Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
02-12-2010 21:10:50 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Behoud de 4230 wel zijn Sandite installatie na de verbouwing??? of is dit al eerder gevraagt? ![]() |
02-12-2010 21:10:51 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Hm, dan blijven er dus nog even kansen over![]() |
02-12-2010 21:20:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het ICM project is allemaal lopende band werk waar weinig ruimte is voor afwijkingen. Grote kans dat die installatie eruit gaat, opgeslagen word en volgend jaar wel weer in een stel ingebouwd wordt. |
02-12-2010 23:49:05 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Volgens mij werd het voormalige cateringhok in de mBDK ervoor gebruikt en die is na de verbouwing weg. Ben benieuwd hoe ze het dan oplossen, misschien een VIRM ermee voorzien? |
![]() |
advertentie |
03-12-2010 12:40:32 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Niet zo heel lastig. Geen idee hoe groot die installatie is, maar het zou ook prima in de oude doorloop-ruimte passen. Of anders moeten ze maar de HC-ruimte confisqueren ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 03-12-2010 12:40 Choo choo..... |
03-12-2010 22:22:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Leg mij nou eens uit waarom jij kan zeggen dat het niet zo lastig is, als je daarna zelf zegt dat je nieteens weet hoe groot die installatie is ![]() ![]() |
06-12-2010 19:00:05 | ||
---|---|---|
Jeffrenzo
![]() |
het viel em vandaag op dat de 2 op de mfbk van de 4011 zwart is http://www.flickr.com/photos/56022280@N08/5238755262/ twitter: http://twitter.com/#!/Dr_Thodt hyves: http://drthodt.hyves.nl/ |
06-12-2010 19:54:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ziet er meer uit als een 2 die verdwenen is en waar de lijmlaag achtergebleven is... |
06-12-2010 21:21:23 | ||
---|---|---|
joaska3
![]() |
Quote De afmetingen van de installatie wordt voor 80% bepaald door de tankafmetingen. Ik denk dat er in de oude doorloopruimte best wel andere apparatuur geplaatst is. Gezien de beperkte vrije (doorloop)ruimte ter plaatse van de voormalige doorloopkop en de smalle aangrenzende gangpartij zal een eventuele tank ook niet al te groot kunnen zijn. |
07-12-2010 00:03:31 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
In Onnen op de open dag kon je de oude doorloopkop van de 4206 in. Daar kan je zo een reiziger of 15 bergen bij drukte![]() |
07-12-2010 00:27:20 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Er word wel degelijk apparatuur geplaatst, een luchttank zit direct achter de deur en als ik het goed begreep kwam de OBIS installatie daar ook te zitten (en dat is nou net het geen wat NIET te zien was op de open dag). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
07-12-2010 14:09:28 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
De OBIS installatie wordt inderdaad in de oude doorloopkop geplaatst. |
07-12-2010 22:19:34 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote De obis zit in de kelder onder de cabine, die afgesloten is. |
07-12-2010 22:26:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Wat ik me afvraag. De kelder is toch bereikbaar door een heel klein rottig luikje in de doorloophal? Kan je daar makkelijk staan? En wat is daar nog meer te vinden dan OBIS? En dat OBIS systeem is niets meer dan een kastje dus die daar opgehangen is? Laatst bewerkt door aarclay op 07-12-2010 22:29 Choo choo..... |
08-12-2010 00:32:04 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
@ DLM: Er zit geen luchttank, wel een ruitenwisservloeistof tank, maar die heeft er altijd al gezeten, achter een deurtje. En inderdaad onder de cabine in een kast zit de OBIS installatie. Deze kast van iets meer dan een meter hoog kun je in kruipen. Daar is veel electronica, wat weet ik niet precies, maar bij de modernisering is er veel bij gekomen. Oa ook het Piaes systeem, voor de koersdisplays en de omroep. Laatst bewerkt door manuel25 op 08-12-2010 00:33 |
