Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): U_-_Treinstellen_Plan_U |
![]() |
01-12-2013 09:29:40 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Mooi, dat is dan tenminste gebeurd. Wellicht zijn er nog meer onderdelen als reserve te bemachtigen. Moet men daarvoor nu bij de Roemenen zijn als we er nog wat mee willen? Om het scenario te vervolmaken: De Roemenen, eigenaar van de stellen, willen ze dus mogelijk niet meer. Sloop is het enige wat overblijft. De Roemenen moeten daar dan opdracht voor verlenen maar dan moeten ze ook nog eens de sloopkosten betalen, en de overbrenging naar de sloper, en mogelijk het verwijderen van asbest uit die stellen ( zit er asbest in die diesel drietjes?). Intussen lopen de rekeningen van ProRail op die de Roemenen niet betalen. En zo komen we weer in het heerlijke carrousel waar alle spelers in dit veld in rond draaien en aan de buitenkant, wat wij kunnen waarnemen, weer eens helemaal niets gebeurt. Kan dit scenario uiteraard niet op de realiteitswaarde toetsen, maar we hebben ervaring................ |
01-12-2013 10:57:11 | ||
---|---|---|
M-BASS
![]() |
Het zou me niets verbazen als dit inderdaad heel dicht bij de waarheid zit. Uiteindelijk zal iemand dan verlies moeten nemen (al dan niet via de rechter) om eruit te komen. Op zich jammer dat het zo gaat, aan de andere kant kan het wel goed zijn voor de museumorganisaties (bij de oplossing dat de stellen niet naar Roemenie gaan), die reserve-onderdelen voor hun Plan U's redelijk dicht bij huis hebben. |
01-12-2013 11:41:45 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Er zit her en der nog asbest in, hoewel het niet veel is. Maar dat maakt niet uit, je kunt ze wettelijk gezien net als mat64 dan alleen verkopen als asbesthoudend afval en niet als oud ijzer en dat kost geld. |
01-12-2013 12:52:36 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Volgens mij zitten die stellen nog vol met antidreun, of hebben ze dat met de revisie verwijderd? |
![]() |
advertentie |
01-12-2013 12:55:44 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Heb ik niet kunnen ontdekken. Wel zit het sowieso in de bufferplaten en ringetjes in het remsysteem. |
01-12-2013 16:06:56 | ||
---|---|---|
Waaldrecht
![]() |
De stellen zijn tijdens de revisie ontasbest, er bevinden zich alleen nog bij enkele pakkingen in het luchtsysteem/apparetenkasten en bij het kortgekoppeld stoot en trekwerk wat asbest. En de schalen van de draaistellen. |
01-12-2013 21:13:04 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
Quote Nee, inderdaad niet. Wat een onzin allemaal...%03% Laatst bewerkt door tjabbe73 op 01-12-2013 21:13 |
02-12-2013 00:51:50 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Quote Verklaar je nader? het klinkt vreemd, maar ik zou het wel eens daadwerkelijk zo kunnen zien. Of anders door een rechter gedwongen die stellen weg te slepen, maar ook dat zou dan weer voeten in de aarde hebben vanwege de slechte kwaliteit. Choo choo..... |
02-12-2013 07:57:44 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Alsof iemand in Roemenie onder de indruk zal raken van wat een normale rechtbank/rechter hier in NL zal zeggen. Als men daar hoort dat ze hier wordt "verplicht" om de stellen te laten verslepen ri sloper dan denk ik niet dat men daar zich echt iets van aan zal trekken. (dit wordt anders als t langdurig wordt en het via een internationaal gerechtshof wordt behandeld) Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
02-12-2013 08:11:55 | ||
---|---|---|
nohab
![]() |
Roemenië is EU-lid dus ze kunnen de uitspraak van een Nederlandse rechter niet zomaar negeren. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
02-12-2013 14:49:01 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
Quote Stellen hebben gewoon een rapportage dat ze veilig vervoerd kunnen en mogen worden. Verder geen verklaring nodig voor hobbyisten die graag alles (denken te) weten....%08% Laatst bewerkt door tjabbe73 op 02-12-2013 15:00 |
