Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
16-04-2007 18:40:49 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
QuoteNou ziet er mooi uit! En dat hij het zo goed doet! *even afkloppen* Groeten, Philips |
16-04-2007 18:49:05 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
2010, er zijn toch niet 3 en een half jaar nodig om deze treinstellen om te bouwen? Ik dacht iets van eind 2008? Dacht dat ergens gelezen te hebben |
16-04-2007 18:52:47 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
Nou, ze zijn allemaal klaar in 2015 ofzo:Quote Dus dat kan volgensmij nooit 2010 zijn, ik denk eerder wat lucky denkt. Of midden 2008 Laatst bewerkt door philips op 16-04-2007 18:53 Groeten, Philips |
16-04-2007 19:06:23 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Dat duurt nog wel tot 2010 hoor, vergeet niet dat er nog 85 stellen moeten. In de Metro stond dat er per stel 70 dagen nodig waren, ik weet alleen niet hoeveel er tegelijk kunnen maar dat gaat echt niet in 2008 af zijn. |
![]() |
advertentie |
16-04-2007 19:08:16 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Metro kraamt veel onzin uit, maar dat terzijde.![]() Volgens mij kunnen er 4 stellen tegelijk.. |
16-04-2007 19:09:47 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Als er 4 stellen tegelijk gaan heb je 20 beurten nodig, dus dat zou dan 1400 dagen zijn, bijna 4 jaar dus. 2010 lijkt me dan heel redelijk.![]() |
16-04-2007 19:12:30 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Duidelijk.![]() |
16-04-2007 19:15:57 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
KNIP. [edit] Dus 1488 dagen. En dus 4 jaar. Allemaal ongeveer [/edit] zie ook bericht van: RICK. Berekening: 85stellen:4stellen p.k.=21,25 keer reviseren 21,25X70dagen=1487,5dagen 1487,5:365*=4,07 blablabla *=dagen per jaar Moet je allemaal afronden hè! Laatst bewerkt door philips op 16-04-2007 19:22 Groeten, Philips |
16-04-2007 19:21:42 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
4 werkstanden, dus 16 delen door 4 maakt 4![]() |
16-04-2007 20:15:21 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ik vraag me af waar je dat vandaan hebt, want heb dat niet elders gelezen. Daarnaast is hier het probleem niet wat de Sprinters hadden. oa gespoelde remleidingen door verontreinigde compressoren, en Commercie ivm ander uitstraling. |
16-04-2007 20:17:59 | ||
---|---|---|
gjbrandsma
![]() |
Op de Rails meldt dat in 2010 alle drietjes gerenoveerd zullen zijn, en dat de viertjes voorlopig niet gemoderniseerd gaan worden: "De vijftig vierwagenstellen uit 1990 hoeven nog geen grote revisie te ondergaan; voor NS reden om de modernisering hiervan voorlopig uit te stellen" (Op de Rails 2007/4: p. 150). Misschien dat na de drietjes de viertjes alsnog gaan, maar dat is speculeren |
16-04-2007 20:18:59 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Aha. De revisie is tot nader order uitgesteld voor de viertjes. Oorspronkelijk was dacht ik het plan om de ICM-IV treinstellen vanaf 2012 te gaan reviseren. Groetjes, Bloober |
16-04-2007 20:25:23 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteWeet zo 1,2,3 niet meer waar ik dat gelezen heb, ik lees zoveel over de ICMm/andere treinen dat ik niet alle sites onthou ![]() |
16-04-2007 20:45:50 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Is al bekend wanneer de 4012 in dienst komt? Ik weet niet of het antwoord hier al ergens staat. Zoja, mijn excuses. |
16-04-2007 22:21:52 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Nog even over de koersdisplays: mij viel op dat er bij binnenkomst als 1530 in Amf nog "Amsterdam C" op stond, maar toen 'ie stilstond en ik er naartoe gelopen was waren ze inmiddels blanco... Op Asd werden ze dat even na aankomst ook. |
16-04-2007 22:23:39 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Er zit nog een aardig tijd tussen de bouw van het laatste drietje en het eerste viertje. Een soortgelijke tussentijd zal bij de revisies ook wel ertussen zitten. Shqiperise-lopers? |
