Opvallende dingen 10 maart
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
10-03-2024 08:00:54 1
broek53
broek53

Tussen Tilburg en Tilburg Universiteit de hele dag minder sprinters vanwege 'noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling'. Ik zou het nog opvallender vinden als het zou zijn vanwege 'daar hadden we nu eens zin in' of zo, maar dit zegt natuurlijk helemaal niets.



Laatst bewerkt door broek53 op 10-03-2024 08:02
 

10-03-2024 08:11:21
geert
geert

Dat was gisteren ook al zo. Ik vermoed een verband met de werkzaamheden tussen Tb en Bd. Wellicht ergens minder sporen beschikbaar dan gepland?

 

10-03-2024 08:27:28
cuneo56
cuneo56

Mijn gok: de beveiliging van spoor 921 werkt anders dan de planner dacht. Iets als "sein P82 kan enkel uit de stand stop komen nadat heel spoor 921 vrij is geweest"

 

10-03-2024 10:01:53 1
Astraea
Astraea

Op Rtd spoor 11/12 is een hele filmproductieset opgebouwd. ICNG stel 3226 staat ook aan het perron en lijkt een rol te spelen. Nieuwe TV reclame of zoiets?

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

10-03-2024 11:25:32
mambo
mambo

Quote
cuneo56 (10-03-2024 08:27:28):


Mijn gok: de beveiliging van spoor 921 werkt anders dan de planner dacht. Iets als 'sein P82 kan enkel uit de stand stop komen nadat heel spoor 921 vrij is geweest'



Dit is mijn vermoedden ook; de rijrichting word waarschijnlijk pas vrijgegeven als spoor 921 volledig verlaten is, tot die tijd blijft Psein 82 stoptonend. Dit is anders dan reguliere dubbel-enkelspoorbeveiliging, maar word vaker toegepast bij vrijebaansporen op emplacementen, waarbij Pseinen pas uit de stand stop komen bij een rijweginstelling. Dit puur om de gevolgen van een STS te beperken (ergo: een trein komt dan alsnog een stoptonend sein tegen ipv hoog groen de vrije baan op gestuurd te worden) :)



Laatst bewerkt door mambo op 10-03-2024 11:32
 

10-03-2024 12:05:06
ErwinR
ErwinR

Vandaag VIRM op de Veenendaallijn.

 

10-03-2024 12:11:01
DDZ7504
DDZ7504

... en dat komt doordat de 707300 Rhn-Db aan de 703000 Db-Nm is gekoppeld. Volledige omloop is VIRM aldus Treinposities. Vanaf ongeveer 17:30 gaat Db-Ut weer open en rijdt de 7300 gewoon weer de gehele route met sprintermaterieel.

 

10-03-2024 12:20:24
henri1972
henri1972

Met daardoor ook veranderde vertrektijden tussen Rhn en Db en op Klp.



Laatst bewerkt door henri1972 op 10-03-2024 12:29
 

10-03-2024 12:25:05
FLIRT2525
FLIRT2525

Door die werkzaamheden tussen Ut en Db rijdt de ICE via de Betuweroute, echter richting Duitsland heeft men de dienstregeling totaal onhaalbaar gemaakt. Ikzelf zit in de 123, die al met +7 uit Ah vertrok, en nu pas net door Praest is terwijl we al in Oberhausen hadden zullen zijn! 🥴

 

10-03-2024 13:19:46
RX7567
RX7567

Ten westen van Wd 13:17 RXP 9902 + 6002 losse locs ri Gd.

 

10-03-2024 13:59:31
seinhuis
seinhuis

Quote
RX7567 (10-03-2024 13:19:46):


Ten westen van Wd 13:17 RXP 9902 + 6002 losse locs ri Gd.



13:57 Gd spoor 7 richting Rta.

 

10-03-2024 15:21:58
rolandrail
rolandrail

Quote
FLIRT2525 (10-03-2024 12:25:05):


Door die werkzaamheden tussen Ut en Db rijdt de ICE via de Betuweroute, echter richting Duitsland heeft men de dienstregeling totaal onhaalbaar gemaakt. Ikzelf zit in de 123, die al met +7 uit Ah vertrok, en nu pas net door Praest is terwijl we al in Oberhausen hadden zullen zijn! 🥴



De voorgaande ICE's haalden het inderdaad ook niet in 49 minuten, allen 8 minuten meer nodig.

Ook wel funny: als je bus enz. in de reisplanner aan hebt staan en van Ah naar Ut reist tijdens de wkz dan krijg je steevast lijn 50 als advies van Db naar Ut omdat die vlak voor de vervangende NS-bus vertrekt en dus een kortere aansluiting bied. Het lijkt er dan dus op dat er geen vervangende NS-bus rijdt. Pas bij opvragen van een reisje Db-Ut zie je ze wel.



Laatst bewerkt door rolandrail op 10-03-2024 17:14
 

10-03-2024 16:33:08
ToH
ToH

16.27 Dinner Train Almo ri Lls

 

10-03-2024 17:04:59
bart84
Moderator
bart84

Mat54 stel 766 zou volgens dezelfde stichting om 17.30 vertrekken van Ldd naar Ahgons

 

10-03-2024 17:25:07
henri1972
henri1972

Quote
rolandrail (10-03-2024 15:21:58):


Quote
FLIRT2525 (10-03-2024 12:25:05):


Door die werkzaamheden tussen Ut en Db rijdt de ICE via de Betuweroute, echter richting Duitsland heeft men de dienstregeling totaal onhaalbaar gemaakt. Ikzelf zit in de 123, die al met +7 uit Ah vertrok, en nu pas net door Praest is terwijl we al in Oberhausen hadden zullen zijn! 🥴



De voorgaande ICE's haalden het inderdaad ook niet in 49 minuten, allen 8 minuten meer nodig.


49 minuten is wel zo ongeveer de normale rijtijd tussen Ah en Oberhausen. Vaak zat dat er tijd over is maar ook dat je hieraan tekort komt. Beetje afhankelijk van het overige trein verkeer.

 

10-03-2024 18:02:38 1
RX7567
RX7567

Quote
bart84 (10-03-2024 17:04:59):


Mat54 stel 766 zou volgens dezelfde stichting om 17.30 vertrekken van Ldd naar Ahgons


Hierbij de gekopieerde tijden van Facebook. Aldus een video in de reacties is het stel op de vermeldde tijd vertrokken vanuit Leidschendam.

Dienstregeling overbrenging Mat'54-treinstel 1eerste onderhoudsweekend.

Datum: zondag 10 maart 2024

Leidschendam werkplaats v. 17.30

Ypenburg a. 1740 v.18.03

Gouda d. 18.28

Woerden d. 18.40

Utrecht d. 18.55

Driebergen d. 19.05

Maarn goederenemplacement a. 19.11 v. 19.20

Ede-Wageningen d. 19.38

Arnhem d. 19.51

Arnhem Goederen opstel NS a. 19.58

 

10-03-2024 18:35:55
FLIRT2525
FLIRT2525

Quote
henri1972 (10-03-2024 17:25:07):


Quote
rolandrail (10-03-2024 15:21:58):


Quote
FLIRT2525 (10-03-2024 12:25:05):


Door die werkzaamheden tussen Ut en Db rijdt de ICE via de Betuweroute, echter richting Duitsland heeft men de dienstregeling totaal onhaalbaar gemaakt. Ikzelf zit in de 123, die al met +7 uit Ah vertrok, en nu pas net door Praest is terwijl we al in Oberhausen hadden zullen zijn! 🥴



De voorgaande ICE's haalden het inderdaad ook niet in 49 minuten, allen 8 minuten meer nodig.


49 minuten is wel zo ongeveer de normale rijtijd tussen Ah en Oberhausen. Vaak zat dat er tijd over is maar ook dat je hieraan tekort komt. Beetje afhankelijk van het overige trein verkeer.



Gepland was bij een aantal treinen (waaronder de 123) vandaag 35 minuten van Arnhem naar Oberhausen. Totaal onhaalbaar, en als de trein vanuit Arnhem dan ook nog 4 minuten achter de RE19 gepland zit zonder geplande inhaling, loopt de vertraging snel op. Voor de 123 werd het uiteindelijk +34 in Oberhausen.



Laatst bewerkt door FLIRT2525 op 10-03-2024 18:39
 

10-03-2024 18:43:57 1
michaben
michaben

Er zit een afwijking tussen de Nederlandse en Duitse reisinformatie. De Nederlandse reisinformatie gaf 46 minuten aan voor Ah - Oberh, maar de Duitse reisinformatie inderdaad 35 minuten.



Laatst bewerkt door michaben op 10-03-2024 18:44
 

10-03-2024 19:46:11
klaass16
klaass16

Hr 19:44

Dinnertrain naar Zwolle

 

10-03-2024 19:47:25
RX7567
RX7567

Mat' 54 766 kwam om 19:37 door Ed ri Ah.

 

10-03-2024 21:26:33
rolandrail
rolandrail

Quote
henri1972 (10-03-2024 17:25:07):


Quote
rolandrail (10-03-2024 15:21:58):


Quote
FLIRT2525 (10-03-2024 12:25:05):


Door die werkzaamheden tussen Ut en Db rijdt de ICE via de Betuweroute, echter richting Duitsland heeft men de dienstregeling totaal onhaalbaar gemaakt. Ikzelf zit in de 123, die al met +7 uit Ah vertrok, en nu pas net door Praest is terwijl we al in Oberhausen hadden zullen zijn! 🥴



De voorgaande ICE's haalden het inderdaad ook niet in 49 minuten, allen 8 minuten meer nodig.


49 minuten is wel zo ongeveer de normale rijtijd tussen Ah en Oberhausen. Vaak zat dat er tijd over is maar ook dat je hieraan tekort komt. Beetje afhankelijk van het overige trein verkeer.


Ik doelde op de rijtijd Ut-Gdm-BR-Est-Ah.

 

10-03-2024 21:49:26
noof
noof

Quote
henri1972 (10-03-2024 12:20:24):


Met daardoor ook veranderde vertrektijden tussen Rhn en Db en op Klp.


Rhn-Db reed in het patroon van de vroegere 7400 (spitstoevoeging). De wijziging op Klp kwam door de stop van de 703000, omdat de 3100 niet reed.

 

11-03-2024 14:30:17
Muizeneus
Muizeneus

Quote
DDZ7504 (10-03-2024 12:11:01):


... en dat komt doordat de 707300 Rhn-Db aan de 703000 Db-Nm is gekoppeld. Volledige omloop is VIRM aldus Treinposities. Vanaf ongeveer 17:30 gaat Db-Ut weer open en rijdt de 7300 gewoon weer de gehele route met sprintermaterieel.


Hulde voor deze oplossing! Een paar maanden geleden waren er ook werkzaamheden tussen Db en Ut en toen is deze oplossing hier ook voorgesteld, maar dat was allemaal onmogelijk omdat personeel dan niet kon wegvluchten voor agressieve reizigers en er absoluut geen IC-materieel de Veenendaallijn op mocht... enfin gelukkig kan er in de praktijk soms toch wat. De reizigers zullen dankbaar zijn!

 

11-03-2024 15:27:08
train85
train85

Heb je het gevraagd de reizigers wat ze er van vonden, muizeneus? :D