02-12-2013 16:48:01 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Met een luchtslang door de trein en extra remwagens neem ik aan dan? Verder ligt de 195 en 116 vol met losse rommel en een helehoop veiligheidsglas dat gaat waaien als je rijdt door de ontbrekende ramen. Lijkt mij niet wenselijk. Enkele foto's hoe dat eruit ziet: http://www.flickr.com/photos/77593728@N08/11173489026/ http://www.flickr.com/photos/77593728@N08/11173643433/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/77593728@N08/11173639883/in/photostream/ |
02-12-2013 16:49:03 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik kan me moeilijk voorstellen dat een nieuwe eigenaar de stellen zomaar vijf jaar in Nederland laat wegrotten. Dus waarom staan ze er nog? (wie o wie?) |
02-12-2013 17:07:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het staat een stuk terug: eigenaar krijgt via DBS het transport niet voor elkaar. Ik geloof dat eigenaar ook al failliet is, maar dat is het soort verhalen dat altijd om dit soort dingen gaat rondspoken, geef ik toe. Het eerste (transport niet te regelen, althans niet betaalbaar) is overigens juist. |
28-01-2016 20:40:27 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Voor de statistieken: vandaag (28 januari 2016) zijn de Plan U-stellen 117 en nog een mij onbekende soortgenoot van de sporen op het emplacement te Amf zelf naar de sporen voor de oud-Wagenwerkplaats gebracht. Iemand die het overige nummer weet? Het is niet de 191. |
28-01-2016 21:07:51 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Onderhand staan ze daar al tien jaar. Zullen ze toch ooit nog gesloopt gaan worden? |
28-01-2016 23:12:07 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De 117 en 191 stonden aan elkaar, de 116 en 195 erachter. Laatst bewerkt door mich op 28-01-2016 23:23 |
31-01-2016 16:43:53 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Ah, bedankt! |
31-01-2016 17:43:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voor de goede orde: sinds 29 januari zijn ze alle vier weg van Amersfoort GE. Of dat betekent dat ze alle vier op het terrein van de wagenwerkplaats staan, weet ik niet, maar het lijkt mij wel waarschijnlijk. |
31-01-2016 17:50:25 | ||
---|---|---|
sfj
![]() |
Dat is wat ik van een nfl ter plaatse begreep, alle vier bij de loods gezet. Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
31-01-2016 18:35:55 | ||
---|---|---|
PimTH
![]() |
Maar op deze foto (https://www.flickr.com/photos/driebergen01/24362180519/in/photostream/) zijn er maar twee (116 en 195 aldus @rob46) te zien. Knap ingewikkeld, al die verplaatsingen. ![]() Laatst bewerkt door PimTH op 31-01-2016 20:58 |
31-01-2016 18:47:34 | ||
---|---|---|
midniight
![]() |
Helaas voor je. Ik zie er ECHT 4. staan aan elkaar! Even vergroten.![]() Laatst bewerkt door midniight op 31-01-2016 18:47 Twello, mooi gat op de Veluwe! |
31-01-2016 18:54:08 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Oh ja, op hetzelfde spoor bij de 1700, achter de eerste rij DM'90-en staan de andere 2 (te herkennen aan de kasten op het dak![]() Laatst bewerkt door martijn op 31-01-2016 18:56 |
31-01-2016 20:39:04 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Quote Zo ongeveer vers gereviseerd daar neergezet. Opgeknapt interieur, nieuwe verflaag, andere motor(?). Zonde van de moeite. Waarom is dit spul niet al lag gesloopt? |
31-01-2016 21:24:27 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Omdat ze verkocht waren aan iemand die het ofwel uiteindelijk niet kon betalen, danwel het transport naar een ver buitenland niet geregeld kreeg. |
31-01-2016 21:44:34 | ||
---|---|---|
TSNL250
![]() |
Als het goed is staat er in Slowakije ook nog een tweetal Plan U |
31-01-2016 22:55:00 | ||
---|---|---|
nathanvos2
![]() |
Quote Om nog even hier op terug te komen. Ik weet niet of deze stellen nog worden gesloopt. Ik wil niet al te veel in de speculaas modus gaan Maar het lijkt mij aan gezien de staat eerder dat deze stellen voor reserve onderdelen worden gebruikt. Deze stellen staan natuurlijk idiaal hiervoor. De SHD en stichting DE3 hebben zo de onderdelen voor het oppakken. |
