 16:15:27 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Oh kijk, dat klinkt goed. Gezien de huidige nummerstelling (verwachting door mijzelf) worden de 4900-stammen 16200 en de 4700 16300, zodat ze dicht bij de 16100 en 16400 zitten maar NS zal het dan wel weer precies andersom doen![]() Laatst bewerkt door DDZ7504 op 31-08-2015 16:15 |
31-08-2015 16:24:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Jawel; praktische problemen liggen dan alleen in de samenstelling van de stammen en in het feit of ze getrokken of in sandwich rijden. Maar als je een sandwich-stam hebt staan, kan dat laatste ook al nooit misgaan. |
31-08-2015 16:39:11 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Alles wordt technisch gelijk. Zo kunnen bijvoorbeeld stammen (weliswaar ingekort naar 6 rijtuigen) van Gv-Ehv de ICD en BNL rijden zolang die weer in hun opknapbeurt zitten 4900 stammen kunnen vzviw geen sandwich rijden, want er liggen wat draden van de UIC-kabel aan de stameinden los. Anders zou de huidige deursturing niet werken 4900 stammen worden 16200, alle Beneluxen worden 16400. Alle BD-rijtuigen worden ook eindrijtuigen. Dus eigenlijk worden alle samenstellingen ook een soort gelijk. Dat er een deel met een inactieve stuurstand rondrijdt even buiten beschouwing gelaten. Laatst bewerkt door gose91 op 31-08-2015 16:43 |
31-08-2015 23:23:41 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Wat verschilt er dan in de samenstelling (en waarom eigenlijk)? |
01-09-2015 08:52:02 | ||
---|---|---|
nougo
![]() |
We vallen deels in herhaling, maar het verschil in samenstelling kun je in de basis hieruit afleiden:Quote Laatst bewerkt door nougo op 01-09-2015 08:54 |
01-09-2015 15:22:35 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ja naja, mijn tweede vraag is daarmee niet beantwoord. Waarom zijn de samenstellingen eigenlijk verschillend? Ze rijden toch op hetzelfde traject, dus aan de reizigersdruk kan het niet liggen, zou ik zeggen. |
01-09-2015 15:54:57 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Omdat er geen afgepast aantal B, A, Bf, BD, BDs rijtuigen is om elke stam exact precies gelijk van samenstelling te maken. Zie de geposte dropbox link. En NSR zal geen zin meer hebben om A te deklasseren (of B opwaarderen) om alles gelijk te krijgen |
01-09-2015 16:23:04 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Waarmee de verschillen in samenstelling van de stam dus exploitatief geen bezwaar hoeven te zijn om ze door elkaar in te zetten |
01-09-2015 18:20:19 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Precies, dat bedoel ik dus. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-09-2015 20:56:07 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Ik snap jullie niet meer, maar ik ben dan ook niet van de exploitatie. AMRO, ICD en Gv-Ehv als die ICD vervangt zijn allemaal 3x B, 2x A, 1x BD(s). Dat is toch geen verschil? Door de BDs lijkt het misschien verschillend, maar die is door de niet-actieve stuurstand gewoon een BD. De volgorde in de verschillende series wordt bij ombouw rechtgetrokken. De BNL is altijd al een allegaartje geweest en het is nog te ver weg om te zeggen hoe die eruit komt te zien. |
01-09-2015 22:29:48 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Nee, volgens jouw eigen overzicht (dat PDF'je) worden de AmRo-stammen 9 rijtuigen lang. De vraag die ik probeer te stellen is waarom er verschil in de stammen zit, en of (en waarom) dit in de exploitatie een probleem zou kunnen geven. De AmRo's zijn negen rijtuigen lang en niet zes, en rijden gesandwiched, ICd-stammen zijn zes rijtuigen lang en rijden met één TRAXX. Dus nog een keer concreet mijn vragen: * Kan een ICd-stam in de AmRo terecht komen, en eventueel gesandwiched rijden? * Waarom zijn de AmRo-stammen drie rijtuigen langer dan de ICd-stammen, terwijl ze op hetzelfde traject rijden? Laatst bewerkt door AgentX op 01-09-2015 22:30 |
01-09-2015 22:33:02 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Iemand heeft bij de verkeerde gekeken![]() En voor je vragen: - Gezien alle stammen technisch gelijk worden; ja maar nu nog niet - Is niet het geval. |
02-09-2015 13:49:27 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Bovenstaande is correct. En Den Haag - Eindhoven gaat ooit met 9 rijtuigen rijden maar zo lang ze ICD en BNL vervangen worden die stammen ingekort naar 6 rijtuigen. Twee B en de Bf zullen op de Dgr bivakkeren |