08-12-2010 07:16:44 | ||
---|---|---|
bruno
![]() |
Hier een paar foto's van de ruimte onder de cabine voor de verbouwing, toen was er dus nog een zee aan ruimte: http://upload.spoorpunt.nl/upload/ssa50482_520.jpg http://upload.spoorpunt.nl/upload/ssa50483_848.jpg |
08-12-2010 22:55:39 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Kijk, dat zie je niet vaak, een kijkje achter de 'deurtjes'. Had eerlijk gezegd de ruimte wel kleiner verwacht. Choo choo..... |
08-12-2010 23:08:35 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Erg leuk! Ik wil niet veeleisend overkomen, maar heb je misschien ook nog een paar foto's van de oude doorloopkop zelf? Ben daar regelmatig doorheen gelopen als klein jongentje, maar die beelden zijn helaas vervaagd. Zou ik zeer op prijs stellen! |
09-12-2010 00:26:41 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Ik heb nog wel een foto in Nijhuizum liggen maar dan moet ik wel heel diep zoeken in mijn digitale archief. Overigens is er nogsteeds een zee van ruimte in die kast op de foto, alleen de rechtsachter in de hoek is wat apparatuur geplaatst voor de nieuwe digitale systemen. Overigens heeft elke bak apart zo'n computer. Laatst bewerkt door manuel25 op 09-12-2010 00:28 |
09-12-2010 00:38:06 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Over je "ruitenwisservloeistoftank" heb ik toch nog wel zo m'n twijfels... Ik heb hier, http://i53.tinypic.com/2hofhjb.jpg Een foto van een ICM in revisie, daarbij zit er toch wel een behoorlijke tank, ook is meteen de ruimte die op de foto's van bruno te zien ![]() Laatst bewerkt door dlm4yjp op 09-12-2010 00:38 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-12-2010 00:55:43 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Is het niet zo dat het hele treinstel maar 1 centrale computer heeft, en per bak een kleinere voor de antennes? Laatst bewerkt door aarclay op 09-12-2010 00:56 Choo choo..... |
09-12-2010 01:32:25 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
@ DLM: Dat is niet de ruitenwissertank, die grote luchttank is me nooit eerder opgevallen. Zou kunnen dat elk stel dat heeft, zal er eens op letten![]() Ik weet dat er op de plaats van de tank van jou foto een kast zit met onder andere meetpunten voor de TL en HR leiding, bij de drietjes. Bij de viertjes zit deze in de cabine linksonder de stuurtafel. Als dit een viertje is, zou het ruimtetechnisch misschien mogelijk zijn dat daar een tank zit. Zelf heb ik nog maar slechts een keer te maken gehad met een vernieuwd viertje, bijna altijd een drietje of een oud viertje ![]() @ aarclay: Klopt, elk stel heeft een hoofdcomputer, maar die stuurt weer de computers van de bakken aan. Zo is het mij verteld. Ik ben zelf geen elektrische monteur, dus ik weet het niet helemaal zeker. Laatst bewerkt door manuel25 op 09-12-2010 01:38 |
09-12-2010 01:33:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Ja, overduidelijk een luchtketel, ruitensproeiervloeistof tanken zijn wel groter dan wat je kent van je auto, maar zo groot nee %08% Overigens een tank die tijdens de revisie geplaatst of verplaatst wordt, want voorheen had ie daar nooit kunnen staan. Laatst bewerkt door thom op 09-12-2010 01:33 |
09-12-2010 02:04:23 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
@manuel25: Als ik zo me foto's bekijk is het de 4202 ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
09-12-2010 16:34:52 | ||
---|---|---|
Daniel1
![]() |
Klopt, in de oude doorloopkop zijn de (nieuwe) installaties voor de WIFI en het infosysteem geplaatst. |
09-12-2010 17:37:02 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
John, zodra het bekend is en je het mag melden, zou je dan door willen geven waarneer onze ambtenarentrein ( 4444 ) aan de beurt is, om waarschijnlijk weer als 4231 terug te komen? |