17-04-2007 00:23:04 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote De omlopen voor ICMm bestaan alleen maar op papier en zijn niet zo 'hard' als die van de 4444 destijds. Voor de bijsturing ed. is het gewoon een ICM-III als alle anderen, doch met een voorkeur van hogerhand om het stel zo mogelijk in de 1500 te houden. |
17-04-2007 12:32:27 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
We mogen dus aannemen dat de 4011 gewoon doodleuk in de NoordOost rijdt en vanzelf in Gn, Lw, Es, Hgl, Gvc, Rtd en noem het maar op beland? Vandaag rijdt hij niet de 1500 in elk geval. |
17-04-2007 14:24:37 | ||
---|---|---|
remcons
![]() |
Heeft er iemand al foto's van de 4011 tijdens een rit in de "normale" dienst?? Zo ja zou je die met ons kunnen delen![]() ![]() ![]() Laatst bewerkt door remcons op 17-04-2007 14:25 Remco |
17-04-2007 14:46:07 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Als je wat naar boven scrollt in dit topic staan er al een paar hoor... |
17-04-2007 15:06:10 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
@ woepje Jep, ik denk het wel, aangezien het stel vandaag al in lw was, zal het stel waarschijnlijk gewoon al de wereld rond gaan. |
17-04-2007 15:14:29 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Een artikel in de NRC vandaag: http://www.nrc.nl/economie/article690879.ece/Koplopers_met_een_roze_bloemmotief |
17-04-2007 15:31:48 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Je bedoelt die van gisteren![]() ![]() |
17-04-2007 15:33:50 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Boven het artikel op de link staat de 17de, dat is vandaag.![]() |
17-04-2007 15:35:34 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote hoewel totaal niet relevant voor deze discussie: het staat in de NRC van vandaag aan de datum te zien, want in mijn NRC van gisteren staat het niet. Wellicht dat je de NRC.next van vanochtend bedoelt? |
17-04-2007 15:48:01 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Ja, het is van vandaag. Ik meende die foto al in het NRC te hebben gezien, dat was niet die van gisteren maar een oudere, vandaar![]() Let's go ontopic Laatst bewerkt door treinfan op 17-04-2007 15:49 |
17-04-2007 15:52:36 | ||
---|---|---|
remcons
![]() |
Het word al weer aardig lang toch, niet even een nieuwe aanmaken?? Remco |
17-04-2007 15:56:52 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
de vraag is alleen of ie in Lw aankomt, vanwege de zoveelste aanrijding tussen Lw en Gw.... %04% |
17-04-2007 16:00:21 | ||
---|---|---|
remcons
![]() |
Quote Denk het niet nee maar als alles is opgeruimd zal de 4011 er vast wel weer komen. Remco |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-04-2007 16:05:01 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Ik hoop wel dat ie in de noord oost blijft, dan kan ik er zondag in zitten als ik naar Sk ga. Volgens omloop zou ie dan eigenlijk niet rijden. |
17-04-2007 16:17:36 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
QuoteEven off-topic. In dat artikel wordt gesproken over 'de dubbeldekkers'. Word hier VIRM of DD-AR mee bedoeld? Groetjes, Bloober |
17-04-2007 16:20:01 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Lijkt me duidelijk, DD-AR is wel aan een vernieuwingskuur toe. Het is tegen die tijd ook het enige materieel dat nog in de oude huisstijl met de diagonale reclamebanen rondrijdt, dus dat zal tegen die tijd ook wel worden aangepast |
17-04-2007 16:32:36 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Okee. Ik dacht ook wel dat het DD-AR was, maar ik wou het toch even vragen. Dank voor het antwoord %02% Groetjes, Bloober |
