Werkzaamheden 21/22 maart ten zuiden van Ut
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
22-03-2009 21:59:31
2296
2296
Quote
booij1990: Helemaal geen slecht idee om een ic verder door te trekken naar Bsd! Maar ben bang dat zo'n plan niet zo snel zal worden uitgevoerd... %04% Ik zal ook niet weten hoe dat juridisch zit omtrent het gebruik van de MLL door de NS, omdat de exploitatie van de MLL door middel van een concessie is gegund aan Arriva.


MLL Kan je de betekenis ervan er bij melden dan weten de anderen ook wat er met deze afkorting wordt bedoeld.
 

22-03-2009 22:02:23
ruysdael
ruysdael
MerwedeLingeLijn, gok ik .  

22-03-2009 22:04:29
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
rolandrail: Perron van Bsd en het enige overpad zijn verre van ideaal om station Bsd te laten fungeren als overstapstation van gewijzigde IC's naar bus en andersom.
Station Gdm is dat wel met een breed perron en maar liefst vier perrondelen waar resp. 10 & 8 bakken tussen de seinen passen aan elke perronzijde.
Het perron mag dan wel breed zijn in Gdm, de tunnel is er net zo smal als het overpad in Bsd is Daarnaast heeft Bsd het voordeel dat je de bus bij wijze van spreken zo kunt neerzetten dat je na het verlaten van het overpad direct de bus in loopt. In loopafstanden zal het niet veel schelen: je kunt je trein in Gdm seintechnisch gezien immers ook niet netjes met het midden bij de trap neerzetten.
Durf overigens de stelling ook nog wel aan dat de infra van Bsd naar de oprit van de A2 wat ruimer is dan het dijkje waar je in Gdm over moet.

@booij1990: zolang je die IC niet in Gdm laat stoppen (hoeft ook niet, daar moeten de passagiers van de IC niet zijn) en dus geen reizigers op de MLL vervoert zie ik het probleem niet. En al doe je het wel: met connexxion kwamen ze er toch ook uit voor de omgeleide IC's uit Ah die via de Valleilijn ri. Ut reden. Waarom zou je er dan met Arriva niet uit kunnen komen, dat notabene het grootste deel van z'n reizigers aan diezelfde NS te danken heeft (want daar stappen ze massaal op over).


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

22-03-2009 22:28:30
keesje
keesje
Quote
seinhuis: Wat ik heel slecht vind is dat je normaal met de (1)6000 om 07:32 op zaterdag op Utrecht kan zijn. De eerste bus komt pas om 8:59 aan. Dus anderhalf uur later dan normaal.


Herkenbaar. Ik mocht twee weken tijdens de buitendienststelling Bd-Zlw (en Rsd-Zlw) te Bd om 6.20 uur uitleggen dat de eerste trein (2214) niet reed richting Ddr, maar dat ze met de bus moesten. Daar hadden ze wel begrip voor, maar minder voor het feit dat die eerste bus pas om 7.43 (!) ging vertrekken. Onbegrijpelijk!
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

22-03-2009 22:54:25
htmtram
htmtram
Ze mogen idd het busvervoer eerder laten starten. Op station Vb tijdens werkzaamheden kwam de bus ook een uur later dan de eerste trein.  

22-03-2009 23:07:36
fabrierban
fabrierban
Quote
seinhuis: Wat ik heel slecht vind is dat je normaal met de (1)6000 om 07:32 op zaterdag op Utrecht kan zijn. De eerste bus komt pas om 8:59 aan. Dus anderhalf uur later dan normaal.
Je zou maar moeten werken, en hierdoor te laat komen...

In omgekeerde richting kun je ook normaal op zondag ook niet voor 9.00 uur in Ehv zijn. Zelfs op werkdagen kun je vanuit Ut pas om 7.30 in Ehv zijn, dat is een veel hindelijker probleem.

Laatst bewerkt door fabrierban op 22-03-2009 23:08
 

22-03-2009 23:08:48
daniel_ddr
daniel_ddr
Ach, ter vervanging van de 32513 op Ddr-Gdm en de 32512 op Gdm-Ldm op donderdagen in de oneven weken rijden zelfs helemaal geen bussen. Reden is daar overigens het geringe aantal reizigers i.c.m. het feit dat de eerste trein de bus onderweg zou inhalen.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

22-03-2009 23:16:48
fabrierban
fabrierban
Quote
icetha:
Vandaag per bus van Ht naar Ut, duurde precies 45 min.
Terugrit met IC via Ah/Nm, duurde 1.41 min

Wijs geworden door de chaos van laatste paar keren probeerde NS deze keer zo min mogelijk reizigers in de bus te krijgen. De reisplanner adviseerde tussen Ehv en Ut via Rtd of via Nm te reizen.

Overigens wordt er ook rond Ht aan de A2 gewerkt waardoor er daar vrijwel dagelijks grote opstoppingen zijn.

Laatst bewerkt door fabrierban op 22-03-2009 23:17
 

23-03-2009 01:06:39
bjornl
bjornl
Quote
bjornl: De mcn van één van de omgeleide ICE's was zo vriendelijk om de cabinedeur open te laten en vond het ook geen probleem dat ik een filmpje draaide door die open deur; zodoende heb ik een "cabinerit" van Lak tot Hvs. Nog even wat editten om conversaties tussen trdl, mcn en ander treinpersoneel eruit te krijgen en hij kan op Youtube. Link zal ik dan ook posten.

Bij deze alvast de link, terwijl ik dit schrijf is ie nog aan het processen.

http://www.youtube.com/watch?v=EZoFMjPFjLg

Eerste stuk is wat overbelicht, ik moest nog wennen aan de camera van mijn nieuwe telefoon. Geluid heb ik voorlopig integraal gewist omdat er conversaties tussen mcn, trdl en treinpersoneel in zaten. Misschien maak ik later nog een s een versie waarin alleen relevante stukken geluid geknipt zijn.
 

23-03-2009 07:55:44
train85
train85
Video is inmiddels verwijderd, schijnt langer dan 10 minuten te duren.  

23-03-2009 08:35:45
geertw
geertw
Als je op http://www.youtube.com/my_profile je Channel Type verandert naar 'Director' kun je langere video's uploaden.


http://www.ovinnederland.nl/
 

23-03-2009 09:30:13
jbt
jbt
Verlengen van de 3000 was op zich handig, maar minder was het feit dat in het exemplaar waar ik in zat bij aankomst in Ht niet werd omgeroepen dat de 800 naar Mt en Hrl - die 15 minuten voor vertrek van de 6930xx vertrekt - gewoon nog voor vertrek gereed stond. De nietsvermoedende reiziger bleef dus zitten en kwam daarmee dus zo'n 15 minuten later in Eindhoven en een half uur later verder richting Wt en Rm.  

23-03-2009 10:53:32
bjornl
bjornl
Quote
train85: Video is inmiddels verwijderd, schijnt langer dan 10 minuten te duren.

Aw ja, helemaal vergeten. Ik doe het even in twee stukjes. Eerste stukje is nu live: http://www.youtube.com/watch?v=yhnUrU0i6-0
Zoals gezegd, eerste 1:15 zijn helaas overbelicht.
 

23-03-2009 13:32:27
geertw
geertw
Leuk filmpje tussen Lak en Bkp, niet in de laatste plaats omdat ik regelmatig over de meeste overgangen fiets of met de bus kom


http://www.ovinnederland.nl/
 

23-03-2009 14:25:15
bjornl
bjornl
En het tweede deel staat nu ook online: http://www.youtube.com/watch?v=Eeqmo3-RrvY