09-12-2010 18:17:46 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Er is hier al eens gezegd dat de kans groot is dat de 4444, 4444 blijft. Ging vooral om problemen in de materieeldatabase ofzo. |
09-12-2010 20:39:19 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
morgen helaas vrij maar kan er eens een lichtje over opsteken. En als het goed gaat morgen de 4213 en 4228 eruit. Laatst bewerkt door john563 op 09-12-2010 20:40 |
09-12-2010 20:55:42 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Alvast bedankt voor de moeite![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-12-2010 23:33:11 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Zoals eerder al verteld is, bevinden deze installaties zich in de 'kelder' van de ICMm. Choo choo..... |
10-12-2010 15:08:12 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Onderstaande stellen hebben sowieso OBIS; Er ontbreken stellen, die zijn na 12 November binnen genomen in Haarlem. Die voeg ik later toe. Om het overzichtelijk te houden, bewerk ik onderstaand bericht steeds. 4051 Hlm: 28-10-2010, afgeleverd 29-10-2010 4053 Hlm: 8-11-2010, afgeleverd 11-11-2010 4055 Hlm: 29-9-2010, afgeleverd 1-10-2010 4056 Hlm: 4-10-2010, afgeleverd 6-10-2010 4057 Hlm: 21-7-2010, afgeleverd 29-7-2010 4058 Hlm: 30-8-2010, afgeleverd 3-9-2010 4060 Hlm: 9-9-2010, afgeleverd 16-9-2010 4061 Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 14-7-2010 4063 Hlm: 20-10-2010, afgeleverd 25-10-2010 4064 Hlm: 22-9-2010, afgeleverd 27-9-2010 4065 Hlm: 10-11-2010, afgeleverd 12-11-2010 4066 Hlm: 21-6-2010, afgeleverd 30-6-2010 4067 Hlm: 4-8-2010, afgeleverd 10-8-2010 4068 Hlm: 11-6-2010, afgeleverd 24-6-2010 4069 Hlm: 5-7-2010, afgeleverd 8-7-2010 4070 Hlm: 27-9-2010, afgeleverd 29-9-2010 4071 Hlm: 20-9-2010, afgeleverd 22-9-2010 4072 Hlm: 25-10-2010, afgeleverd 27-10-2010 4075 Hlm: 1-11-2010, afgeleverd 4-11-2010 4076 Hlm: 26-7-2010, afgeleverd 29-7-2010 4077 Hlm: 2-8-2010, afgeleverd 9-8-2010 4078 Hlm: 11-10-2010, afgeleverd 13-10-2010 4080 Hlm: 13-10-2010, afgeleverd 19-10-2010 4081 Hlm: 8-7-2010, afgeleverd 19-7-2010 4082 Hlm: 29-7-2010, afgeleverd 3-8-2010 4083 Hlm: 31-5-2010, afgeleverd 15-6-2010 4084 Hlm: 3-11-2010, afgeleverd 5-11-2010 4085 Hlm: 18-10-2010, afgeleverd 21-10-2010 4086 Hlm: 2-9-2010, afgeleverd 8-9-2010 4089 Hlm: 24-6-2010, afgeleverd 5-7-2010 4093 Hlm: 6-10-2010, afgeleverd 11-10-2010 4094 Hlm: 6-9-2010, afgeleverd 10-9-2010 4096 Hlm: 15-7-2010, afgeleverd 21-7-2010 4097 Hlm: 16-9-2010, afgeleverd 21-9-2010 Laatst bewerkt door TheKnitter op 10-12-2010 15:11 |
10-12-2010 17:50:20 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Is er enige logica/reden dat men eerst de ICM-2'en doet? |
10-12-2010 18:19:11 | ||
---|---|---|
bruno
![]() |
Hierbij alle foto's die ik heb van de doorloopkop van de ICM, het betreft hier de ongerenoveerde 4202. http://upload.spoorpunt.nl/upload/ssa50478_553.jpg Het uitschuifmechinisme van de doorloopkop http://upload.spoorpunt.nl/upload/ssa50479_844.jpg De doorloop gang http://upload.spoorpunt.nl/upload/ssa50480_123.jpg Het gangetje naar de doorloopkop http://upload.spoorpunt.nl/upload/ssa50481_165.jpg Paneel voor het handmatig bedienen van de doorloopkop http://upload.spoorpunt.nl/upload/ssa50484_265.jpg Plafond van de kelder Ik zal kijken of ik wat foto's van de technische ruimte en doorloopkop kan regelen zoals deze na de revisie is. |
10-12-2010 20:20:44 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Hartelijk dank! Ik begrijp dat je dus helaas geen duidelijkere foto hebt van de connectie tussen de twee stellen zelf? |
10-12-2010 21:10:30 | ||
---|---|---|
bruno
![]() |
Nee, toen ik mijn eerste digitale camera had waren alle doorloopkoppen al uit dienst. |
10-12-2010 22:26:30 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Helaas. |
12-12-2010 21:40:27 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
De 4241 kwam vanmiddag als 1744 aan te Gvc en ging toen door naar Hlm. |
