23-08-2011 20:01:10 | ||
---|---|---|
kbrandsma
![]() |
Quote De rode kleur stond voorgeschreven in de concessie-eisen, dus keuze was er niet voor de Noordelijke Nevenlijnen. Liever bezuinigen op de lak (exterieur) dan aan beenruimte in het interieur. Quote Dat zou mij niets verbazen. Trouwens zowel 's ochtends als 's avonds de zuidzijde gespot te Lw. Quote Een plakbeurt, dat kun je vergeten. 51 stellen voorzien van een nieuwe kleur, dan zit je ruim over de ton in euro's. Die stellen rijden gewoon zo door tot 2020, daar maakt Arriva geen geld voor vrij. Zie ook eens naar de kleur van Lintjes b.t.w. |
23-08-2011 22:03:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Kunnen de heren dat "bezuinigen" ook nog hard maken met argumenten, of roepen we dat maar gewoon ?? Laatst bewerkt door thom op 23-08-2011 22:03 |
23-08-2011 22:30:58 | ||
---|---|---|
3222
![]() |
Alle stellen krijgen een poetsbeurt, hier zijn ze sinds het begin van de zomervakantie mee bezig en het resultaat mag er zijn. De stellen die een beurt hebben gehad zien er uit zoals ze er in het begin uitzagen. Het grootste deel heeft inmiddels zijn beurt gehad, kijk maar eens naar de stellen die nog geen beurt beurt hebben gehad, het witte is bruin en het rode is dof en smerig. |
23-08-2011 22:44:22 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Ze zien er inderdaad een stuk beter uit. Het poetsen heeft overigens een tijdlang stilgelegen vanwege ProRail. Men vond dat het zeepsop schadelijk is voor het milieu. Die arme schoonmakers knoeide blijkbaar teveel %03% En dat te bedenken dat er zoveel diesel/olie lekt uit die dingen dat Greenpeace meteen in actie zou komen, maar goed de logica van ProRail ontgaat me vaker. Laatst bewerkt door woepje op 23-08-2011 22:44 |
![]() |
advertentie |
23-08-2011 22:54:30 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als het goed is zouden die stellen voorzien moeten zijn van lekbakken volgens mij en mogen die vloeistoffen zondermeer niet zomaar het milieu in lekken. Zeep kan inderdaad trouwens milieubelastend zijn, je kunt dat onlogica van Prorail noemen, maar zo is het nou simpelweg eenmaal... Laatst bewerkt door thom op 23-08-2011 22:55 |
23-08-2011 23:03:45 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Worden die dingen dan niet in de wasstraat gepoetst waar het opgevangen kan worden? |
23-08-2011 23:09:45 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Quoteja, dat beetje schuim doet het hem. Leuker wordt als je je bedenkt dat die lekbakken ook totaal geen zin hebben. Die dingen lekken zelf als een mandje omdat ze te vol zitten met olie ![]() @ timtrein Dat is nu ook inderdaad het geval. Daar heeft men een paar weken over moeten nadenken, voorheen werden de stellen gewoon achterop het terrein gepoetst. Laatst bewerkt door woepje op 23-08-2011 23:10 |
24-08-2011 05:35:03 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
@Thom: Je ziet regelmatig stellen staan/rijden met zwarte vlekken op de onderkant van de motorbak. Sommigen zijn nog best groot qua grootte van de vlek. |
24-08-2011 10:25:59 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Die lekbakken bestaan uit een opstaand randje van 2 cm, en dat dan nog niet eens over de hele breedte. Je kan zelf bedenken wat er gebeurd bij het optrekken op remmen. |
24-08-2011 18:23:03 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Hmmmm als een lekbak lek is, dan zit hij niet vol met olie, immers alles is er dan al uitgelekt. ![]() |
24-08-2011 19:21:17 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Sommigen zijn lek, sommigen zijn te vol. Zoiets?![]() |
24-08-2011 21:51:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dus omdat dat ding illegaal meer olie lekt dan er gelekt wordt met wassen, moet dat lekken van zeepresten ineens zomaar kunnen? Hoe je het ook went of keert, dat mag beide niet, en als men erachterkomt dat die dingen uberhaupt olie lekken het milieu in hebben ze nog véél meer poppen aan het dansen... |
