| 10-12-2025 06:20:34 | ||
|---|---|---|
|
ToH
|
Vandaag de hele dag amper treinen tussen Gn en Zl door een defect spoor. Volgens de storingspagina duurt dit tot donderdagmiddag. |
|
| 10-12-2025 08:28:21 | ||
|---|---|---|
|
garco01
|
https://www.flickr.com/photos/192132982@N05/ |
|
| 10-12-2025 09:45:59 | ||
|---|---|---|
|
erwin_6610
|
Rtd 9.20 TCS-LINEAS Traxx 186291 met ES 452 > Rsd/Brusz. 11 rijtuigen, Wlab30 als 9e Laatst bewerkt door erwin_6610 op 10-12-2025 09:46 |
|
| 10-12-2025 10:45:37 | ||
|---|---|---|
|
Yourikente
|
gisteravond werd gemeld dat dit tot donderdagmiddag zou duren, maar aan het begin van ochtend is dit gecorrigeerd naar woensdagmiddag. Ging dus om een foutje. |
|
|
advertentie |
| 10-12-2025 11:48:27 | ||
|---|---|---|
|
martijn
|
Om 11:47u reed een Strukton 1700/1800 met een sleep ICR door Ah richting Ahp. |
|
| 10-12-2025 11:53:43 | ||
|---|---|---|
|
edward
|
Amf 11.45 spoor 9 Arriva 10316 en 10317 ri. Br? Laatst bewerkt door edward op 10-12-2025 11:54 |
|
| 10-12-2025 13:23:23 1 | ||
|---|---|---|
|
broek53
|
De laatste twee stammen die nog op de Wgm stonden. |
|
| 10-12-2025 13:25:37 1 | ||
|---|---|---|
|
erwin_6610
|
Defect spoor tussen Ut & Ht, daardoor tot 16u veel minder/geen treinen op dat traject |
|
| 10-12-2025 13:31:58 | ||
|---|---|---|
|
gvttreinen
|
Wederom bij Lek, tot 16 uur geen tvk Htnc - Gdm, stopbussen Htn - Gdm |
|
| 10-12-2025 13:45:29 | ||
|---|---|---|
|
anton_
|
Vandaag weer eens de ice 123 naar Frankfurt. Ik blijf het toch bizar vinden dat deze kopmaakt op Keulen Hbf. Net alsof je alle IC's Rotterdam - Leiden via Den Haag Centraal stuurt. |
|
| 10-12-2025 14:06:06 | ||
|---|---|---|
|
jacokran
|
Hmm, je wilt vanwege de vraag Keulen niet overslaan en ik vraag me af of Köln Messe/Deutz veel tijd scheelt? |
|
| 10-12-2025 14:53:24 | ||
|---|---|---|
|
treinfan
|
Of is het hetzelfde als alle intercities Amersfoort - Den Haag/Rotterdam die kopmaken in Utrecht Centraal? ;-) |
|
| 10-12-2025 16:20:12 | ||
|---|---|---|
|
Muizeneus
|
Nee want daar is geen sneller alternatief voorhanden |
|
| 10-12-2025 16:34:00 1 | ||
|---|---|---|
|
Muizeneus
|
Het scheelt een minuut of 4 -5 rijtijd en een kortere haltering omdat je geen kop hoeft te maken. Dus in totaal win je 7-8 minuten. Maar dat is niet het voornaamste punt. De Rijnbrug is een enorme flessenhals die je in 1 rit 2x gebruikt, en ook Köln Hbf barst uit z'n voegen. Nu krijgen -ook vertraagde- ICE's over het algemeen overal voorrang op, maar ze laten daardoor vaak wel een spoor van vernieling achter. Terwijl de keerlus van Messe Deutz maar een paar keer per uur gebruikt wordt dus daar is meer dan genoeg capaciteit over. Het zou vooral een hoop schelen als vertraagde treinen via Messe Deutz geleid zouden worden, dan lopen ze zelf deels hun vertraging in en verdringen ze geen andere treinen die wel op tijd zijn. |
|
| 10-12-2025 20:45:50 | ||
|---|---|---|
|
sjoerd
|
Helemaal mee eens: de Rijnbrug is niet alleen een flessenhals, maar ook staat de ICE vaak minuten te wachten op een vrij spoor. De laatste keer reden we na Köln Hbf over de zuidelijke ringbaan terug naar het tracé richting Frankfurt omdat terugkeren over de brug niet paste. Hierdoor behoorlijk wat vertraging want de ringbaan is traag en kent veel goederenverkeer. Daardoor natuurlijk weer de aansluiting in Frankfurt gemist. Ook aansluitende treinen zijn vaak te laat in Hbf, waardoor de ICE naar/van Frankfurt vertraagd raakt. De laatste keer op de terugweg naar Arnhem had men een bijzonder snelle afhandeling op Hbf waardoor het keren in drie minuten gebeurde. Het kan dus wel, al kost het enkele extra pushers op het perron. Daardoor liep de trein 5 minuten vertraging in. |
|
| 10-12-2025 22:31:29 | ||
|---|---|---|
|
henri1972
|
Die route in Köln via de zuidbrug was de eerste jaren standaard. Geen idee waarom ze daar vanaf gestapt zijn. |
|
| 10-12-2025 23:28:56 | ||
|---|---|---|
|
stefanvw14
|
Nou ik denk dat dit de simpele reden is het duurt zeker een kwartier langer. |
|