12-12-2010 21:47:17 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote Bij ICMm 1 moet er gelijk nog meer gewijzigd worden wat te maken heeft met de omzetter dit zal ook in een lager tempo gebeuren en als tweede ze hebben nog geen voorbereiding dus de plafonds moeten eruit voor de leidingen. |
13-12-2010 18:35:33 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote Zoals het er nu voor staat in week 3 komt hij binnen, hij staat als 4231/4444 te boek in de lijsten, als welk nummer hij eruit gaat kon ik geen helderheid over krijgen. De 4241 is binnen en is al gedeeltelijk los. Laatst bewerkt door john563 op 13-12-2010 18:36 |
15-12-2010 19:47:45 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
nog 19 stellen die binnen moeten komen, als het goed is is juni 2011 de hele serie klaar.....Moet ook wel DDz begint al ware vormen aan te nemen. |
18-12-2010 19:55:56 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Heeft ICMm eigenlijk als stukje nieuwe techniek, inklembeveiliging gekregen bij de deuren? Zag laatst iemand met zijn fiets tussen een sluitende deur komen (HC sleutelde), maar desbetreffende deur vloog in zijn geheel automatisch weer helemaal open! Laatst bewerkt door treintim op 18-12-2010 19:56 |
18-12-2010 20:09:07 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Alle mat met zwenkzwaaideuren heeft al klembeveiliging, alleen vroeger was dat nog niet zo verfijnd dat een beklemde hand of voet al werd gemerkt. ICM heeft het zeker al vanaf de bouw. |
18-12-2010 20:10:49 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Mat64 en DD-AR hebben dit NIET volgens mij. Laatst bewerkt door admin op 19-12-2010 19:37, reden: Het laatste bericht hoef je niet te quoten |
18-12-2010 21:10:33 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Dat dacht ik niet, laatst zelf mogen ervaren met ICM 4444, door een storing (volgens de HC) sloten de deuren allemaal plotseling in één keer zonder dat er gesleuteld was door het personeel. Dus ik was m'n fiets naar binnen aan het werken toen dat gebeurde, fiets viel en ik lag languit op de vloer, met mijn been tussen de gesloten deur in. Deze ging echt niet vanzelf open... en een helse pijn het deed ook. Dat was echter van wat ik bij de ICMm heb gezien dus 100% anders; daar zat overigens slechts een dun fietsbandje tussen de deur in toen die vanzelf alweer open ging.. ![]() Weer eens heel wat anders dan een been... waarbij de ongemoderniseerde ICM in mijn geval me lekker klem liet zitten tussen de deur. Ook heb ik van Somda-gebruiker Woepje een keer een verhaal in een OD-topic op Somda gelezen van een vrouw op station Groningen die klem kwam te zitten tussen een ICM-deur (en toen hij dat verhaal schreef bestond ICMm nog niet) waarbij dat behoorlijk pijn deed. Dus in mijn beleving heeft ICM geen verfijnde inklembeveiliging, maar is dat met ICMm anders.... vraag is of de echte kenners weten of dat klopt. ![]() En @Klaass16: over Mat'64 kan ik je in ieder geval 100% bevestigen: die heeft geen inklembeveiliging. Laatst bewerkt door treintim op 18-12-2010 21:17 |
18-12-2010 21:30:30 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Tim, daar zeg je het al: Storing, oftewel: geen regulier gebruik, dan kan best de klembeveiliging uitvallen ja ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
18-12-2010 21:34:28 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
DD-AR heeft toch schuifdeuren, en geen zwenk-zwaai? |
18-12-2010 21:36:06 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Jazeker wel, de DD-AR heeft óók zwenk-zwaai deuren (Mddm en Bvk). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
18-12-2010 21:36:35 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Machinist ontgrendelde de deuren weer en alles was weer normaal... Trein vertrok ook zonder enige vertraging. Dus van een echte storing zou je bijna niet kunnen spreken. Maargoed, ik blijf er trouwens ook bij dat Woepje een keer een vrouw tussen een ICM-deur heeft zien komen met veel pijn, althans dat verhaal heb ik onthouden blijkbaar. ![]() Dus hoe het nou precies zit... Helaas ga ik dat niet uitproberen. ![]() Laatst bewerkt door treintim op 18-12-2010 21:37 |