24-08-2011 22:04:59 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteDat zeg ik dus ook niet. Ik ga ook niet zeggen dat je wel lolly mag jatten in de winkel, maar dat een gouden horloge jatten zwaar gestraft moet worden. Alleen wilde ik er alleen mee aangeven dat men bij ProRail misschien ook kan kijken naar zaken die het milieu duidelijk meer belasten dan wat zeepbelletjes ![]() |
24-08-2011 22:12:36 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Ik kan me niet voorstellen dat die GTW stellen nu zoveel olie lekken dat tussen de onderhoudsbeurten door die lekbak helemaal vol loopt. Is dat wel het geval en nogmaals dat lijkt me heel sterk, dan is het wel een behoorlijk pruts product die GTW. |
24-08-2011 22:17:11 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Waarom is die lekbak eigenlijk open van boven? Dan hoeft de bak nog niet eens helemaal vol te zijn en bij een flinke remming heb je al lekkage de lekbak uit. En inderdaad als (!) ze zoveel olie zouden verliezen, is het niet een een best product. |
24-08-2011 22:20:38 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Nee, maar goed, dat werd duidelijk aangegeven door een machinist. Lijkt mij dat hij geen onzin verkondigd. Hoeveel er diesel er precies lekt weet ik niet, maar wel genoeg in elk geval. |
24-08-2011 22:35:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Gek idee... Omdat het er anders niet in kan lekken? |
25-08-2011 00:01:05 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteMag ik je er anders wel op wijzen dat de grootst voorkomende probleem bij onze GTW's een te laag oliepeil is? En dat tussen de onderhoudsbeurten door? |
25-08-2011 07:18:43 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
QuoteJa duhh. Met open bedoel ik natuurlijk niet aansluitend aan de motor zodat er olie de lekbak uitkan op niet gewenste manier. |
25-08-2011 15:43:25 | ||
---|---|---|
3222
![]() |
Quote Arriva is nu toch een onderdeel van DB,dus.... ![]() Maar we hebben er wat aan gedaan, de 301 heeft vandaag zijn poetsbeurt gekregen. |
25-08-2011 15:57:45 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Gebruiken jullie tijdens zo'n poetsbeurt nog extra speciale middelen, of wordt het gewoon 'bijgeschuurd'? |
25-08-2011 16:10:44 | ||
---|---|---|
3222
![]() |
Ik zou het niet weten, we plannen de stellen alleen maar die kant op en zorgen ervoor dat het gebeurd. |
25-08-2011 16:28:37 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Oke, alsnog bedankt voor het antwoord!![]() Laatst bewerkt door salieri op 25-08-2011 16:28 |
26-08-2011 20:00:55 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vandaag is treinstel 10306 gepoetst en is weer als nieuw. |
31-08-2011 19:23:14 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vandaag was het de beurt voor de 10230 en ziet er weer als nieuw uit. Laatst bewerkt door martijn24 op 31-08-2011 19:23 |
31-08-2011 21:50:47 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Weet iemand waar de verschillende bestellingen voor Arriva gefabriceerd zijn? De eerste serie 301-327 en 228-243 zijn zover ik weet in Bussnang in Zwitserland gefabriceerd. Van de vervolgserie 244 en 247-251 heb ik gevonden dat deze in Siedlce in Polen zijn gefabriceerd. Geldt dat ook voor de 345 en 346? Van de elektrische stellen vermoed ik dat de eerste serie 501-506 en 407 in Bussnang in Zwitserland zijn gefabriceerd. Van de vervolgserie 408 en 509-510 heb ik nog niets kunnen vinden. Shqiperise-lopers? |
31-08-2011 21:58:13 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
De 10345 en 10346 komen ook van de Poolse vesteging evenals de 2/6jes die toen geleverd zijn. Oveigens zijn ze na aflevering wel via Zwitserland geweest om vanaf daar via Leer/Nieuweschans het land binnen te komen. |
31-08-2011 22:00:55 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
QuoteKlopt, daarvan hangt een fabrieksplaatje in het interieur. Groet, Spiketrain |
01-09-2011 07:30:16 | ||
---|---|---|
greyhound
![]() |
Heeft de verkleuring niet iets te maken met de anti grafity folie waarvan deze treinen voorzien zijn? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-09-2011 17:53:37 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Waar vinden we het fabrieksplaatje? Choo choo..... |
