15-08-2025 11:03:28 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Het lijkt er op dat de HSIJ permanent gaat verdwijnen,in elk geval bij TATA: |
15-08-2025 11:59:08 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Wel een erg gezocht excuus van een bedrijf dat in zijn eentje verantwoordelijk is voor 7% van de CO2-uitstoot in Nederland. |
15-08-2025 12:23:53 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Dat vind ik ook,even zo goed,er worden straks wel een hoop mensen de dupe van. |
15-08-2025 17:44:48 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Als Tatasteel zo graag wilt dat er geen stoom meer daar rijdt, misschien kunnen de rondrit treinen er dan rijden met de speciale Hoogovens locjes. Dat zou ik ook leuk vinden. (Misschien zelfs wel leuker dan stoom. Die vindt je op andere plekken nog wel) |
![]() |
advertentie |
15-08-2025 17:47:32 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Teruggaande naar de oorsprong: het was de Hoogovens-excrusietrein waarmee het toenmalige bedrijf de burger een kijkje achter de schermen wilde geven zodat je kon zien wat een tof bedrijf het was. Los van het feit dat de uitstoot van de locomotief verwaarloosbaar is, is het anno 2025 slecht te verkopen dat je als industrie die nogal wat uit te leggen heeft als het gaat om milieu in het algemeen en CO2 in het bijzonder je vast houdt aan de mogelijkheid dat er per stoomtrein excursies worden gehouden op het terrein. Welk beeld over je bedrijf wil je daarmee oproepen? Ik kan ook wel argumenten bedenken als "nostalgie", "erfgoed" of zelfs "inspanningen van vrijwilligers" , maar zijn dat voldoende argumenten om dit in stand te houden? |
16-08-2025 11:55:52 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Het bedrijf ligt onder een loep,maar dat is al jaren zo. |
16-08-2025 13:54:58 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Waarbij lok Bonne al bij de ZLSM rond rijdt. Zo is die voor een veel groter publiek zichtbaar, dan op een afgesloten terrein bij Beverwijk. |
16-08-2025 14:57:17 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
En Tom rijdt al in Belgiƫ maar het doel was het Hoogoventerrein te bezichtigen, niet het materieel. De laatste rit was trouwens in 2019, niet 2013. |
16-08-2025 17:08:19 | ||
---|---|---|
wattman
![]() |
Waarmee je precies aangeeft waarom TATA geen enkel belang bij dat treintje heeft. Welke argumenten anders dan "erfgoed" (heel zwak, want het materieel heeft niets te maken met de staalfabriek) en "inspanningen van vrijwilligers" houd je dan nog over? Woorden als "ze*ken" en "hypocriet" zal TATA weinig zeggen. |