17-04-2007 16:39:02 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Kennelijk kunnen ze bij NS niet zo goed rekenen als ik de heer Leenders zo bezig hoor in het NRC-artikel. Het bevestigt in ieder geval mijn eerdere vraagtekens bij dit soort investeringen in materieel dat al 20 jaar oud is. De verbouwing kost per stel 1.85 mln, nieuwbouw het dubbele dus 3.70 mln. De treinstellen gaan na verbouwing nog ongeveer 15 jaar mee en dan hebben ze de normale eindleeftijd van 35 jaar bereikt. De investering voor de verbouwde stellen is dus 1.85/15 ofwel 123.000 euro per resterend jaar. Bij nieuwbouw zijn de kosten echter slechts 3.70/35 ofwel 106.000 euro per jaar. Het meest voordelig was ongetwijfeld geweest om de stellen alleen voor een paar ton opnieuw te stofferen en ze bijvoorbeeld over 10 jaar te vervangen als ze 30 jaar oud zijn. Laatst bewerkt door fabrierban op 17-04-2007 16:42 |
17-04-2007 16:41:46 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat vergeet je dat nieuwbouw ook geen 30 jaar mee gaat en ook tussentijdse revisie zal krijgen, net als nu met ICM, ICR en SGM is gebeurd, en wat ook met mat'64 is gebeurd (in iets mindere mate). |
17-04-2007 16:48:38 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Dat is waar, maar jij vergeet op jouw beurt dat je nu over 15 jaar hele nieuwe stellen moet kopen en bij nieuwbouw tegen die tijd alleen een revisie hoeft te doen. Investeringskosten per resterend levensjaar zijn daarom een goed criterium voor vergelijking in dit soort gevallen. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat nieuw materieel i.h.a. voordeliger is in onderhoud en energiekosten. Laatst bewerkt door fabrierban op 17-04-2007 16:49 |
17-04-2007 17:07:14 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Als de cijfers van Leenders echt kloppen, dan is het inderdaad een wat dubieuze investering. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat NS op dit moment geen investeringen in nieuwe spullen wil doen. Een voordeel van de nu gekozen oplossing is namelijk dat de levensduur ongeveer gelijk eindigt met het het aflopen van het huidige epxloitatiecontract met de overheid. Jammer trouwens dat die dingen zelden of nooit meer in het zuiden komen, maar dit terzijde. Laatst bewerkt door lamote_ban op 17-04-2007 17:14 |
17-04-2007 18:33:59 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Als hij morgen niet in de 1500 terug gaat, maar in de huidige dienst blijft rijden dan vindt er in Rtd een herinstructie van het personeel plaats: Woensdag 18 april 2007 12716 (V) OH17 Amf 06.52 Ut 07.07 12716 (A) OH17 Ut 07.17 Rtd 07.57 HIP OH17 Rotterdam Centraal 12565 (A) OH17 Rtd 17.32 Ut 18.12 12565 (V) OH17 Ut 18.17 Lw 20.13 |
17-04-2007 18:34:55 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
Maar wel in allemaal andere treinnummers. [snelle-edit]Lijkt EXTRA treinnummer, normaal rijden(voor reizigers)in 4 nummer combinatie volgesmij[/snelle-edit] Laatst bewerkt door philips op 17-04-2007 18:36 Groeten, Philips |
17-04-2007 18:37:13 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Dat zijn helemaal geen extra treinnummers. |
17-04-2007 18:37:22 | ||
---|---|---|
bouwe
![]() |
Quote OVL weet te melden: Quote |
17-04-2007 18:38:45 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
QuoteHeb net ook de dienstregeling zitten kijken. Dit was niet de bedoelng. Laatst bewerkt door philips op 17-04-2007 18:42 Groeten, Philips |
17-04-2007 18:40:24 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
Quote[off-topic] Mag ik de site weten?[/off-topic] Groeten, Philips |
17-04-2007 18:41:00 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Quote Ow, naja waarom HIP dinges dan in Rtd gepland is weet ik ook niet. Laatst bewerkt door woepje op 17-04-2007 18:41 |
17-04-2007 18:54:31 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
In de 127xx serie zie ik dat deze rijdt tussen Rtd & Lw. Groeten, Philips |
17-04-2007 19:40:06 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
QuoteStel nu eens dat ICM de nieuwbouw is van zo'n 15-20 jaar geleden, wat doet de NS nu dan en wat zeg jij? ![]() |