18-12-2010 21:42:20 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Het zomaar dichtvallen hoort niet en dat is toch een échte storing, ook al komt het maar eenmalig voor. ![]() Dat verhaal van woepje kan kloppen, mits de vrouw instapte terwijl de HC zijn deur ook al aan het sluiten was (dan werkt de klembeveiliging niet meer). Een andere optie is nog waar vooral V-IRM en SGM last van hebben: het niet volledig openen en na een seconde of 5 a 10 gaat de deur weer dicht, en ook die gaat dan zonder klembeveiliging door (alleen is de luchtdruk zodanig laag dat je ze gewoon weer open kunt duwen). Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
18-12-2010 23:11:28 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Sterker nog, dat is ook zo ![]() Als men buiten de normale sleutelprocedure, bv ergens een sluiting veroorzaakt ergens, kan dat resulteren in dichtgaande deuren. En in dat soort gevallen dus zonder klembeveiliging. Ook inzetten van parkeerstand waarbij deuren sluiten, gaat zonder klembeveiliging. |
18-12-2010 23:21:10 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Oké, dan is dat nu allemaal heel duidelijk en ben ik al die tijd sinds ICM 4444 iets tè bang geweest voor ICM-deuren. Bedankt voor de opheldering (en Thom, mooi Dlm4yjp aangevuld zeg!), voel ik mij ook weer een stukje veiliger.![]() Laatst bewerkt door treintim op 18-12-2010 23:22 |
19-12-2010 09:55:23 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Onverbouwde ICM's hebben geen klembeveiliging. Het is juist de reden waarom dat deurrubber zo dik is, maar ook zo flexibel. Probeer maar eens bij een onverbouwd stel de deur tegen te houden, eerst kun je hem nog tegenhouden, maar je voelt gewoon dat de luchtdruk in het systeem wordt opgebouwd, tot dat je op een bepaald moment je de deur wel moet loslaten en echt moet wegspringen. De deur zal met een enorme knal dichtslaan. In het deurbedieningsmechanisme van een ICM zit weinig tot geen electronica. In tegenstelling van VIRM en DM'90 enzo, waar een pulsgever en teller de stand van de deur bewaakt. Kan de deur niet verder, maar moet de pulsteller nog wel puls krijgen van de pulsgever, dan zit hij dit alsof er iets tussen de deuren zit. In Enschede wel eens meegemaakt dat een vrouw op het laatste moment nog probeerde in te stappen, haar hand + tas had ze al in de trein, deur sloot zich toen, en zij stond zelf nog buiten op het perron, raakte natuurlijk helemaal in paniek, maar door oplettendheid van personeel op het perron en in de trein allemaal goed afgelopen. |
19-12-2010 10:18:50 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Als ICMm klaar is heeft alleen plan V geen klembeveiliging. Maar voor de klem beveiliging gebruik je geen elektronica, daarom is dat uitgerust met drie spoelen. |
19-12-2010 12:50:53 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Gelukkig zal een trein niet zomaar wegrijden wanneer iemand klem zit tussen een sluitende deur. Je zal dan nooit een groene lamp krijgen, die krijg je eigenlijk pas als het mechanisme van de deur over het dode punt is. Het leuke van de deuren van VIRM is dat ook de snelheid bewaak wordt, als het bijvoorbeeld hard waait tegen de deur zal deze met meer kracht open gaan, de deur zal altijd even snel openen en sluiten. |
![]() |
advertentie |
19-12-2010 13:17:36 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Met openen, bedoel je hiermee, helemaal open? En is de tijd genoeg tussen snel openen en sluiten genoeg om niemand naar buiten te laten vallen, die (bijna) tegen de deuren leunt? |
19-12-2010 16:49:42 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Hiermee bedoelt hij het draai tempo, let maar eens op met centraal sluiten bij een Virm hoor je op het perron alle deuren zowat gelijk in de vergrendeling vallen. Laatst bewerkt door spiketrain op 19-12-2010 16:53, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
