Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |
03-09-2025 07:49:18 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
De revisie / modernisering van ICM was voor die van DDAR>DDZ |
03-09-2025 08:12:37 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
|
03-09-2025 09:36:40 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
ICM (of Plan Z) is gebouwd van 1983 tot 1994. DDZ (oorspronkelijk DD-AR) is van 1992-1994. De motorwagens zijn van 1996-1998. |
03-09-2025 10:08:45 2 | ||
---|---|---|
plant
![]() |
Er is weer een nieuwe pagina begonnen zie ik, dus het lijstje met de stand van zaken verhuis ik even naar hier. Bedankt aan alle bijdragers hier (en in het OD) v.w.b. verplaatsingen! ICM 1 (ICM-III rijweerstanden) (Vrijwel alle stellen zijn inmiddels ontmanteld in Hgl en gaan dan via Amf->Hrp op slooptransport). 4011 terzijde 08-05-2024 Utm Treinstel is op 14-06-2024 overgedragen aan het NSM ICM 2 (ICM-III chopper) (terzijdestelling begonnen, in augustus 15 stellen ICM2/3/4 en in september nog eens 14 stellen)
ICM 3/4 (ICM-IV) (terzijdestelling begonnen/hervat, in augustus 15 stellen ICM2/3/4 en in september nog eens 14 stellen) 4201 Youri |
![]() |
advertentie |
03-09-2025 11:00:47 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Hoeveel stellen zouden er in deze periode nu aan de kant moeten gaan volgens de planning? Volgens mij zitten we nu op 7 ICM-III en 6 ICM-IV met de 2 van botsing Rtd niet meegerekend. |
03-09-2025 13:56:33 | ||
---|---|---|
robert5591
![]() |
genoemd is 29 stellen, niet uitgesplitst over III en IV |
03-09-2025 14:16:50 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Tevens genoemd is 101 bakken. Een wiskundige kan vervolgens beredeneren dat het om 15 driewagen- en 14 vierwagenstellen zou moeten gaan. De theorie was met juni 7xIII en 8xIV met vervolgens met wijzigingsblad september een verdere 8xIII en 6xIV terzijde. Laatst bewerkt door Ysbergsla op 03-09-2025 14:21 |
04-09-2025 11:12:01 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
4021 terzijde 18-02-2020 (botsschade Zp) Amf |
04-09-2025 11:23:05 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Je geeft exact de reden waarom toentertijd voor de 4043 is gekozen. |
04-09-2025 11:55:31 | ||
---|---|---|
selivio
![]() |
Verwacht niet dat er specifiek voor de 4043 als remstel is gekozen, dat kwam gewoon zo uit. Eerder was namelijk (oa) de 4049 remstel, totdat er een probleem ontstond in de planning waarmee die toen achtergebleven is in hgl, en aansluitend ontmanteld is. De 4043 stond daarna vooraan en is toen tot remstel gebombardeerd (zolang die z'n werk blijft doen, zodra die remtechnisch defect raakt, komt er weer een ander stel voor in de plaats als dat nog nodig zou zijn).
En de 4021 is danwel niet naar hgl geweest, maar is ook zeker niet meer compleet... Laatst bewerkt door selivio op 04-09-2025 11:57 |
04-09-2025 12:29:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
|
04-09-2025 20:32:30 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Eens, meer het kan best zijn dat de renovatie van DDZ nog niet is afgeschreven of dat het omlooptechnisch interessanter is ICM aan de kant te zetten. Vergeet ook niet dat DDZ per meter / per bak meer zitplaatsen heeft, dus dat om die reden ICM afvoeren meer kosten bespaart. Dit soort zaken zal erachter zitten, niet de kwaliteit van de stellen, is mijn sterke vermoeden. |
05-09-2025 09:14:23 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
ICM ziet er op het oog wellicht beter uit dan de DDZ maar dat zegt niets over de technische staat. Ook zijn onderdelen voor ICM (met name de eerste serie "weerstand tractie" ) stellen lastiger te krijgen/repareren. |
05-09-2025 09:17:49 1 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Het issue met te weinig onderdelen voor die eerste serie koplopers is inmiddels opgelost... ;) Laatst bewerkt door mdj op 05-09-2025 09:18 |
05-09-2025 12:21:54 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat is zeker waar,er is nog maar 1 stel over en dat is het nsm stel. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICM |
![]() |