01-09-2011 18:12:49 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Van een intern fabrieksplaatje had ik nog niet eerder gehoord. Maar dat kan aan mij liggen ![]() Uitweding zit deze links of rechts van de bakovergang. |
01-09-2011 18:23:53 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Quoteop het balkon is deze te vinden. Zo uit mijn hoofd onder de noodremtrekker. - - - Hierlangs afscheuren - - - |
01-09-2011 19:17:27 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Hier een foto van het fabrieksplaatje: http://imageshack.us/photo/my-images/171/img2820k.jpg/ |
01-09-2011 21:00:39 | ||
---|---|---|
Kars
![]() |
Bij Arriva is het voor studenten vanaf 1 september verplicht om in te checken met de OV-chipkaart. Bron: http://www.treinreiziger.nl/actueel/studenten_verplicht_inchecken_bij_arriva-143833 |
01-09-2011 21:41:35 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Per 1 Juni of Juli meende ik zelfs al. Maar er werden nog geen boetes uitgedeeld. |
01-09-2011 23:01:41 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vandaag is treinstel 10326 schoongepoetst. |
02-09-2011 19:47:02 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
Vandaag zijn de laatste 2 stellen schoon gepoetst met de hand. Vanmorgen de 10316 en in de middag de 10322. |
02-09-2011 19:50:59 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
@martijn24,, weet jij misschien waarom het met de hand gedaan word ipv de wasstraat/wasmachine? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
02-09-2011 19:59:47 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
in een wasstraat was je een trein, voor poetsen moet je toch iets meer doen, dan een beetje water erop gooien, wat in een wasstraat gebeurd. |
02-09-2011 20:06:03 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Wat ik heb begrepen, hebben zij in Gn de wasstraat zodanig aangepast dat de kop beter schoon werd dan de zijkant (dat is een keuze dat Arriva gemaakt heeft). Dit heeft als gevolg dat het vuil op de zijkant flink aangekoekt was. Je zag de stellen na verloop van tijd ook steeds bruiner worden aan de zijkanten. |
25-09-2011 23:22:53 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
QuoteIk keek vaniddag even in een nieuwere stel wat daar op het plaatje stond en daar blijkt dezelfde tekst op te staan als die op de foto, terwijl de 2de levering niet van de Zwitserse vesteging komen. Weet aleen niet wat daar verder het verschil in zit. |
26-09-2011 08:22:15 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ze zijn uiteraard wel gebouwd in opdracht van Stadler en het ontwerp is ook van Stadler![]() |
26-09-2011 09:57:50 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ze worden ook in Polen gebouwd, bij Stadler. Hier zijn geen verschillen bij betrokken vergeleken met de Zwitserse afdeling. Wel weet ik dat de werkplaats van Polen best wel mooi is opgebouwd. De werkplaats bestaat uit meerdere verdiepingen heb ik gelezen. Choo choo..... |
26-09-2011 10:01:06 | ||
---|---|---|
jeanne
![]() |
Zover mijn bekent zijn deze door Stadler Polska Sp. z o.o., de Poolse Stadler vestiging gebouwd, maar via Zwitserland afgeleverd. http://www.stadlerrail.com/en/portrait/locations/poland-pl/ Laatst bewerkt door jeanne op 26-09-2011 11:33 |
27-09-2011 13:41:58 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Er zijn wel kleine verschillen in de cabine. Zo zijn de knoppen 'dikker' qua afbeeldingen en zit er een extra rand aan de uiteinden van de panelen. |
27-09-2011 13:44:15 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Even iets anders. Wat ik overigens niet begrijp is dat Arriva midden in de avondspits een 37800 met 1x 2/6 laat rijden, terwijl er 2x 2/8 en 1 2/6 in de spits staan te niksen. Dat men een solo 2/6 laat rijden ná de maand december, kan ik nog redelijk inkomen. De grootste drukte is dan voorbij en het kan dan wel. Maar net na de zomervakantie is het gewoon niet te doen qua drukte. Ik heb dan zoiets van: Jammer dat je een stel extra motoren moet laten draaien, maar zet dan een extra stel in of wissel het 2/6je om voor een 2/8. Onbegrijpelijk. Laatst bewerkt door salieri op 27-09-2011 13:44 |
27-09-2011 14:02:11 | ||
---|---|---|
tjoekdjg