19-12-2010 17:19:25 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
QuoteJa dus niet he, wat ik al zei, het rubber is zo dik dat je arm er tussen past, en als je dan zelf nog naast de trein staat en de deur valtin de vergrendeling, nou, dan kun je het knap benauwd krijgen. Laatst bewerkt door admin op 19-12-2010 19:36, reden: Quote ingekort |
19-12-2010 18:13:49 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Klopt, bij oud-ICM kun je zelfs van binnen naar buiten (en vast ook vica versa) je hand en hele arm door het rubber heen steken. Ooit van iemand gehoord die dat deed om lol te maken bij het binnenrijden van het station en van de verbaasde gezichten op het perron genoot.%03% Maar in elk geval kloppen mijn vermoedens toch maar weer dat ICM geen klembeveiliging heeft en ICMm wel. Laatst bewerkt door treintim op 19-12-2010 18:14 |
19-12-2010 18:57:50 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Sowieso is voor al het nieuwe mat en te reviseren materieel klembeveiliging verplicht volgens mij. Laatst bewerkt door admin op 19-12-2010 19:36, reden: Het originele bericht is verwijderd |
19-12-2010 19:37:36 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
admin: enkele berichten verwijderd, Pim530 wordt vriendelijk verzocht voor Opslaan na te denken over het nut van het zojuist ingetypte bericht... Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
19-12-2010 19:58:31 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Quote Sterker nog: er zijn al een aantal ongevallen mee geweest, die van Castricum is een goed voorbeeld: dit perron loopt in een bocht, een vrouw met kinderwagen komt op het laatste moment nog aanrennen, wilt in de trein stappen op het moment dat de deuren sluiten en sloeg het noodlot toe... De HC kon door de perronkromming niet de hele treinlengte zien, de deuren waren voldoende gesloten om de groene lamp te krijgen en de vrouw werd met kinderwagen en al meegesleurd tot aan het einde van het perron. (ik zal verdere details besparen, de afloop was niet prettig in ieder geval %09%)... Sindsdien heeft Castricum halverwege het perron 2 beeldschermen met daarop de dooie hoek van de trein die anders eerst niet gezien kon worden. Laatst bewerkt door dlm4yjp op 19-12-2010 19:58 Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
20-12-2010 18:29:34 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Welk materieel hebben we het dan over? Daar komt toch alleen VIRM, SLT, SGMm en DDM 2/3? Toch vind ik het raar dat de mcn een groene lamp kreeg terwijl een vrouw met een kinderwagen tussen de deur zit. Ik kan het me haast niet voorstellen dat de deur dan over zijn dode punt kan komen, dan zou er iets mankeren aan de overcenterschakelaar, maar wie ben ik omdat vanaf hier te beoordelen... Als ik mijn arm tussen een deur van een ICM steek, komt die niet over het dode punt. |
20-12-2010 20:34:09 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
toch is dat wel waar, SGM oud, hetzelfde is ook met iemand gebeurd op santpoort zuid. |
20-12-2010 21:05:06 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Deuren zonder klembeveiliging die door slijtage en/of metaalmoeheid een beetje speling hebben en zachte rubbers kun je ertussen met je hand terwijl die netjes in de vergrendeling gaat. Deuren met werkende klembeveiliging lukt je dat echt niet. Proefondervindelijk meerdere keren uitgetest met verschillend materieel. |
21-12-2010 10:07:26 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Station Nuth ligt ook in een bocht. Richting Heerlen heeft een conducteur goed overzicht. Maar richting Sittard geen goed overzicht, zie regelmatig dat een conducteur ook op het perron gaat staan voor te kijken of nog iemand in of uit aan stappen is, voor dat er gesleutels wordt. En als de sleutel is omgedraaid dat de deuren kunnen sluiten ook nog eens op het perron gaan staan. Dit vooral als er meer als een treinstel is. Laatst bewerkt door john2 op 21-12-2010 10:30, reden: type fout hersteld. |