31-01-2016 23:06:30 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
We mochten en mogen er geen spullen uit halen. Alleen als je de juiste persoon weet en schriftelijk van hem te horen krijgt dan mag het pas. Maar dat is tot op heden helaas niet gelukt. |
31-01-2016 23:37:00 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Als je gaat zoeken naar de kasten van de uitlaat van de aggregaat dan vind je die die andere stellen zo ![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-02-2016 08:19:06 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteBinnen de hekken voor de loods staan er twee, 116+195 daarachter de 526. De 117+191 staan aan de stationszijde van de loods. 57 jaar OV-fotografie. |
08-10-2017 21:19:51 | ||
---|---|---|
AVH84
![]() |
Weet iemand waar de U'tjes zijn gebleven in Amersfoort? Zie ze al een tijdje niet meer staan. |
08-10-2017 21:22:58 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
In de loods. |
08-10-2017 21:51:59 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ze hebben inderdaad flink opruiming gehouden op die sporen voor de loods. Er is haast niks meer te vinden achter de hekken. Laatst bewerkt door aarclay op 08-10-2017 21:52 Choo choo..... |
08-10-2017 21:57:14 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ivm de aanstaande aanpassingen van het emplacement van de loods. |
08-10-2017 23:51:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDat is maar goed ook, want op 1 oktober moest het voorterrein leeg zijn. Al zal het nog wel even duren voordat er werkelijk iets zichtbaars gebeurt, want de aannemer is pas net bekend. |
09-10-2017 05:49:29 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Zouden het dan 2 aannemers zijn? Strukton was vorige week al bezig met werk op de "RIO"-sporen, waarover de aansluiting naar de loods zou moeten komen. |
09-10-2017 09:20:55 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Er zijn sowieso meerdere werkzaamheden aan de gang rond Amf. Ik kreeg onlangs nog een brief van ProRail vanwege mogelijke overlast door nachtwerk aan het vervangen van wisselverwarmingen bijvoorbeeld. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-10-2017 10:50:05 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Als ik Sporenplan erbij pak, dan zie ik dat er een stuk of drie rangeer-bewegingen nodig zijn om materieel in en uit de loods te halen. Dat lijkt mij toch een heel gedoe![]() En zou de loods dan meteen een directe aansluiting krijgen op het hoofdspoor dan? Choo choo..... |
09-10-2017 12:10:45 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Dat is de huidige stand van zaken inderdaad. Na de verbouwing is dat niet meer nodig![]() |
09-10-2017 12:56:02 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het huidige uithaalspoor van het opstelterrein wordt aan de noordkant van het opleidingsgebeuren langs aangesloten op wissel 23 en dus op het spoor richting de lalo De Birkt. En dat zaakje wordt geelektrificeerd. |
09-10-2017 13:01:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
lalo? Laad/los station? Choo choo..... |
09-10-2017 13:09:31 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Laad- en losplaats, ja. |
09-10-2017 13:34:23 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
En het uithaalspoor definieer je als het samenbundelspoor van de sporen 20 t/m 24 uit de Amf-se loods? |
09-10-2017 17:36:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Een samenbundelspoor bestaat niet, een uithaalspoor wel. Maar we bedoelen hetzelfde spoor 🤔 |
09-10-2017 20:00:16 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