![]() |
Arriva is in de heeft in de vakantie heel veel met 2/8 jes gereden waardoor er aan het eind van de vakantie veel 2/8 stellen aan de kant staan omdat ze aan hun kilometers zitten. vandaar ook dat er 2/8 stellen tijdens de spits aan de kant staan. |
27-09-2011 14:05:19 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dit gaat al voor de zomervakantie. Als ik het me goed herinner sinds december 2010. Ook toen stonden er regelmatig stellen aan de kant midden in de spits. |
27-09-2011 14:11:14 | ||
---|---|---|
tjoekdjg
![]() |
arriva logica dus;p maar wat bedoel je met Jammer dat je een stel extra motoren moet laten draaien?? |
27-09-2011 14:12:25 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Dat tweetje in de middagspits is inderdaad een probleem. Als de drietjes aan hun kilometers zitten, dan pakken ze dat laatste tweetje maar. Maar nee, gewoon proppen. De trein van 7.30 uit Nsch is ook een probleem. Vroeger gingen er 3 stellen naar Leer om 5.49 uur, waarvan de achterste twee stellen om half 8 terugkwamen in Gn. Dat is nu ook verleden tijd, dus ook hier mag men gewoon proppen. Men is bij rtvnoord wel aan het rijden geweest in de spitsdrukte en die gaven ook aan dat het druk was. Arriva geeft aan dat de treinen vanaf half oktober beter bezet zijn omdat meer studenten dan een kamer hebben. Laatst bewerkt door woepje op 27-09-2011 14:12 |
27-09-2011 14:13:51 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Huren die studenten bij Arriva een kamer dan, dat ze dat zo goed weten? |
27-09-2011 14:22:13 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Geen idee, haal het hier vandaan: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=103873 |
27-09-2011 15:45:04 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteNou ja, ik kan me voorstellen dat de diesel, gezien de olieprijzen, best duur is en zij daarom geen extra stel inzetten. Maar op dat moment heb ik zoiets van: Jammer dat je een extra stel (en dus extra motoren laat draaien) inzet. Maar mensen moeten niet als vee vervoerd worden. |
27-09-2011 15:54:16 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De defectenstand schijnt aan de hoge kant te zijn, dat helpt natuurlijk niet echt. |
![]() |
advertentie |
27-09-2011 15:56:35 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Volgens mij is die defectenstand het hele jaar hoog bij Arriva%08% Overigens wel mooi dat RTVNoord er nu ook mee bezig is. Laatst bewerkt door salieri op 27-09-2011 16:01 |
27-09-2011 16:03:23 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Nou inderdaad, defecten of geen defecten, Arriva versterkt gewoon niets meer verder. Hoe het nu is, is de max. Dus voor de proptreintjes: sterkte. |
27-09-2011 16:03:41 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Inderdaad,want dit is allemaal buiten de vakanties sinds 12 December 2010 omlooptechnisch zo bedacht. |
27-09-2011 16:21:03 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteDank je, ik heb morgen weer de 37830. Eigenlijk kan je Mth en Kw net zo goed overslaan, want die trein is echt stamp- en stampvol met 1 drietje (vandaag trouwens 5 bakken, en dat paste wel prima, al heb ik het vermoeden, gezien de drukte, dat de 37828 was uitgevallen). |
27-09-2011 16:47:41 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Veolia doet tenminste nog z'n best door een buffel te huren of het materieel efficiënter te plannen, Arriva verschuilt zich domweg achter een soort van overmacht terwijl je dat al tijden van tevoren kunt weten dat zoiets zich na de zomervakantie gaat voordoen. Ik kijk er nu al tegenop dat ze straks ook ZAP gaan rijden%03% |
27-09-2011 16:56:22 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
En Zl-Emn niet te vergeten.%09% |
27-09-2011 17:45:37 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Ach, het blijft een commercieel bedrijf. Evenals Veolia, die dit jaar anders ook geen extra materieel heeft gehuurd en vervolgens in feite ook de studenten de schuld gaf dat zij met de trein meegingen... Overigens wil ik het personeel zeker een compliment maken. Ik vind hen zeer servicegericht en helpen waar nodig. Zij ontgrendelen, nadat de deuren in feite al dicht zijn, regelmatig nog even snel de deuren om een passagier alsnog in te laten stappen!%02% Laatst bewerkt door salieri op 27-09-2011 17:46 |