02-09-2015 16:21:41 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Dat betekent dus dat de 1900-stammen die vanaf drgl 2016 op de 'klassieke' 1900 gaan rijden NIET 1 op 1 doorschuiven naar de 'HSL-1900' vanaf drgl 2017 maar dat dit weer andere stammen zijn? (Pff het begint zolangzamerhand hogere wiskunde te worden, is "ICRm-composities en -renovatie"%09%) |
02-09-2015 16:25:53 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Kijk, dat is nou echt leuke wiskunde, helaas wordt het niet op school gegeven....![]() Maar wat ik begreep is dat het wel dezelfde stammen zijn, alleen 3 rijtuigen zijn nog niet aanwezig in de stam. En nog iets: Als alle stammen technisch gelijk worden aan elkaar, betekent dat dat alle stammen zowel HSL- als België-geschikt worden? Laatst bewerkt door DDZ7504 op 02-09-2015 16:27 |
02-09-2015 23:55:06 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Die is dan weer voor de hand liggend, want uiteindelijk moet ook de Benelux via de HSL gaan rijden. Ja dus. |
03-09-2015 06:25:03 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Oh dat heb ik even gemist blijkbaar. |
03-09-2015 07:07:53 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er zit nog een klein addertje onder het gras, namelijk de vraag of in België niet een of andere extra eis aan de rijtuigen zal worden gesteld. In dat geval denk ik niet dat de hele vloot daarvan voorzien zal worden, maar alleen de BNL-stammen. |
03-09-2015 14:03:25 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Quote Heb je daarbij bepaalde specifieke eisen voor ogen, of bedoel je meer van "er zal wel het een of ander onwaarschijnlijks gevraagd worden"? |
03-09-2015 15:48:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat laatste, al hoeft het niet per se iets onwaarschijnlijks te zijn![]() Een van de verschillen in de rijtuigen is bijvoorbeeld dat een deel van oorsprong buurland-rijtuigen zijn en een ander deel binnenlandse. Dat scheelt op zijn minst opstaptreden voor rangeerders, geloof ik ![]() |
18-09-2015 21:27:33 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Er is onlangs een delegatie van de NMBS op bezoek geweest om het deursysteem en de NBA (Nederlandse afkorting iemand?) te beoordelen. De espagnolet gaat er alvast uit, nu nog de gehele treinstelmodus beoordelen. Grote kans dat alles deelseries op stamniveau écht technisch gelijk worden. |
19-09-2015 10:47:59 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
de Nederlandse afkorting is gewoon NBA, gewoon de Duitse benaming welke we ook bij NS gebruiken. grote verschil tov ander materieel, is dat het een aanvraag is en als mcn hebben we de mogelijkheid deze uit te stellen tot een nader te bepalen plek. dit alles moet binnen 10seconden besloten worden anders worden de snelremkleppen als nog aangestuurd en geopend Laatst bewerkt door smarkie op 19-09-2015 11:22 Mcn NS International Rtd |
19-09-2015 14:07:49 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Quotehttp://www.kon-text.ch/temp/NBA.pdf |
19-09-2015 14:38:37 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Waar staat NBA voor in deze context? |
19-09-2015 15:02:01 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Volgens mij NotBremse Antrag. Noodrem aanvraag. |
19-09-2015 17:47:15 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Gewoon Noodrem-overbrugging dus? Choo choo..... |
19-09-2015 17:51:24 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Nee, want dat is NBÜ. Het staat nota bene op de tweede bladzijde van het document dat @waalkade stuurde... |
19-09-2015 19:57:00 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Daar staat ook de juiste volledige tekst Notbrems Anforderung. Hoe het werkt is al uitgelegd door smarkie. Voor de volledigheid bij een NBA krijgen we alleen een melding en gebeurt en 10 seconde niets en bij NBÜ wordt op het moment van noodrem trekken wel direct de EP rem ingeschakeld alleen kunnen we deze overnemen om zo op een gunstige plek tot stilstand te komen. Laatst bewerkt door MasterE op 19-09-2015 20:02 |