En de overweg Soesterweg wordt dan ook aangepast neem ik aan? Daar is nu immers sprake van een wat komische situatie: de overwegbomen staan tussen dat uithaalspoor en de hoofdsporen in. Voor het huidige zeldzame gebruik niet zo erg, maar als ontsluiting van een werkplaats toch wat minder veilig lijkt me. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-10-2017 20:21:57 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als ik me goed herinner mag men geen 3-sporige overwegen meer creëren, om diezelfde reden heeft men een nieuw fabrieksaansluiting in Roosendaal juist van het hoofdspoor uitgebogen om die zo een eigen overweg te kunnen geven. |
09-10-2017 20:26:39 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Uitbuigen wordt daar toch wat krapjes... https://goo.gl/maps/7DyucSHGQ672 Het naastgelegen kopspoortje iets inkorten en een wissel voor de overweg is dan allicht handiger![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
09-10-2017 20:38:22 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nee uiteraard, maar ging me even om feit van max 2 sporen, en de situatie daar dus![]() |
09-10-2017 21:11:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het heeft inmiddels niks meer met plan U te maken, maar ja. Aan de overweg Soesterweg verandert niets. Het gebruik voor het wegzetten en ophalen van af en toe een stel valt ook nogal weg in het viermaal per dag gebruik door een PON-trein die er ook nog eens dwars overheen blijft staan... Die overweg - een HAKI naast een AHOB - heeft overigens een paar vernuftige schakelingen om akelige situaties te voorkomen, zoals men zal begrijpen. Laatst bewerkt door broek53 op 24-06-2019 14:48 |
24-06-2019 14:44:56 | ||
---|---|---|
slifor2
![]() |
Volgens mijn gegevens zullen binnenkort 5 stuks DEIII ontmanteld gaan worden door de firma European Metal Recycling bv. Wie wat waar weet ik verder niet. |
24-06-2019 16:15:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Ik neem aan dat dat die treinen zijn die naar Roemenië hadden moeten gaan, en niet die andere vervallen DE3 die volgens mij van SHD is. Choo choo..... |
24-06-2019 16:50:13 | ||
---|---|---|
gose91
![]() |
Er staat nog een verzameling in de Wagenwerkplaats Amersfoort |
24-06-2019 18:04:30 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Als er dan nog instantie's/clubs/stichtingen zijn,mogen die dan nog uit die opgeknapte U's plukken die voor Roemenië waren,of worden ze gesloopt zoals ze staan ? Hoeveel staat er dan nog in Amersfoort eigenlijk en hoe is de staat daarvan ? Mocht die staat slecht zijn dan kan het i.d.d. wezen dat die als 1ste worden gesloopt. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
24-06-2019 18:20:58 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De 113, 116, 117, 191, 195 (ex 137 en 141) zijn de 5 die ooit bestemd waren voor Roemenië. De 115, 121, 151 zijn naast de 114 van het NSM de 'museumstellen'. |
![]() |
advertentie |
24-06-2019 19:51:11 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het gaat niet om de 5 slechte, maar het zijn de enige 5 die voor sloop bedoeld zijn. |
24-06-2019 20:51:03 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
De 113 stond vorige week al niet meer op de plek waar die lange tijd gestaan heeft. Wat verplaatst op hetzelfde terrein? |
27-06-2019 10:04:54 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
De 114 bewaren lijkt me ruim voldoende, de recente geschiedenis heeft ons duidelijk getoond dat dat het hoogst haalbare is. Maak van de rest maar snel oud ijzer snippers, wat een trieste vertoning. |
27-06-2019 13:42:59 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote https://www.spoorpro.nl/materieel/2019/06/25/ns-stuurt-35-locomotieven-en-29-rijtuigen-naar-de-sloop/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Nieuwsbrief%20week%202019-26&gdpr=accept |
30-10-2019 09:24:51 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Links en rechts hoor en lees ik dat op 29 oktober ten minsten 3 bakken van DE3-en op de laad- en losplaats De Birkt (Amf) op een dieplader zijn gezet en vervolgens naar het terrein van HKS zijn gebracht. |
30-10-2019 09:50:43 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Gaat om de 116. |
30-10-2019 10:44:59 | ||
---|---|---|
dennisk
![]() |
Quote191 ging als eerste, gevolgd door de 116. |