27-09-2011 18:43:51 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteOverigens is dit natuurlijk onzin, want in de ochtendspits staat er niets meer GDST (of het moet maar 1 reservestel zijn) en in de middagspits staat er wel meer GDST. Zijn dit stellen die alleen 's middags defect mogen zijn zeker ![]() |
27-09-2011 19:54:56 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
In elk geval heeft Arriva al 8 extra stellen gekocht, Veolia niet. Wat niet wegneemt dat in drukke middagtreinen ook gewoon genoeg bakken moeten rijden. Maar dat men voor alleen de ochtendspits niks extra besteld zolang het allemaal past, daar kan ik wel inkomen. |
27-09-2011 20:44:13 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Volgens mij waren daar drie stellen voor Lw - Sk, dat 3x in het uur ging rijden ofzo. Kan me zoiets herinneren. |
27-09-2011 21:29:30 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
Quote arriva heeft dan ook meer lijnen die ze moeten voorzien van materiaal. De verschraling wat materiaal is nu eenmaal door de concessiehouder bepaald. Kijk maar eens inde spits bij onze oosterburen en wat de prive maatschappijen doen.ook daar wordt dan gepropt. Enige war de reizigers kunnen doen is blijven klagen op de plek waar het hoort. |
27-09-2011 22:01:08 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Het is sowieso bizar dat er op de Nederlandse sporen zoveel prima dieselmaterieel staat te verpieteren terwijl reizigers als haringen in een ton moeten staan. Ja ik weet het, het is materieel van vervoerder X die vervoerder Y niet wilt huren of kopen, maar het hele aanbestedingscircus op het spoor draagt wel tot dit soort taferelen bij. Er moet immers nog wat verdiend worden bij de heren in het pluche... |
28-09-2011 00:07:02 | ||
---|---|---|
peterselie
![]() |
Quote Van de acht nieuwe stellen waren er: vier voor spitsversterkting drie voor de trein naar Vdm een voor de extra trein naar Sk |
28-09-2011 06:39:32 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Dank voor de verbetering, Peterselie. Maar dat neemt niet weg dat er dus maar vier extra treinen zijn gekocht voor de spitsversterking, in plaats van acht. |
28-09-2011 06:47:14 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
QuoteIk denk dat alle vervoerders hun stoptreinen in de spits op 'erg vol' plannen, wat op zich niet zoveel met de beschikbaarheid van materieel elders te maken heeft.. |
28-09-2011 10:03:50 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Ook zijn er al de nodige treinen tussen Gn-Ws bijvoorbeeld die al voorbij de nuttige peronlengte van een trein zijn en toch in Hgz al staanplaatsen heeft. Ook is er op dit stuk geen pad meer beschikbaar. Dus het is de Infra aanpassen of de hoogte in. |
28-09-2011 10:05:19 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Infra aanpassen is sowieso niet verkeerd. Alles dubbelspoor en 140. Liefst met waslijn, maar dat niet vereist![]() |
28-09-2011 10:55:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteWaarom is er tussen Zuidbroek en Groningen geen pad meer beschikbaar? Dubbelspoor met normale blokopvolging, daar moet je ook zonder aanpassingen al ongeveer een vijfminutendienst kunnen rijden. |
28-09-2011 11:07:32 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Bovendien zijn er maar 2 treinen met de maximale lengte van 8 bakken 's ochtends (37528 en 20302). Er rijden natuurlijk ook meer treinen op dat traject die nog makkelijk verlengd kunnen worden. Probleem is alleen dat er te weinig mat voor is. |
28-09-2011 11:18:53 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteVraag is of je door de driesporigheid Gnl-Gn (of enkelspoor Gnl-Gne-Gn) heenkomt en nog een maakbare BSO Gn kan maken. |
28-09-2011 11:29:54 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
BSO? |
28-09-2011 11:35:37 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
BasisSpoorOpstelling. |
28-09-2011 11:44:55 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Ok dank je. Maar gaan ze de sporen niet aanpassen thv Gnl/Gerp met de nieuwbouw van het station? Of blijven het gewoon 3 sporen? |
28-09-2011 12:07:03 | ||
---|---|---|
Kars
![]() |
Het nieuwe station Gerp blijft driesporig, er wordt bij de bouw wel rekening gehouden met een eventuele uitbreiding naar vier sporen. |
28-09-2011 13:38:41 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
QuoteGnl is een bottleneck. Dat hebben zij met de nieuwe dienstregeling wel opgelost (grotendeels): de 37800 en de 20300/37500 keren nu op zichzelf ipv zoals vroegah, de 37800 op de 37500 etc. Maar je blijft het probleem houden dat er een trein binnenkomt in Gn uit Zb en de volgende trein gaat er 5 minuten daarna alweer uit. En die trein komt bij Gnl alweer de volgende trein tegen in de richting Gn. Blijft er in feite één oplossing over: Versterken. Laatst bewerkt door salieri op 28-09-2011 13:39 |
28-09-2011 13:40:43 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Vandaag overigens weer in de 37830 meegemaakt. Trein is bij binnenkomst in Zb al redelijk goed gevuld. Na Hgz heb je veel staanplaatsen en vooral in Mth worden het Japanse toestanden. En dat is elke week weer precies hetzelfde liedje. |
28-09-2011 13:58:57 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Is volgende maand allemaal opgelost zodra die studenten een kamer hebben. %08% |
28-09-2011 16:41:45 | ||
---|---|---|
nielsie600
![]() |
Voor de studenten: Per 1 oktober is het verplicht om intechecken bij Arriva daarna volgen er sancties! Wat ik met de Infra bedoelde is vooral de nuttige perronlengte die is voor veel stations in de regio toch wel erg kort aan het worden voor de passergiers vraag. |
28-09-2011 16:49:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zeker. Maar ProRail gaat niet zomaar perrons verlengen omdat er passagiersaanbod is en dan maar hopen dat de vervoerder het gaat gebruiken. Anders gezegd: Arriva en/of de provincie moeten met de vraag komen om met langere treinen te kunnen rijden en dan gaat ProRail aan de slag, niet andersom. |
28-09-2011 17:00:17 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
De perrons op Gn-Lw mogen ook wel verlengd worden, en dan met voorkeur Bp zodat de sneltrein langer kan rijden. 6 bakken zijn in de spits altijd erg knus namelijk. |
28-09-2011 17:08:22 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Kwestie van vinger opsteken bij ProRail. Daarmee is het nog niet geregeld (Prorail is een techno-bureaucratie waaraan elke flitsende actie vreemd is), maar als je dat niet doet (als Arriva of de provincie zijnde) gebeurt er dus zeker niks. Uiteraard steekt Arriva zijn vinger niet op, want dan moeten ze er stellen bij gaan kopen om langs die verlengde perrons te kunnen staan![]() Laatst bewerkt door broek53 op 28-09-2011 17:08 |
28-09-2011 17:22:54 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote Alles dubbelsporig en 140km/h oke, maar die waslijn overal weg, maar dan ook overal, lekker dieselen door het hele land. |
28-09-2011 17:41:51 | ||
---|---|---|
abbm
![]() |
Dan krijg je zeikende buurtbewoners dat ze in de dieselstank moeten wonen ![]() |
28-09-2011 18:24:40 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Of anders gezegd, als Arriva toch niet met langere treinen wil gaan rijden, heeft ook geen nut dat Prorail de perrons zou verlengen... |
28-09-2011 18:36:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Yep, en omdat ProRail niet kan ruiken wat de vervoerder wil, zal het nimmer zelf beginnen met spontaan perrons verlengen. |
28-09-2011 20:00:18 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
ProRail gaat toch in de Achterhoek perrons verlengen voor Arriva? Shqiperise-lopers? |
