30-08-2022 11:35:20 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Müller-Touristik organiseert Partyzüge naar Egmond aan Zee. Deze trein komt in Venlo de grens over en rijdt naar Alkmaar. Vanaf daar rijdt er bussen naar Egmond aan Zee. Vertrek uit Duitsland op 9, 16 september, 7, 28 oktober, 4 november en 2 december. Terug naar Duitsland op zondag 11, 18 september, 9, 30 oktober, 6 november en 4 december. Laatst bewerkt door moderator op 30-08-2022 12:23 |
30-08-2022 11:46:26 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Hahaha mooie topic-titel! Misschien handig om aan te passen in "Müller-Touristik Partyzüge naar Egmond aan Zee najaar 2022" of zoiets? |
11-09-2022 12:20:03 | ||
---|---|---|
chris24
![]() |
Zag op instagram van @TrainspotterAmr dat vertrekt in Alkmaar gepland staat voor 12:29 |
26-10-2022 22:31:49 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Heeft iemand een idee of de Müller trein a.s. vrijdag gewoon via Vl de grens over komt? Aangezien er werkzaamheden zijn tussen Ehv en Vl kan het zijn dat deze trein komende vrijdag en zondag niet via Vl rijdt. Tenzij men over de Maaslijn zou gaan met dieseltractie. |
![]() |
advertentie |
27-10-2022 09:11:26 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Ga er maar vanuit dat 'ie gewoon via Em rijdt. |
27-10-2022 22:19:15 1 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Okee dankjewel |
28-10-2022 06:34:52 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Via stukje Maaslijn kan ook, doet ook de RTB. Mönchengladbach en Venlo worden immers als opstapplaatsen gepromoot dus zal ie daar de grens moeten overkomen. |
28-10-2022 17:52:43 2 | ||
---|---|---|
sm@rkie
![]() |
Quote Mis gegokt, hoop niet dat je geld had ingezet ???? Gewoon over de zuidelijke maaslijn ri Rm en dan verder |
28-10-2022 19:05:35 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
"Gewoon"? Ik had het "gewoon" niet verwacht. |
28-10-2022 19:30:05 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Quote Hoop niet dat ie de hele dag bij Emmerich heeft staan wachten voor een fototje 😢 |
28-10-2022 20:24:22 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Quote Het was anders wel 'gewoon' logisch, aangezien de reis vanaf zowel Mönchengladbach als Venlo te boeken was :) |
28-10-2022 20:39:59 1 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Quote Nee gelukkig niet. Gegokt op de Maaslijn, en dat bleek de juiste. En zelfs met twee G1206 loks van Strukton ervoor. |
28-10-2022 20:44:43 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Quote Dat had ik even gemist dan, ik dacht alleen aan het startpunt van de trein (Münster) |
28-10-2022 21:42:36 | ||
---|---|---|
sm@rkie
![]() |
Quote benieuwd naar je foto, 2 was niet volgens het plan maar door een technisch iets helaas nodig, 2de loc was in opzending, net als de BR186 achterop |
26-09-2024 10:42:47 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Op 4/6 oktober en 25/27 oktober zal Müller-Touristik Partyzüge weer rijden. |
26-09-2024 11:08:56 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
1/3 november dit jaar ook nog. En voor 2025 staan ritten gepland op: 14/16 maart Egmond (Alkmaar) 12/14 september Egmond (Alkmaar) 3/5 oktober Egmond (Alkmaar) 17/19 oktober Wijk aan Zee (Haarlem) 24/26 oktober Egmond (Alkmaar) 31 okt/2 nov Noordwijk aan Zee (Sassenheim) 7/9 november Noordwijk aan Zee (Sassenheim) én Egmond (Alkmaar), geen idee hoe ze dat doen. Maar zo staat het vooralsnog op de planning. |
26-09-2024 12:15:31 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Die zal dan wel via de noord-zuidverbinding in Haarlem gaan of via de Hemboog. Laatst bewerkt door BVisser op 26-09-2024 12:16 |
26-09-2024 15:04:59 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Kleine opmerking, hierboven wordt voor feestbestemming Noordwijk het station " Sassenheim" genoemd. De website van de onderneming noemt echter "Ziel-Bahnhof: Voorhout". Lijkt mij inderdaad logischer. |
26-09-2024 15:11:24 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Hlmkr (kruis) ligt er uit dus dat gaat hem niet worden. |
26-09-2024 15:15:55 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
|
26-09-2024 15:17:42 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
|
26-09-2024 15:20:13 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Ik doe geen.uitspraken maar ken het beleid van Prorail..... |
26-09-2024 16:28:26 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Het Haarlemkruis is reeds maanden weggehaald en er vinden geen werkzaamheden plaats, noch is het duidelijk wanneer er wederom treinen over de verbindingsboog kunnen. Overigens heeft NSR ook last hiervan: de boog wordt regelmatig voor driehoeken van stellen in Haarlem dan wel Alkmaar gebruikt. |