19-09-2015 20:45:00 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote Bedankt. Ik weet wel wat NBA is, alleen niet of er een Nederlandse afkorting van was, zoals bij NBÜ het geval is. Blijkbaar niet, weer wat geleerd Quote In stationsgebied heeft bediening van de noodremtrekker direct een remming tot gevolg Laatst bewerkt door gose91 op 19-09-2015 20:46 |
21-09-2015 11:53:54 | ||
---|---|---|
smarkie
![]() |
Quote tijdens stilstand met ontgrendelde deuren is dit het geval. trein weet niet uit zichzelf wat een stationsgebied is ![]() Mcn NS International Rtd |
21-09-2015 12:35:52 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Volgens mij doet hij het onder de 5 km/h en bij het ontgrendelen van een deur altijd. |
21-09-2015 12:41:17 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote Elke smartphone weet waar 'ie is, dus een loc van 3.000.000 waarschijnlijk ook wel. Maar je zal gelijk hebben, ik heb niet anders gelezen dan "stationsgebied" |
21-09-2015 12:58:34 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Quote Dus dan ook als een machinist een trein op een baanvak langzaam uit laat rollen richting een rood sein. |
21-09-2015 13:26:35 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Volgens mij wel. Laatst bewerkt door MasterE op 21-09-2015 13:27 |
![]() |
advertentie |
21-09-2015 16:04:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Die vergelijking gaat natuurlijk wat mank, aangezien plaatsbepaling voor die lok zelf helemaal niet interessant is en voor het functioneren van je telefoon wel. En zou je iets van locatie bepaling gebruiken voor zulks, dan moet zoiets wel failsafe werken en dan wordt het verhaal een stuk ingewikkelder... |
22-09-2015 17:02:50 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Quote QuoteEn vandaag haalde de VR 203-4 beide rijtuigen weer op, met de BDs eerst met de kop in de rijrichting een daarna de A. Het transport reed wederom via Amf. Laatst bewerkt door PimTH op 22-09-2015 17:03 |
22-09-2015 20:57:53 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Quote De loc slaat zijn locatie op, dat kan ik je vertellen. Waarom is een juridisch verhaal, dus waarvoor precies gaan we hier nooit achterhalen. En juist daarom zal het geen simpel GPS-systeempje zijn |
29-09-2015 18:44:13 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
De eerste kandidaat van het ICD-park voor de beurt is volgens planning de 4936. Deze zal na een bezoek aan Mt en Hlmwph zijn (jarenlange) tijdelijke tenue verliezen. Binnen enkele weken gaat 'ie eruit. De eerste ingekorte Gv-Ehv stam zal die diensten overnemen. |
01-10-2015 22:18:47 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Is dit een stam met voor 2e klas alleen oude blauwe stoelen [dezelfde die icm ook had ] of zitten er ook gele stoelen 2e klas rijtuigen in deze stam? |
02-10-2015 01:30:22 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Ik zie een heleboel fris geschilderd ICR rondrijden met nieuwe omzetters, bio bakken, enz, maar de revisie datum staat nog vrolijk op bijv. 2002. Wie weet hoe dat zit? |
02-10-2015 08:47:05 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Klopt omdat het volgens mij geen volledige revisie is geweest en de rijtuigen niet zijn gespoten maar beplakt ![]() Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 02-10-2015 08:47 MCN ASD |
02-10-2015 09:01:46 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
In Hlmwph zag ik toch echt geschuurde ICRm-rijtuigen in iets dat op een spuitcabine leek tijdens de open dag in 2014... Ik kan nu even niet bij foto van de revisie- en schilderdata van een opgeknapt rijtuig, maar zal vanmiddag eens kijken. |
02-10-2015 09:13:36 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
De rijtuigen zijn inderdaad gespoten. Zoals het meeste materieel van de NS. |
02-10-2015 09:25:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik denk dat het meer een kwestie is van vergeten/niet weten dat die aanduidingen gewijzigd zouden moeten worden. Met aanduidingen op materieel is het sinds de verzelfstandiging van Haarlem (en het opheffen van de Dienst van Materieel en Werkplaatsen) al hommeles en dat is wel verbeterd, maar nog zeker niet perfect. Volgens mij hebben de rijtuigen een bakrevisie gehad en een schilderbeurt en dat zijn precies de kriteria waarop je de ges/rev-data behoort te wijzigen. Of je moet de hele aanduiding vanwege overbodigheid weghalen, dat kan ook. |
02-10-2015 17:15:02 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
De fris geel-blauwe rijtuigen zijn tot nu toe allemaal beschilderd, maar iemand heeft in zijn wijsheid besloten dat vanaf stam zoveel (9 dacht ik) ze toch overgaan op bestickeren. Dus wél cascorevisie, geen schilderwerk. Ben benieuwd... |
02-10-2015 17:52:40 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Misschien om de doorlooptijd te versnellen? Zo maar een ingeving? Ik denk dat schilderen (en schuren vooraf) langer duurt dan bestickeren. Choo choo..... |
02-10-2015 19:54:09 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Dat heeft vooral te maken met het chroom-6 debacle. ICR is nog materieel dat met chroom-6 is gespoten, dat er nu af gaan schuren is niet echt bevorderlijk voor de discussie die hedendaags gaande is. |
02-10-2015 22:26:42 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zolang dat met afzuiging en beschermende pakken gebeurd, en dat is standaard al voorgeschreven, is er niets mee aan de hand... Laatst bewerkt door thom op 02-10-2015 22:27 |
02-10-2015 23:25:23 | ||
---|---|---|
Chopper
![]() |
Quote Dit vraag ik me ook af. Is er toevallig iemand die hier zijn licht op kan schijnen? ![]() |
02-10-2015 23:37:33 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
ICR is toch al eens eerder tot het casco uitgekleed, namelijk bij de vorige revisie? NS beweert het zelf niet aangebracht te hebben. Welke stap klopt hier niet? |
03-10-2015 11:51:21 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
QuoteAls ik er tijd voor heb maandag. Je wil zo'n stoel hebben zeker haha |
03-10-2015 11:56:20 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
QuoteAangebracht bij de bouw in de jaren '80 en verwijderd bij de renovatie in de jaren '00? |
03-10-2015 14:05:07 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
ICRm heeft nog gewoon een chroom-6 verflaag. |
04-10-2015 11:26:33 | ||
---|---|---|
iraj-smile
![]() |
Klein vraagje tussendoor: Waar staat de letter h voor, in ICRmh? Intercity Rijtuig geModerniseerd.... |
04-10-2015 11:29:35 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Die h van ICRmh staat voor hogesnelheidslijn |
04-10-2015 13:10:24 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
QuoteDat schreef je hierboven ook al; ik kan lezen. Dat was alleen de vraag niet. Zijn de bakken bij de renovatie omstreeks 2000 niet gestraald? |
04-10-2015 13:15:29 | ||
---|---|---|
Chopper
![]() |
Quote Dat zou een mooie bijkomstigheid zijn! Maar het gaat er vooral om of er nog een te vangen is. ![]() |
04-10-2015 14:55:39 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Snap niet helemaal wat je bedoelt, maar sowieso in de 4934 zijn ook golden seats te vinden en vast in meer stammen Laatst bewerkt door gose91 op 04-10-2015 14:56 |
08-10-2015 21:13:58 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Inzet van verkorte GvEhv en opknapbeurt 4900-stammen is uitgesteld naar eind november |
08-10-2015 21:17:21 | ||
---|---|---|
Daan!
![]() |
De reden weet je niet? |
08-10-2015 21:24:54 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Zeker wel. Het materieel is er klaar voor, "het proces" nog niet. En daar hou ik het bij ![]() Eerst is week 42 gezegd, maar het wordt iets later. Laatst bewerkt door gose91 op 08-10-2015 21:26 |
22-10-2015 21:03:43 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Inmiddels zijn er al een flink aantal 165xx stammen klaargezet op de Dgr, vandaag de 16505, 16508, 16510 en 16512 daar gezien. Opvallend is ook dat ze deze nummers ook op dezelfde plek hebben staan als waar o.a. SGMm en ICMm het nummer ook hebben, aan de zijkant van de koppen dus. Grappig dat bij alle soorten stammen het nummer weer ergens anders zit... Laatst bewerkt door DDZ7504 op 22-10-2015 21:04 |
22-10-2015 23:18:37 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Vandaag zijn 8 ICR rijtuigen door de 1745 naar mt gebracht als trein 89082. Check te ndb |
23-10-2015 13:41:53 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
QuoteZal wel 'nieuw' beleid zijn om de nummers op de kopbak te zetten. Alleen VIRM/DDAR heeft het niet onder de treinstellen.. |
07-11-2015 19:20:10 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