01-11-2019 10:42:24 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Als eerste bak vertrok vanaf Amf De Birkt ABk 191 naar HKS. https://www.flickr.com/photos/rob46/48995241487/in/dateposted-public/ 57 jaar OV-fotografie. |
01-11-2019 11:00:00 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Mooie foto Rob, nu de TEE nog ! Dat lijden heeft lang genoeg geduurd. Het stel is nog ruim triester dan deze 191. |
01-11-2019 11:21:21 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De Vrienden van het Spoorwegmuseum zijn doende om zich over een of twee van de TEE-bakken te ontfermen. |
01-11-2019 14:15:34 | ||
---|---|---|
PKP
![]() |
Goed nieuws, één kopbak opknappen lijkt nog net haalbaar, die in het NSM, en de rest gauw afvoeren. |
02-11-2019 12:09:46 | ||
---|---|---|
luytjes
![]() |
Zelfs als er twee bakken naar het museum gaan, kan de stichting nog steeds met de rest stoeien om een driedelig treinstel met iets van een trekkracht te vormen. In theorie kan dat met het aantal bakken dat is bewaard. Of het realistisch is, is natuurlijk een tweede. |
02-11-2019 19:52:37 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
Quote Stond volgens mij al vermeld in het bovenstaande bericht.... |
03-11-2019 10:39:22 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Niet welke bak als eerste![]() |
05-11-2019 15:32:40 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Vandaag zijn de mBDk 116, mBDk 191 en de B en ABk 195 afgevoerd, wellicht nog meer? Laatst bewerkt door Jan-Mark op 06-11-2019 11:56 |
05-11-2019 15:47:58 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Zijn nu (15:47) bezig een motorbak op een oplegger te takelen, |
12-11-2019 20:28:15 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
![]() |
Vandaag zijn de drie bakken van de 117 en de mBDk 195 afgevoerd. |
19-11-2019 19:37:34 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Gekopieerd vanuit Opvallende dingen 19 november:Quote Door Remkus is ook een foto op https://treinposities.nl/foto/30341 gezet. Gaat deze naar de sloop?%04% |
19-11-2019 20:06:28 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Uiteraard. Zie je niet hoe die eruit ziet ![]() |
23-11-2019 09:39:33 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
De Stichting DE-3 houdt op met bestaan, melden ze op Facebook en hun site: http://www.stichtingde3.nl/ Zoals jullie wellicht weten is het al ruim 4 jaar erg stil binnen de stichting. Onze Plan U 115 heeft voor het laatst in 2014 zelfstandig gereden. Afgelopen 6 December 2018 is onze Plan U 115 overgebracht naar Onnen door de Mat54 766 van Stichting Hondekop. Dit hebben wij moeten doen, omdat er geen plek meer was in Amersfoort. Afgelopen maanden heeft de stichting erg goed nagedacht wat te doen met de trein. Verschillende ideeën passeerde de revue. Er is heel veel onderhoud en vernieuwing nodig wil Plan U 115 weer rijden. Omdat dit voor ons als club niet op te brengen is, is besloten de stichting in zijn geheel per 1.12.2019 op te heffen. De Plan U 115 en de werkwagenzullen bewaard blijven en overgedragen worden aan een andere stichting. Wij willen iedereen bedanken voor vertrouwen in de stichting en dat jullie mee zijn gegaan met de Plan U 115. Wie weet tot in de toekomst in de Plan U 115. Met vriendelijke groet, Bestuur Stichting DE3 We zijn benieuwd wat de toekomst zal brengen. En ook mogen we dankbaar zijn dat de trein na zijn aanslag bij de HIJSM in 2009 weer door de stichting toonbaar is gemaakt. Choo choo..... |
24-11-2019 21:22:10 | ||
---|---|---|
bnv
![]() |
Probeer een overzicht te verkrijgen van wat er aan DE III nog is. Als ik het allemaal goed begrepen heb: 114 Spoorwegmuseum 115 Onnen 121 SHD......waar? 122 Bratislava. Laatste melding op Somda in 2009 125 Bratislava. Laatste melding op Somda in 2009 151 Amersfoort |
24-11-2019 22:21:36 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De 121 staat in Amersfoort. Ik heb begrepen dat de Slowaakse stellen gesloopt zijn. |