28-09-2011 20:39:07 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Gelderse regiotreinen krijgen op termijn wc's ARNHEM - De regionale treinen in Gelderland krijgen toch wc's. Een meerderheid in Provinciale Staten heeft dat woendag besloten. Omdat het peperduur is om in bestaande treinen wc's in te bouwen, kan het nog jaren duren voordat mensen in elke trein naar het toilet kunnen. Dat zich nu een meerderheid achter de trein-wc's schaarde, is verrassend. Anderhalf jaar geleden was een meerderheid nog tegen. Daarom laten de vervoersbedrijven Arriva en Hermes nu treinen bouwen zonder toiletten. Een deel van die treinen is al klaar. Daar achteraf wc's inbouwen, kost miljoenen. In de Gelderse Staten werd daarom een compromis bereikt, waarbij de inbouwoperatie over jaren wordt uitgesmeerd. Het gaat om treinen in de Achterhoek, Rivierenland, op de Valleilijn en tussen Zutphen en Apeldoorn. kwam tot stand onder druk van actievoerders die woensdagochtend 3323 handtekeningen aanboden. De actie maakte indruk op de Staten. "De nood is hoog", constateerde Yasemin Cegerek (PvdA). De VVD is kwaad over het besluit en stelt dat ervaringen in Limburg uitgewezen hebben dat maar weinig mensen de wc's gebruiken. Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/9571647/Gelderse-regiotreinen-krijgen-op-termijn-wcs.ece Garantie tot aan de voordeur. |
28-09-2011 20:41:15 | ||
---|---|---|
Geerrritt
![]() |
Quote ProRail gaat ze wel verlengen, maar niet op verzoek van Arriva. Volgens mij op verzoek van de Stadsregio Arnhem Nijmegen, omdat deze het verplicht hebben gesteld dat er in de spits met 3x GTW 2/8 gereden moet worden. |
28-09-2011 20:41:53 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
QuoteDe perrons worden inderdaad verlengt. Of het speciaal voor Arriva is weet ik niet. Feit is dat Hermes verplicht is om enkele treinen met 9 bakken GTW te rijden en dat past niet langs alle perrons. Garantie tot aan de voordeur. |
28-09-2011 21:33:32 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zover ik weet, wordt het gedaan in opdracht van en belangrijker: op kosten van de provincie. |
28-09-2011 22:01:08 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteTot mijn grote verbazing had Arriva vanmiddag een Veendam omloop verlengd met een GTW 2/6. Echter hebben ze een drietje versterkt in plaats van het solo tweetje, waardoor deze laatste alsnog te krap was...Morgen nieuwe kans of het moet vandaag eenmalige actie geweest zijn van Arriva. |
29-09-2011 00:53:23 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteOf anders gezegd, weleens gedacht aan variabele werktijden? En moet iedereen nou in de stad naar een mega school/ziekenhuis en noem maar op? |
29-09-2011 08:04:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat is een heel andere discussie, die breed maatschappelijk is. Prorail is er al helemaal niet om de maatschappij bij te sturen door perrons zo kort te houden dat vervoerders hun treinen niet kunnen verlengen![]() |
29-09-2011 09:25:37 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Maar zomaar verlengen doen ze niet, daarvoor zijn ze afhankelijk van geldstromen die meestal van gemeenten of provincies moeten komen. |
29-09-2011 18:41:58 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Voorlopig nog geen wc's in treinen ARNHEM - Het zal nog zo'n tien jaar duren voordat alle treinen op de regionale lijnen in Gelderland weer zijn uitgerust met een toilet. De stations krijgen vóór 2012 een toiletvoorziening. Dat hebben Provinciale Staten woensdag besloten. Het besluit volgt op een handtekeningenactie van reizigers. De nieuwe treinen van Arriva die in Gelderland gaan rijden hebben geen toilet. Aanpassen van treinen die nu in productie zijn, gebeurt niet meer. Als over tien jaar een nieuwe concessieperiode ingaat, geldt de eis voor een trein met toilet. Eerder pleitte de Nederlandse Vereniging voor Urologie al voor wc's in de trein, omdat mensen met een zwakke blaas problemen ondervinden tijdens het treinreizen. Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuwsartikel/1136771/Voorlopig-nog-geen-wcs-in-treinen.htm Garantie tot aan de voordeur. |
29-09-2011 18:44:30 | ||
---|---|---|
martijn24
![]() |
QuoteZe hebben 2 van de drie omlopen versterkt op Vdm. Er rijdt nu een combinatie van 2 x GTW 2/6 en GTW 2/6 met GTW 2/8 en een solo GTW 2/8. Ze hebben gelijk twee reserve stellen erbij geplakt. Rit van 15.04 komt er een stel bij die er om 17.44 weer eraf gaat. Rit van 17.04 komt er ook een stel bij die er om 18.14 weer eraf gaat. Laatst bewerkt door martijn24 op 29-09-2011 18:48 |