17-04-2007 21:35:26 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Met jouw redenering zou je nooit reviseren en enkel nieuwbouw op de baan hebben. Bovendien zijn investeringskosten per jaar helemaal geen geschikt criterium omdat investeren nu duurder is dan investeringen die pas over 30 jaar plaats vinden. Bovendien, de nieuwbouw van nu vergt revisie op de halve levensduurtermijn, en dat is nu net wat er met ICM gebeurt! Over het algemeen is de beste benadering LCC, waarin de ncw over de gehele levensduur wordt vergeleken. Zo kan het zijn dat hogere instandhoudingskosten opwegen tegen een lagere aanschafwaarde en midlife revisie, maar andersom kan natuurlijk ook. |
17-04-2007 22:19:17 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
Sorry hoor, maar mag ik even ondertiteling? LCC en ncw? Wasda? |
17-04-2007 22:30:42 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
LCC = LIfeCycleCosts, dus kosten over de hele levensduur (als ik het goed vertaal) NCW = Netto contacte waarde. Simpel gezegd: een Euro die je nu investeert, is duurder dan een Euro die je over 10 jaar investeert, want over die Euro's van over 10 jaar kun je eerst nog 10 jaar rente vangen. En een Euro die je nu binnenkrijgt is meer waard dan een Euro die je over 10 jaar binnenkrijgt, om dezelfde reden. |
17-04-2007 22:30:47 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Sorry, vakdeformatie mijnerzijds. LCC staat voor life cycle costing, en dat komt neer op wat ik reeds schreef, dan men voor een investering de verwachte kosten gedurende de hele levensduur neemt, inclusief revisie, gebruik en evt. sloop. Omdat een uitgave van 1000 over 20 jaar nu maar een investering van 380 euro vergt (tegen 5% rente), zal dit om vergelijk mogelijk te maken met kosten nu, zal je al je toekomstige kosten dmw zo'n rentevoet naar nu om moeten rekenen. Dat bedrag (dus de hierboven genoemde 380 euro), noemt men de netto contante waarde, ofwel ncw. |
17-04-2007 22:58:55 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
Duidelijk. Voor de rest reageer ik per mail! |
18-04-2007 00:40:34 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Je vergeet in je berekening over ICM de anschafwaarde mee te nemen die afgeschreven word over de totale geplande levensduur. En in die levenduur is nu eenmaal een revisie benodigd. De stellen aan de kant zetten kost je meer aangezien je dan ook nog een restwaarde hebt af te schrijven. Eveneens hoort bij dat nieuwe materieel op een zeker moment diezelfde revisie ook mee gerekend te worden anders haalt dat die 35 jaar niet. En dat is juist wat er nu met ICM gebeurt %02% [Of zeiden de posts boven mij dat nu ook ![]() Alleen een beetje herstofferen is geen optie voor ICM. De revisie houdt niet alleen een nieuw interieurtje in, maar ook een technische revisie. Iets waar ze wel aan toe waren. |
18-04-2007 13:25:56 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
@thom De eventueel nog resterende afschrijving ICM krijg je in beide gevallen, ook bij revisie komen die kosten er de komende jaren nog bovenop. Dat je over 20 jaar het nieuwe materieel moet reviseren om weer 35 jaar te halen klopt. Maar bij revisie nu moet je na 15 jaar ook nieuwe spullen kopen en de kosten daarvan tellen we ook niet mee. Overigens denk ik dat lamotep's opmerking wel serieus hout snijdt. NS wil de levensduur van ICRm, ICMm en zo meteen DD-ARm waarschijnlijk liefst koppelen aan de duur van het huidige exploitatiecontract met de overheid. Mocht NS tegen die tijd een deel van de exploitatie kwijtraken aan andere bedrijven dan kan het dat eenvoudig opvangen door ICR, ICM en DD-AR af te voeren en geen nieuwe treinen meer te kopen. Laatst bewerkt door fabrierban op 18-04-2007 13:26 |
18-04-2007 14:52:44 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Ik ben een beetje het overzicht kwijt van welk materieel nog van NSR zelf is en wat van NSFSC. Als NSR over tig jaar een deel van de exploitatie kwijt raken zeggen ze gewoon het leasecontract met NSFSC per die datum op. Klaar. Dan mag NSFSC verder beslissen wat ze met het materieel gaan doen en aan wie ze het gaan verleasen. Shqiperise-lopers? |