26-09-2024 17:10:14 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Is dit een voorbode van?... En hoe issut spoortechnisch uitgevoerd? Dubbelspoor Hlm - Zvt v.v. doorgetrokken? |
26-09-2024 18:15:12 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
In één spoor Hlm - Zvt is het kruis verwijderd. |
26-09-2024 18:21:00 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Spoor 124 / ZN, ook te zien in deze cabinerit van tijdens de F1. |
26-09-2024 21:47:19 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
De bovenleiding hangt er nog en het kruis is maar in één spoor verwijderd. Het lijkt mij niet onaannemelijk dat er een defect was aan het kruis in één spoor en dat dat stuk is vervangen door recht spoor terwijl een nieuw kruis wordt gefabriceerd. Na de ontsporing bij Hilversum in 2014 heeft het ook heel lang geduurd voordat het wissel er weer lag. |
26-09-2024 22:43:46 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Er heeft altijd een reserve kruis gelegen op een setje stelconplaten achter het stootblok van spoor 17. Zo te zien op de video is dat reserve kruis ook weg. |
27-09-2024 16:54:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Mijn hersens pijnigen zich suf over de precieze situatie, maar in de tweede heft van de jaren negentig is er ook langdurig een van de kruizen uit geweest. Het kruis in het spoor Zandvoort - Haarlem. Toen mocht de verbindingsbaan in ieder geval niet buiten dienst en werd er ergens buiten het strandseizoen enkelspoor Haarlem - Zandvoort gereden over het spoor Hlm - Zvt. De treinen richting Haarlem stopten toen halverwege het perron van Overveen voor een tijdelijke verkorte aankondiging van de overweg in Overveen, om die niet te lang dicht te laten liggen. Ik meen met een TSB van 40 km/h en afgedwongen door het plat leggen van de ATB (geen code = 40 km/h). Zo'n oplossing aan de rand van de mogelijkheden zou nu vast niet meer goed gevonden worden.,, Laatst bewerkt door broek53 op 27-09-2024 16:56 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-09-2024 09:56:43 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Zou dit niet een copy kunnen worden van wat er met het spoor bij het Spm is gebeurd. ?? |
28-09-2024 10:06:04 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
In Sappemeer Oost zijn alleen de perrons weggehaald :P Je bedoelt het kruis bij Bkp (Blauwkapel) waarschijnlijk, maar daar vond natuurlijk al jaren geen doorgaand noord-zuid verkeer meer plaats. Alleen wat gezelschapsritjes etc. van en naar het Spoorwegmuseum. Dat is bij Haarlem natuurlijk wat anders met Tata Steel om de hoek. Laatst bewerkt door martijn op 28-09-2024 10:08 |
28-09-2024 11:38:59 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Ik heb een foto in 2022 kunnen maken van dat kruis vanuit een stilstaande trein. Het lijkt er sterk op dat het aansluitend profiel in de vier richtingen NP46 is. Het kruis zelf en het spoor ri Zvt en Hlm is een massief constructieprofiel met groefspoor. Spoor ri Bv en Ledn is een groefspoor zoals gebruikelijk bij de tram. Aan het constructie profiel zijn platen gelast om het spoor op langs- en/of dwarsliggers te bevestigen.
Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 28-09-2024 11:49 |
28-09-2024 11:49:50 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
In de VS is het tegenwoordig gebruikelijk om kruizen die in een richting veel meer worden bereden dan de ander, in de minstgebruikte richting uit te voeren met "flange bearing frogs", oftewel, puntstukken waarbij op de flens gereden wordt. Daardoor kan het veelgebruikte spoor vrij van onderbrekingen blijven, waardoor er minder slijtage is. Wordt dat in Europa eigenlijk ook gedaan? |
28-09-2024 12:17:41 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Bij trams is dat meen ik gebruikelijk, in wissels zijn het "flensrijders". Op Hlmkr is dat niet zo, op de foto is dat te zien aan de slijtagesporen op de railkoppen. |
28-09-2024 15:01:03 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Doordat dubbelspoor overwegend in een richting wordt bereden, worden dubbelsporige kruisingen altijd uit elkaars verlengde gereden. Wat Haarlem betreft: het spoor uit Zandvoort schuift door het berijden iets naar Haarlem en het spoor naar Zandvoort schuift iets naar Zandvoort. Daardoor ontstaat er een slinger in het kruisende spoor. Dat zorgt dan voor schade in de constructie. Juist als je iets onwrikbaar maakt, gaat het kapot. Snel de helft vervangen, ook als je een kruisstuk hebt liggen, gaat meestal niet. Daarnaast liggen te Haarlem de sporen in bogen; het zijn geen rechte kruisstukken. De spoorgeometrie is exact bekend, en het kan goed zijn dat er al 1 is vervangen, maar dat er nog 1 in de maak is. Ik ben niet op de hoogte van de achtergrond van de kruising te Haarlem; wat ik weergeef is een algemeen verhaal, maar het maakt wellicht iets duidelijk. |