10 stammen Gv Ehv worden ingekort naar zes rijtuigen (rijtuig 2,5&8 gaan naar Dgr) en gaat dus in AMRO samenstelling de 4900 stammen vervangen. De 4935 is al uitgeregeld, maar nu de 1016/1011 en 1056/1051 door sandwich gefeden wordt maakt dat verder niet uit voor de beschikbaarheid van stammen. De 4900 wordt omgebouwd naar 16200 (stamnummers gaan met 11300 omhoog) en staan bij terugkeer in de volgorde B-A-B-B-A-BD |
07-11-2015 21:01:58 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Zijn de rijtuigen die aan de kant gaan al helemaal gereed en gaan er dus straks 30 net gereviseerde rijtuigen aan de kant staan ten tijde van ernstig materieeltekort? Of is er nog nawerk nodig aan deze rijtuigen voor deze inzetbaar worden? |
07-11-2015 21:18:51 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Daar is nog nawerk op. Het probleem is dat deze rijtuigen niet te gebruiken zijn zonder Beind (met deursturingsmodule), inzet met 1700 is niet mogelijk, behalve in UIC-modus maar dat is voor enkel binnenlands verkeer niet meer toelaatbaar gok ik zo. Dan is TB0+TRAXX misschien nog mogelijk, als het al zou mogen, alhoewel ICR-2 op UIC en TB0 niet meer in te stellen is en het aantal TRAXXen daar niet toereikend voor is. Echt mooie stammen kan je ook niet van die rijtuigen maken met alleen maar Bf en B |
07-11-2015 21:36:05 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ik kan er niet bij dat er 10 stammen tegelijk vervangen worden. Zoveel stammen kan Haarlem niet tegelijk aan - ik geloof dat er maximaal 4 tegelijk binnen kunnen staan. |
07-11-2015 22:06:12 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
De omgebouwde ICD gaat daarna de BNL in. 165** rijdt straks de 900 (en dat waren jawel 10 stammen), omdat 162** straks grotendeels in de 9200 rijdt. Op het moment dat de 164** terugkomt uit ombouw stopt de carrousel langzaamaan. |
07-11-2015 23:56:59 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat neemt nog steeds niet weg dat Haarlem niet meer dan een stam of vier tegelijk aan kan. |
08-11-2015 02:51:04 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Nee, maar Wgm heeft er max 1 uitgeregeld staan, Mt heeft er 1 of 2 voor nulbeurt, Haarlem dan dus max 4, nawerk op de Zaanstraat, interieur en verder nawerk op Zaanstraat/Wgm? Testbedrijf? Als je het heen en weer gesleep met de 16500 ziet, behandelt men er wel meer dan 4 tegelijk. |
09-11-2015 00:09:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Blijkbaar wenste men dat niet een beetje efficiënter te regelen, want dit kwistig rondstrooien met rijtuigen is de oorzaak dat de inzet van een aantal stammen in de 1900 niet gebeurt. |
09-11-2015 01:00:20 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zou dat niet gewoon al stuk lopen op een muur tussen NSR en NSI? |
09-11-2015 01:05:25 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
NSI heeft hier niets mee te maken, dus dat is makkelijk. |
09-11-2015 16:47:55 | ||
---|---|---|
DVR
![]() |
Tussentijds gewijzigde inzichten hebben er toe geleid dat er ook een stamnummer zijdelings op de stelbalk onder de cabine van de BDs wordt aangebracht. Overigens worden de reeds afgeleverde stammen t.z.t. ook nog van dit stamnummer voorzien. Laatst bewerkt door DVR op 09-11-2015 16:56 |
09-11-2015 17:00:24 | ||
---|---|---|
DVR
![]() |
Quote De enige redenen om over te gaan op foliën van de rijtuigen zijn waarschijnlijk de problemen die er nog steeds zijn met het verwerken van Watergedragen verfsystemen door R&O Hlm. en dan betreft het met name het verwerken van de blanke toplaag. |
09-11-2015 18:53:36 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Kan het nog een tijd of kostenbesparing zijn? Ik hoop echter dat ze die nog gaan terugdraaien, want vergeleken met verf is de afwerking matig. Van een afstandje zie je het niet, maar toch... |
09-11-2015 18:59:59 | ||
---|---|---|
Frontier
![]() |
Van een afstandje vind ik de gefoliede rijtuigen er iets donkerder uitzien, met name wat betreft het blauw, maar het kan een verbeelding van mij zijn? %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
10-11-2015 23:02:25 | ||
---|---|---|
traxx2014
![]() |
Waarom word de materieel samenstelling niet meer bijgewerkt? En kan ergens recente foto's vinden van de IC direct Amsterdam-Breda? |
11-11-2015 00:57:31 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Voor dat laatste zou ik eens een kijkje nemen op www.flickr.com. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
![]() |