![]() |
advertentie |
20-04-2007 07:41:34 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Op 17 april is ook de 4016 in Hlm aangekomen voor verbouwing. |
20-04-2007 11:59:53 | ||
---|---|---|
wietse
![]() |
Ik lees op OVL dat de 4011 inmiddels stuk is; kapotte statische omzetter. |
20-04-2007 12:29:22 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
Hij is al eens eerder kapot geweest, dacht ik. Groeten, Philips |
20-04-2007 13:38:28 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
ongetwijfeld en dat zal nog wel vaker gebeuren ook, je punt is dus? Hoe staat het trouwens met de 4012, is de renovatie hiervan inmiddels al voltooid? grt, Michiel |
20-04-2007 13:40:39 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Is die omzetter alweer stuk. Hmmm als dat ding zo storingsgevoelig is, dan laten ze de Motorgenerator er maar onder zitten. Die gaven minder problemen, lijkt me nou. |
20-04-2007 14:05:18 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Hoe lang duurt zo'n storing met een omzetter? Volgende week wilde ik er mee mee gaan... Laatst bewerkt door spotter op 20-04-2007 14:05 |
20-04-2007 15:02:57 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
De 4011 stond vanochtend te Asd op een kopspoor aan de Wgm-kant. |
20-04-2007 15:55:30 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Vanmiddag rond 14:08 kwam er een ICMm + ICM 3 Amersfoort binnen vanuit een westelijke richting. Er zat al datgene wat niet genoemd mag worden op (op de ICMm) %07% Laatst bewerkt door dvdhoven op 20-04-2007 15:55 Dick van den Hoven |
20-04-2007 16:07:57 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Dus hij is niet (meer) defect? Of was het misschien de 4012? Laatst bewerkt door spotter op 20-04-2007 16:08 |
20-04-2007 16:24:27 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Gezien de smurrie is het de 4011... ![]() |
20-04-2007 17:10:02 | ||
---|---|---|
rh_ii
![]() |
Wij zagen dat duo (ICM-III + 4011) ook door Wp komen rond 13u30, er stond Zl op de koersrol van het voorste stel en gezien het bericht dat de 4011 een defecte statische omzetter heeft heb ik het vermoeden dat ze op weg waren naar Onnen (trein stond niet in de doorkomststaat)... Bas |
20-04-2007 17:14:20 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Volgens OVL ging de 4011 inderdaad naar Onnen. Garantie tot aan de voordeur. |
20-04-2007 20:20:51 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Om 17.45 stond het gebeuren in Zl op spoor 2. Het stel dat er volgens bovenstaande berichten aan vast zat, was er af gehaald (was dat niet ICM-IV 4215, want die stond een eindje verderop, ook met Zl op de koersrol). Dus de 4011 stond er solo. |
20-04-2007 22:14:47 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Goed, dan mag ik aannemen dat ik morgen geen ICMm aantref in de 1528. naja jammer, ik ga gewoon rijden volgens mijn planning. Dan maar geen ICMm%07% |
20-04-2007 22:31:04 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
Is het eens bij jou in de buurt, woepje, is het weer niet goed. ![]() Groetjes, Bloober |
20-04-2007 22:38:19 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Bij mij in de buurt.. verstopt tussen 1001 en goederentreintjes en andere meuk te On ja. Ach ik kom vanzelf in dat ding terecht, dat ding zal niet aan mij ontsnappen, tenzij de NS ineens het materieel van de NoordOost op zijn kop gaat gooien. Maar dan nog ga ik ooit in een ICMm rijden. Heeft iemand enig idee hoelang dat ding in On mag uitzakken? |
21-04-2007 16:09:31 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vanmiddag stond de 4011 in Groningen op het opstelterrein. Zover ik heb begrepen staat hij daar sinds 11.00 uur. Hij kwam van Onnen samen met de 4074. |
21-04-2007 22:23:56 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
QuoteOch, ik heb ik Gn het ding een paar uur uitgebreid kunnen bestuderen hoor ![]() |
21-04-2007 22:41:04 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Ja dat heb ik meegekregen van Gertjan ja. Bespottelijk![]() ![]() |
22-04-2007 01:19:42 | ||
---|---|---|
geugie
![]() |
In de Intercity naar Den Haag C. van 22.25 in Amf liep een ICMm achterop. Groeten, Nick |
22-04-2007 11:27:57 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Is de 4011 vandaag al in de 1600-serie gezien? dan kan ik 'm zo ff op de foto zetten! |
22-04-2007 13:40:48 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Ik mag aannemen dat je de 1500 bedoeld? Er is vandaag in elk geval nog geen spot ingevoerd.... En volgens mij, rijdt dat ding alleen vanavond. Zondag 22 april 2007 1580 (A) EOH2 Amf 22.58 Asd 23.31 71580 (V) EOH2 Asd 23.56 Amf 00.31 Maar dan moet hij dus wel volgens zijn omloop gaan rijden. Dus je zou verwachten dat hij in Amf staat..... En volgens de planning van Spiketrain: 4011: 690742 Asn-Zl, 542 m Zl-Ut, 20542 v, 21755 a, 1755 3 Es, 1666 v, 1677 a Laatst bewerkt door woepje op 22-04-2007 13:42 |
22-04-2007 14:27:42 | ||
---|---|---|
wietse
![]() |
Wat het mooie is van de planning van spiketrain, is dat-ie, als-ie in deze omloop blijft hangen, morgen keurig in de 1500 terechtkomt, en daar de komende week lekker in rond blijft rijden. Zie dienst OH55 voor vandaag; welke morgen overgaat in OH33 voor de rest van de week. Je zou bijna vermoeden dat er opzet in het spel is![]() |
22-04-2007 14:41:25 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Maar volgens mij rijdt hij dan niet in z'n speciale omloop dan (EOH1). Maar hij rijdt dan wel idd in de 1500 ls hij in OH33 gaat.... |
22-04-2007 15:53:15 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
QuoteGaat hij in de OH33? Zoja, dan gaat hij weer door heel het land crossen! Groeten, Philips |
22-04-2007 15:57:21 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Nee, er wordt net gezegd dat hij de hele week in de 1500 blijft.. |
22-04-2007 17:33:25 | ||
---|---|---|
tweetyrock
![]() |
Word gemeld dat die de 1755 reed. |
22-04-2007 17:44:34 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
Ik denk dat de 4011 vanavond in Amf wordt omgewisseld met een ICM zodat de 4011 weer in zijn normale omloop kan komen (EOH1). Het is voorlopig de bedoeling dat het stel zo veel mogelijk zijn eigen omloop volgt, mocht ie eruit raken dan wordt er geprobeerd hem er weer zo snel mogelijk in te krijgen, aldus OVL. grt, Michiel |
22-04-2007 18:33:01 | ||
---|---|---|
tweetyrock
![]() |
Edit door edegroot: Niet in 2 topics posten AUB! |
23-04-2007 00:12:48 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Ik denk eerder dat het in Zp zal gebeuren, waar de 4011 vanavond uit loopt. Kan dan vanaf daar mooi de 1500 in. |
23-04-2007 08:50:03 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Reed vanmorgen (volgens plan) in de 1522 V (OH33) |
23-04-2007 21:16:37 | ||
---|---|---|
stefanuzz
![]() |
Gister om kwart voor 10 (als ik het me goed herriner) de 4011 op Amf gezien naast me (zat zelf in een dubbeldekker Ut - Zl), 4011 stond 2 spoortjes naast me, mooi uitzicht vanaf bovenverdieping. Trein reed richting Apeldoorn stond op borden.![]() http://images4.fotopic.net/?iid=yn3qy0&noresize=1&nostamp=1&quality=70 EDIT door edegroot: Verboden opmerking verwijderd, lees de forumregels waarom |
23-04-2007 21:43:56 | ||
---|---|---|
blokker
![]() |
Vanmiddag reed de 4011 keurig de 1536 (V) van Amf naar Asd. Trein 1536 kwam binnen op spoor 15. Daarna reden de 4080 (V) en de 4011 (A) ledig richting de Watergraafsmeer, niet volgens plan. |
23-04-2007 21:46:36 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Dan zal de 4011 morgen wel weer in de aparte omloop bedaren denk ik. |
24-04-2007 19:21:11 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
En dat is dus gebeurt gezien de spots van vandaag. Nu maar hopen dat hij tot vrijdag zo blijft rijden... |