24-11-2019 23:17:28 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Bij dat soort verhalen over stichtingen en verenigingen ligt de waarheid altijd ergens op het kerkhof en gaat het verhaal van kwaad tot erger tot er geen vorm meer inzit... Lijkt mij in ieder geval niet iets om hier te proberen de waarheid terug te vinden. Enige resterende treinstellen zijn de 114, 115, 121 en 151 en de rest is allemaal verschroot inmiddels. |
25-11-2019 09:40:28 | ||
---|---|---|
Wijbe
![]() |
De 151 gaat ook naar een andere partij. Is reeds verwijdert van de website van de SHD. |
25-11-2019 14:11:20 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Krijgen we een nieuwe stichting DEIII. Ben benieuwd hoe die daan die stellen gaat opknappen. |
05-12-2019 13:18:09 | ||
---|---|---|
Wijbe
![]() |
Op de website van NMLD zijn de 115 & 151 inmiddels overgeschreven aan de 2454-crew. http://nmld.nl/nl/collectie/55 |
05-12-2019 15:00:13 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
En inmiddels is bekend dat de 115 een plukstel gaat worden, en dat de 151 uiteindelijk weer op de baan komt. Dat zag ik niet aankomen... ![]() Laatst bewerkt door aarclay op 05-12-2019 15:00 Choo choo..... |
05-12-2019 21:10:34 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
. Laatst bewerkt door train85 op 06-12-2019 12:53 |
06-12-2019 12:23:15 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
Quote Zo'n goeie staat was de 115 nou ook weer niet in. ![]() |
06-12-2019 13:52:09 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Is die ene van het NSM niet genoeg? |
06-12-2019 14:29:46 | ||
---|---|---|
DDZ7504
![]() |
Nee, zo blijkt %02% |
24-02-2020 22:58:26 | ||
---|---|---|
wouterder
![]() |
De gele 151 van 2454 Crew is vandaag overgebracht vanuit Amf naar Rsd met de 766 van Stichting Hondekop, ten behoeve van haar opknapbeurt. Getuige dit bericht op Facebook -> https://www.facebook.com/groups/Mat54/permalink/2729493297086037/ Laatst bewerkt door wouterder op 24-02-2020 22:59 |
31-07-2022 23:14:37 1 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
hallo mede hobbyisten, ik was van plan te gaan interrailen in oost-europa, in somda railwiki is de staat van de twee plan u stellen niet bekent, ik ga naar slowakije om te zoeken naar deze stellen, is dat nog lovend? Of heeft iemand nog tips, bijvoorbeeld welk rangeer terrein ze voor het laatst gezien zijn, hoe ik het er beste kan komen enz. Laatst bewerkt door Jasper-N op 31-07-2022 23:16, reden: spelling fouten |
01-08-2022 00:13:48 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Die Plan U stellen zijn er beide niet meer. |
01-08-2022 00:25:02 | ||
---|---|---|
RX7567
![]() |
Dat is helaas ook mijn verwachting. Ik heb het terrein in Bratislava waar de stellen stonden erg vaak afgespeurd met Google Earth, Google Streetview en YouTube maar heb helaas geen beelden gevonden nieuwer dan uit 2010. Is er eigenlijk wel wat bekend over de sloop? |
01-08-2022 01:28:32 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Algemeen bekend dat de twee stellen daar jaren terug al reeds gesloopt zijn. |
01-08-2022 09:49:36 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Quote Ja hoor, in 2013 werden ze ter plaatse compleet uitgeruimd. Niet veel later zijn ze gesloopt. Beelden stonden o.a. op een Slowaakse treinsite en heb ik recent nogmaals op FB PlanU gezet. |
01-08-2022 12:37:46 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Waarom is dit dan niet gemeld op somda? Er staat daar waarschijnlijk, maar het is dus zeker. |
01-08-2022 13:01:02 | ||
---|---|---|
marciekemp
![]() |
Quote Moet alles hier verplicht gemeld worden dan? Laatst bewerkt door marciekemp op 01-08-2022 13:01 |
01-08-2022 13:31:06 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Haha er worden 100x vaker dingen niet gemeld dan wel natuurlijk |
01-08-2022 17:39:02 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
Quote Niet verplicht, kwam misschien een beetje heftig over vanuit mij, maar praktisch is het wel |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): U_-_Treinstellen_Plan_U |
![]() |