Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
![]() |
02-10-2025 18:13:59 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Laatste NS ICRM + Traxxx wordt vandaag en morgen gereden met stam 16475. Aldus, bijstuurder NS. Donderdag 4 oktober: Vrijdag 3 okt: |
02-10-2025 18:37:32 | ||
---|---|---|
MennoSBB
![]() |
Dat wordt morgen vroeg opstaan voor iedereen die nog met de laatste rit mee wil gaan. Het zal de hele rit ook nog donker zijn, niet ideaal voor de fotografen. |
02-10-2025 18:46:43 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Inprincipe gaat de stam daarna gewoon verder de opvolgende ritten rijden. |
02-10-2025 19:15:21 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
Dat staat op treinposities zo maar word constant op de dag zelf ook veranderd. Ga er maar niet vanuit dat die nog rijd na de 1112. |
![]() |
advertentie |
02-10-2025 19:37:19 2 | ||
---|---|---|
DAPPA
![]() |
Het plan is om hem op 3 oktober tot in de avond in de 1100-serie te laten rijden. Ergens wordt hij dan uit de dienst gewipt om naar de Wgm te gaan, alwaar een van zijn lokken terug moet naar de leasemaatschappij. Uiteraard is alles onderhevig aan de waan van het moment, net zoals de stam zojuist spontaan is ingezet na een defect aan een ander treinstel. Ook een sectiestoring dreigde enkele minuten geleden in een aangepaste rit voor deze stam, maar dat liep op het laatste moment met een sisser af. |
02-10-2025 20:25:52 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Je kunt wel in alle rust afscheid nemen dan (in tegenstelling tot afgelopen zaterdag). Op vrijdagochtend helemaal zal de 1112 niet bepaald druk zijn :p |
02-10-2025 20:38:32 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
Ik zie t allemaal. Nu staan er ook nog ritten gepland op zaterdag volgens treinposities . Nu lijkt volgens treinposities de 1184 zaterdagavond z'n allerlaatste rit te zijn. En in de nacht dan naar Amsterdam Wgm ? Als ie echt nog rijd zaterdag hoop ik m te vangen. Morgen kan ik helaas niet. |
02-10-2025 20:52:18 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
In het OD topic staat dat de stam morgenavond in Wgm moet zijn omdat 1 van de locs terug naar de lease maatschappij moet. Met de verstoring in Gvc er nu extra overheen zou ik treinposities al helemaal niet letterlijk nemen (is sowieso niet handig om te doen). Hij trekt altijd de inzet door de komende 48 uur en houdt geen rekening met toekomstige acties van de bijsturing. Laatst bewerkt door Kamehameha op 02-10-2025 20:52 |
02-10-2025 21:10:55 | ||
---|---|---|
oranjebank
![]() |
I see. Ja , gisteren stonden er SW inzetten bij bijzonderheden en vanmiddag waren die ook verdwenen voor 4 oktober. Maar is vanavond opnieuw weer toegevoegd. En eerst dacht ik dat de loc al was teruggegeven maar niet dus. We wachten morgen en zaterdag even af. Gelukkig heb ik in juni en augustus en eerder in t jaar flink wat ICR [afscheids] ritten gereden in de 1100. Morgenavond weten we of ie dan echt morgen naar Wgm moet. En de 16233 is niet meer beschikbaar voor de laatste volgens wijzigingsblad [ die zondag dus afloopt ] ICR ritten? |
02-10-2025 21:16:53 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
De gevolgen daarvan zullen meevallen, treinen uit Eindhoven keren in Den Haag HS. De prognose staat overigens op 22:45 terwijl de 1178 pas om 23:11 in Gvc aankomt.
Treinposities.nl krijgt de samenstelling door zoals die in het jaarplan staat, de wijzigingen op dagplanniveau worden pas later door de bijsturing ingevoerd en doorgezet naar afnemers. |
02-10-2025 21:33:11 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dat is onjuist, de materieelsamenstellingen zijn wel degelijk gebaseerd op het dagplan, alleen is er de eerste dag nog geen koppeling met de daadwerkelijke materieelnummers en zie je dus geen afwijkingen ten opzichte van het plan. |
02-10-2025 21:34:02 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Die prognose was eerst 21.45 uur volgens mij, en dus verlengd. Maar goed, hij kan inderdaad in Gv keren zonder uit omloop te raken. Wat betreft treinposities is mij opgevallen dat de materieelinzet 72 uur vooruit komt binnendruppelen. Dat moet op basis van dagplan zijn (?). En je ziet dan ook de benamingen als OA = VIRM6 bijv. Geen treinstelnummers zichtbaar nog. 48 uur vooruit ongeveer worden dan de stelnummers ingevuld. Als er echter verstoringen zijn en materieel raakt buiten de omloop, dan trekt ie dat gewoon door in die 48 uur tijdsperiode. Vandaar dat je vaak bv ICM en VIRM combinaties krijgt in treinposities. Of ineens 18 bakken VIRM ofzo. Dan is het dus wachten op de bijsturing voordat iemand handmatig de boel heeft aangepast en het ook weer doordruppelt naar treinposities. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICR(m) |
![]() |