21-12-2010 10:10:13 | ||
---|---|---|
MDDM
![]() |
Precies volgens het boekje dus ![]() Gr Joop mcn Lls |
22-12-2010 22:03:20 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
on topic vandaag 4232 binnen genomen in haarlem, de 4227 weer als ICMm in dienst vertrokken. Laatst bewerkt door john563 op 23-12-2010 19:18 |
23-12-2010 13:20:11 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
De 4032 of de 4232 ? |
23-12-2010 13:40:25 | ||
---|---|---|
279
![]() |
Quote als 2269(a) bijgeplaatst in Hlm. |
27-12-2010 19:57:20 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
De 4215 zal en moet vrijdag (31-12) als uiterst afgeleverd worden....het laatste volle jaar ICMm. |
07-01-2011 11:26:01 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Het viel me vanmorgen op dat de 4215 op de flank van een kopbak, het nieuwe lange UIC nummer heeft. Behoorlijk grote letters/cijfers. Dick van den Hoven |
07-01-2011 14:56:50 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Dit gaan alle ICMm en krijgen, dit was een proefje. Laatst bewerkt door spiketrain op 07-01-2011 15:11, reden: Het laatste bericht behoef je niet te quoten. |
07-01-2011 16:23:39 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Is het vermelden van de UIC-nummers op nieuwe rijtuigen en bakken een verplichting? Op de VIRM-4 zijn die ook al geplaatst (vanaf fabricage)... Choo choo..... |
07-01-2011 16:36:38 | ||
---|---|---|
Rinse
![]() |
Bij nieuwe treinstellen is dat dacht ik verplicht om het UIC-nummer zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant te plaatsen. Bij oudere treinen hoeft het nummer dacht ik alleen aan de binnenkant te worden aangebracht. Er heeft een tijdje geleden een heel artikel in het Belgische 'Spoorwegjournaal' gestaan over die UIC-nummers, ik meen dat het daarin haarfijn werd uitgelegd. |
07-01-2011 16:53:11 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Waar staat het normaal gesproken dan aan de binnenkant? |
07-01-2011 17:00:16 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Uit het OD-toppic van vandaag:Quote Tot zover ik weet,, is de bakwisseling nooit terug gewijzigt. Tevens las ik op www.spionkop.nl.. dat de wijziging nooit terug gevormd is. |
07-01-2011 17:00:30 | ||
---|---|---|
oudeaap
![]() |
Wat misschien ook wel interessant is, waarom zet men eigenlijk de UIC nummers zo duidelijk zichtbaar op de treinen? |
07-01-2011 17:05:56 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Dat is volgens UIC normen verplicht. In de rest van Europa is men er al druk mee bezig. |
07-01-2011 17:09:52 | ||
---|---|---|
Rinse
![]() |
Quote Ik dacht dat het in de machinistencabine moest worden aangebracht, maar pin me er niet 100% op vast. |
07-01-2011 17:39:13 | ||
---|---|---|
oudeaap
![]() |
Quote Ja dat snap ik dat het een UIC norm is. Ik bedoelde meer waarom de UIC norm dit voorschrijft/ met welk doel UIC dat wil |
08-01-2011 00:05:02 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Tegenwoordig schrijft de UIC niets meer voor, maar de Europese Commissie met al haar organisaties. Ja, ooit was het eens een UIC-norm, maar de huidige verplichtingen voor de nummering van spoorwegvoertuigen vloeien voort uit Europese regelgeving voor de voertuigtoelating. Laatst bewerkt door jeanne op 08-01-2011 00:05 |
08-01-2011 21:43:44 | ||
---|---|---|
joaska3
![]() |
Door de EU worden voor verschillende onderwerpen Technische Specificaties voor de Interoperabiliteit, zogenaamde TSI's opgesteld. Bijvoorbeeld de TSI RST Algemene Voertuigeisen (in voorbereiding).In de TSI's kan verwezen worden naar EN normen. Voor diverse systemen zijn de TSI's nog in voorbereiding. Voor de items in deze TSI's is dan nog steeds de Nationale RKS leading. De nieuwe regels gelden voor nieuwbouw en voor grote ombouwwerkzaamheden als deze betrekking hebben op de betreffende systemen. |