24-04-2007 19:24:13 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
Ik zie in de materieelvoorspellingen staan dat hij in de EOH2 zit. Groeten, Philips |
25-04-2007 21:02:33 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
![]() Laatst bewerkt door john563 op 04-05-2007 19:37 |
30-04-2007 15:42:37 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Ik heb toevallig iets leuks op het wereldwijde web aangetroffen: de instructie-dvd voor NS-personeel die over ICMm is gemaakt. Dit is een dvd waarin een rondleiding wordt gegeven door de 4011 en waarbij een HC alle nieuwe functies laat zien. De dvd duurt slechts 7 minuten, maar niettemin leuk om eens te kijken! ![]() Ik heb deze dvd op usenet zien staan. Een NS-medewerker (?) heeft dit enige tijd geleden online gezet. Voor mensen die ook toegang tot een usenet-server hebben: hier kun je een nzb’tje maken om te downloaden http://www.nzbindex.nl/?go=search&searchitem=dvdicm&x=0&y=0&age=&results=25&group=&sort=age_desc&min_size=&max_size=&poster=&new=1&showmoreinfo= Usenet is een speciale vorm van internet waar je speciale software en (pay)server e.d. voor nodig hebt. Heb je al geen flauw idee waar ik het hierboven over heb, ga er dan maar vanuit dat op deze manier downloaden voor jou niet gaat. Waarschijnlijk kan dus slechts een kleine minderheid van de bezoekers hier dit downloaden, maar ik wilde de mensen die het wél kunnen deze tip niet onthouden… |
30-04-2007 22:38:03 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Zooi berichten over delen van video's verwijderd. Reizigert geeft het al aan:Quote Helaas pindakaas voor de mensen die dat dus niet kunnen, discussies daarover zijn hier offtopic. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
30-04-2007 22:44:10 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Vooruit dan maar, omdat het koninginnedag is! ![]() Heb er nu een zip-bestand gemaakt van 350 mb. Als je het uitpakt zit er een image-bestand voor een DVD in dat je zo (met Nero bijvoorbeeld) kunt branden. Om het zip-bestand te downloaden klik je op de onderstaande link en tik je de gevraagde code over. http://www.megaupload.com/nl/?d=Z330Q4IE Succes ermee! Wil de eerste die het lukt om de dvd te branden het hier even laten weten, dan weet de rest ook dat het werkt. Zo niet probeer ik het nog wel eens bij een andere uploadsite. EDIT: Ik zie dat de downloadsnelheid op dit moment tegenvalt, het duurt bijna 3 uur. Vanmiddag was hij minstens twee keer zo snel, dus probeer het gewoon eens overdag voor sneller resultaat! Laatst bewerkt door reizigert op 30-04-2007 22:50 |
30-04-2007 22:59:38 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Zeer hartelijk dank voor de moeite!![]() |
30-04-2007 23:06:22 | ||
---|---|---|
thejag
![]() |
Quotebij deze de bevestiging, bedankt! grt, Michiel |
01-05-2007 14:58:35 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Vandaag voor het eerst in de ICMm gezeten, van Amf naar Asd. Ik vind t een mooi treintje. Ziet er allemaal leuk uit, goede stoelen, lekkere hoofdsteun. Bijna niks mee. Alleen de positie van de prullenbak bij de twee-persoonsbankjes. Daar wordt het toch wel krap. Zit niet fijn met een prullenbak in je knie ![]() |
02-05-2007 17:09:14 | ||
---|---|---|
rob1
![]() |
Vandaag in Baarn voor het eerst een ICMm gespot, tussen 10.00 uur en 11.00 uur. Helaas weet ik niet in welke trein en welk treinstel, maar als ik in eerdere opmerkingen lees dat de 4011 verpest (vies o.i.d.) is, zal deze het niet zijn, want hij zag er schoon uit, zo zag ik thuis op mijn opname. Ik kwam er thuis namelijk pas achter dat het een ICMm was ! |
02-05-2007 17:17:17 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Volgens mij rijdt de 4012 nog niet dus moet het de 4011 wel geweest zijn ![]() |
02-05-2007 17:19:56 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
Wasstraatje gepikt? %08% |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |