Ontwikkelingen HSIJ
Forum: Algemeen - Algemeen
15-08-2025 11:03:28
phantom
phantom

Het lijkt er op dat de HSIJ permanent gaat verdwijnen,in elk geval bij TATA:
www.treinenweb.nl

15-08-2025 11:59:08
mren
mren

Wel een erg gezocht excuus van een bedrijf dat in zijn eentje verantwoordelijk is voor 7% van de CO2-uitstoot in Nederland.

15-08-2025 12:23:53
phantom
phantom

Dat vind ik ook,even zo goed,er worden straks wel een hoop mensen de dupe van.
Als de club door wil blijven gaan dan zal men ergens een locatie moeten vinden die ze thuis kunnen noemen,en dat zal niet meevallen.
Om over de kosten die o.a. het verhuizen van hun materieel en materiaal,nog maar te zwijgen.

15-08-2025 17:44:48
mat64Hidde
mat64Hidde

Als Tatasteel zo graag wilt dat er geen stoom meer daar rijdt, misschien kunnen de rondrit treinen er dan rijden met de speciale Hoogovens locjes. Dat zou ik ook leuk vinden. (Misschien zelfs wel leuker dan stoom. Die vindt je op andere plekken nog wel)

Somda In de Wolken Weddings advertentie

15-08-2025 17:47:32
wattman
wattman

mren (15-08-2025 11:59:08):

Wel een erg gezocht excuus van een bedrijf dat in zijn eentje verantwoordelijk is voor 7% van de CO2-uitstoot in Nederland.

Teruggaande naar de oorsprong: het was de Hoogovens-excrusietrein waarmee het toenmalige bedrijf de burger een kijkje achter de schermen wilde geven zodat je kon zien wat een tof bedrijf het was. Los van het feit dat de uitstoot van de locomotief verwaarloosbaar is, is het anno 2025 slecht te verkopen dat je als industrie die nogal wat uit te leggen heeft als het gaat om milieu in het algemeen en CO2 in het bijzonder je vast houdt aan de mogelijkheid dat er per stoomtrein excursies worden gehouden op het terrein. Welk beeld over je bedrijf wil je daarmee oproepen? Ik kan ook wel argumenten bedenken als "nostalgie", "erfgoed" of zelfs "inspanningen van vrijwilligers" , maar zijn dat voldoende argumenten om dit in stand te houden?