13-01-2011 19:57:53 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Huidige stand van zaken van OBIS inbouw: 4020 Hlm: 24-11-2010, afgeleverd 8-12-2010 4054 Hlm: 9-12-2010, afgeleverd ?? 4059 Hlm: 7-12-2010, afgeleverd 9-12-2010 4073 Hlm: 17-11-2010, afgeleverd 19-11-2010 4074 Hlm: 22-11-2010, afgeleverd 24-11-2010 4079 Hlm: 30-11-2010, afgeleverd 7-12-2010 4090 Hlm: 15-11-2010, afgeleverd 16-11-2010 Voor de rest verwijs ik je naar dit bericht: https://feed.somda.nl/forum/2045/p306256/ICMm/ Laatst bewerkt door TheKnitter op 13-01-2011 19:58 Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
14-01-2011 18:37:31 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
vandaag de 4088 weg met obis, de 4242 binnen genomen, volgende week vrijdag (de 21e) de 4444 die na de revisie weer 4231 gaat heten. Laatst bewerkt door SleutelMan op 14-01-2011 23:11, reden: datum toegevoegd |
14-01-2011 23:11:25 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: enkele off-topic berichten verwijderd. Terug naar ICMm. Groet, Spiketrain |
16-01-2011 14:53:58 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
QuoteTreinstel 4242 kwam net te Gn aan met de 743a te Gn. Stel rijdt nog steeds. |
16-01-2011 14:55:08 | ||
---|---|---|
Pim530
![]() |
Dat lijkt er wel op dan ja![]() |
16-01-2011 15:06:16 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Dan zal het wel een typvaut zijn van John en hij de 4243 bedoelt hebben, zie ook de OD van 14 januari:Quote Laatst bewerkt door stefanvdw op 16-01-2011 15:06 |
16-01-2011 15:27:30 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Was dat niet aan de kop-einden van de bak, boven de tussendeuren? Choo choo..... |
16-01-2011 17:26:17 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Even heel iets anders: ik vroeg me af wat er met de mooie klassieke oranje banken gebeurt. Worden deze allemaal vernietigd of blijven er exemplaren bewaard voor liefhebbers zoals wij en kan je hier dan op een of andere manier aan komen? |
16-01-2011 17:27:40 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Het meeste gaat rechtstreeks de container in.. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
16-01-2011 17:52:56 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Quote Reken er maar niet op. NS doet nogal moeilijk met het verkopen danwel weggeven van oude spullen. Je moet het treffen en goede connecties hebben, anders is het pech. Met vriendelijke groet, Robin |
16-01-2011 18:21:31 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
![]() |
Je kan het altijd proberen bij nedtrain haarlem: niet geschoten is altijd mis ![]() Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
16-01-2011 18:32:21 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Anders heb je altijd nog de terzijde staande Bs'en op de Wgm/Dgr http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
16-01-2011 19:39:20 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Nou dan moet je ook snel zijn, die dreigen heel spoedig aan hun einde te komen. |
16-01-2011 19:53:59 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote maak echt vaak vauten ![]() |
16-01-2011 19:55:35 | ||
---|---|---|
john563
![]() |
Quote U heeft nog vier maanden om wat te regelen. Maar geef u zeer weinig kans. |
16-01-2011 20:11:09 | ||
---|---|---|
himym
![]() |
Je mag 'jij' zeggen hoor![]() |
16-01-2011 21:05:26 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
Reken er maar niet op nee, het spul is eigendom van NSR, dus NedTrain mag het niet zomaar weggeven. Eerst moet er toestemming zijn van NSR en dat zal nooit lukken want wie zou daar nou verantwoordelijk voor zijn? Laatst bewerkt door manuel25 op 16-01-2011 21:06 |
16-01-2011 21:47:12 | ||
---|---|---|
TheKnitter
![]() |
Of er moet gewoon iets gedaan worden bij NedTrain zonder dat NSR het weet.. Maar de kans is zeer klein dat je iets krijgt/kan kopen. Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |