03-12-2007 11:54:13 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Tja, ieder recht op zijn persoonlijk oordeel over VIRM, maar ICRm op de 800 is inmiddels simpelweg niet meer mogelijk, daar is die trein gewoon te druk voor. Daarnaast zou je dan weer de voordelen voor Mt en/of Hrl kwijtraken. En Gvc-Ah(-Nm) is ook een aardig traject (2000), daar zit nu voor een deel het ICRm waar dat daar eerst VIRM was, wat wil je dan tegen die mensen zeggen? En bovendien: het VIRM zorgt er wel voor dat ik bijna altijd een zitplaatsje heb in de 800, waar dat met ICRm vaak niet zo was (vooral op Ut-Ehv, maar nu de 3500 er is, is vooral Ehv-Limburg druk). |
03-12-2007 12:11:31 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteMoah je kunt drie dingen doen als je wilt gaan splitsen in Std: 1. VIRM inzetten 2. DD-AR inzetten 3. ICM inzetten en daarbij de perrons verlengen tot 20 bakken o.i.d. in o.a. Ut, Asd en andere drukke stations. Indien dat niet gebeurt, dan reizen we toch gezellig standaard staand? ICRm inzetten is onmogelijk met splitsen, dus die optie vervalt dan. Of je moet dus weer de 800/900 serie invoeren, maar denk niet dat de NS dat wil. |
03-12-2007 12:19:47 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ja het kan ook niet, maar het is wel jammer. Get gaat mij vooral om de betere stoelen van de ICRm, al krijgt VIRM die ook heb ik VIRM net zo lief als ICRm. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 12:29:48 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Ik pleit ervoor om niet meer te splitsen in Sittard, maar door de serie 800 in z'n geheel naar Mt te sturen, uiteraard met ICR-TD. Hrl zou dan het moeten doen met een pendel, zoals Asd dat ook heeft met Amf [serie 1500]. Een andere optie is om de serie 3500 door te trekken naar Hrl en eventueel als "zuinige oplossing" deze ook de serie 6400 over te laten nemen (en dus te laten stoppen in Geldrop en Heeze) en deze wel met IRM. Maar dat had ik al eerder [lees: de eerste post] getypt. Maar ook om-en-om zoals tot en met de dienstregeling 2006 is een optie. Overigens staat de introductie van het splitsen en combineren in Sittard wel haaks op het beleid van NSR: NSR wil het splitsen en combineren afschaffen (is al gelukt bij de series 700 [in Amf], 1600 en 2000), maar wil daar ook vanaf bij de andere treinseries van de Noord-Oost. Daarom is het vreemd dat het in het zuiden wel is geïntroduceerd en dan ook nog eens bij een materieelsoort die niet bepaald betrouwbaar is... Laatst bewerkt door vrijgezel op 03-12-2007 12:35 |
![]() |
advertentie |
03-12-2007 12:34:46 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Pardon, 700 wordt niet gesplitst en gecombineerd? Lw deel en Gn deel die in Zl worden gekoppeld/gesplitst dan? |
03-12-2007 12:36:11 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik ben het volkomen met je eens. De beste optie is denk ik altijd naar Mt te rijden, en dan inderdaad een pendel (VIRM 4'tje) naar Hrl te laten rijden. De 800 verdient wel iets beter comfort vind ik dan de VIRM's van nu. En ja in de spits zal het wel vol zitten, maar dat zitten veel treinen in de randstad. Ik reken er ook niet op dat ik elke ochtend een eigen vierzitter tot mijn beschikking heb. Maar goed, wat heeft het voor een nut, 800 is en blijft (behalve vandaag 1 ICRm dan) gewoon VIRM. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 12:37:31 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
sorry, ik vergat daarbij te melden dat het niet meer in Amf gebeurt, inmiddels de tekst aangepast. Jouw reactie en mijn verbetering hadden elkaar net gekruist.... |
03-12-2007 12:40:02 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
800 met ICRm, 3500 met VIRM is wel leuk, maar denk niet dat de 3500 in zn eentje zoveel ICRm voor de hele 800 oplevert. Dus dan mag je de 2000 of de 3600 ook gaan leeghalen als het gaat om ICRm. |
03-12-2007 12:42:07 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ja, moet dan maar. VIRM kan daar wel uit de voeten![]() Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 13:29:47 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Ik zie nog steeds het probleem van VIRM in de 800 niet. Ik zit zelf ook liever in rijtuigen dan VIRM, maar op drukke verbindingen heb je dubbeldeks mat. gewoon nodig. Waarom de 3000 en 2100 wel met VIRM rijden en de 800 niet, beetje hoog "niet in mijn achter tuin" gehalte naar mijn mening. Ik vind dat de drukste routes gewoon met dubbeldeks spul gereden moeten worden. Ik zie zelf ook graag dat VIRM het zelfde interieur als ICRm krijgt, maar dan liever een drukke VIRM als een overvolle stam ICRm. Groetjes Michiel Edit; soms wel vaag denk je alles gelezen blijkt het op een andere pagina nog verder te gaan( vergeet steeds die pagina nummers in de gaten te houden ![]() Laatst bewerkt door NDS op 03-12-2007 13:32 |
03-12-2007 13:38:43 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Quote 3500 met die doedelzakken is helemaal niet leuk.Met trek/trek,of trek/duw da's pas leuk. |
03-12-2007 14:34:46 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Doedelzakken%05%. Liever VIRM op 3500 dan op 800![]() Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 14:54:21 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Het doedelzakken is nog niet zo erg. Het schommelt gewoon als een gek. Dat valt echt op als je er niet zo vaak in zit. En niet dat het op de benedenverdieping minder erg is, daar zit je ook regelmatig heen en weer te schudden. |
03-12-2007 17:47:16 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Of je maakt er een kwartierdienst van, om en om naar Heerlen met ICRm en hetzelfde naar Maastricht. Maarja dat lijkt me ook aan de andere kant een beetje overdreven om een kwartierdienst in te zetten omdat er het materieeel niet de voorkeuren heeft. En het word dan wel een rommeltje op de Zaanlijn ![]() http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
03-12-2007 17:47:34 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Laat maar zitten.. las de vorige pagina. Laatst bewerkt door lucky op 03-12-2007 17:50 |
03-12-2007 17:50:12 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Heb ik gezecht dat ik verwacht dat het gebeurt....%03%....Nee%06% http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
03-12-2007 18:39:51 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Als jullie het denken beter te kunnen, vanaf 2015 mag je je inschrijven voor de nieuwe concessies. Succes ermee! Shqiperise-lopers? |
03-12-2007 18:48:32 | ||
---|---|---|
raymond16
![]() |
Als ik al zie wat er nu allemaal al uit Limburg komt in Ehv en je dan ziet dat er met 10 bakken VIRM zo goed als alles al behoorlijk bezet is (van voor tot achter) dan denk ik gewoon niet dat het gaat passen met ICRm. En om nou een VIRM IV of VIRM VI (meer is gewoon niet nodig denk ik) in de 3500 te zetten is ook niet erg efficient. |
03-12-2007 19:07:09 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
12/10 bakken ICRm wordt krap ja, vooral in de spits. Maar dan nog denk ik dat het geen veevervoer wordt hoor. En mensen krijgen er wel veel meer comfort voor terug. En buiten de spits en in het weekend is het geen probleem. De 3500 kan ook aardig wat volk meenemen dan met 6/10 bakken VIRM. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 19:22:14 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Hoezo meer? Is de 800 veel beter bezet buiten de spits dan de 3500 dan? In de spits zal je meer staanplaatsen creeren en dus juist minder confort voor alle spitsreizigers. |
03-12-2007 19:26:05 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Ik hoop dat er vanaf de nieuwe dienstregeling weer eens fatsoenlijke IRM-samenstellingen komen in de 8800 serie. Aan het begin was het namelijk zo: Er rijden vier treinen (2-uursomloop); 2 hiervan rijden met een losse IRM-VI; 2 hiervan rijden met 2x IRM-IV. Ik heb gemerkt dat hier langzamerhand op bezuinigd is. Het is nu al een tijdje mode om 3 treinen met IRM-VI te laten rijden (en als we pech hebben zitten hier ook losse IRM-IV'en tusseN) en eentje met 2x IRM-IV. Vooral de laatste weken lijkt die combi van 2x IRM-IV ook nog eens alleen weggelegd voor de maandag (uitzonderingen daargelaten). Kortom, op de 8800 wordt steeds meer beknibbeld en dat vind ik slecht, want vooral tussen Ut en Wd is deze trein (met name in de spits) erg druk. Hopelijk komt er dus met ingang van de nieuwe dienstregeling weer wat lucht in deze treinserie. ![]() Martijn Laatst bewerkt door martw op 03-12-2007 19:26 |
03-12-2007 19:45:14 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Quote Als je 12 bakken ICRm heb en er is genoeg plaats, is dat veel comfortabeler dan VIRM. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 19:50:41 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Ze zouden ook de 3500 naar Hrl en de 800 naar Mt kunnen sturen, dat zou tijd schelen en beter materieel (qua comfort dan). http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
03-12-2007 19:52:38 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ja dat lijkt me een goede oplossing, nu moet de NS dat nog inzien![]() Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 19:54:13 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Dat is er in de spits niet zoals gezegd. En waarom moeten de reizigers van de 800 ICRm hebben inplaats van de 3500? Alleen om dat de belanghebbende hier ermee reist dagelijks? Ik wil ook wel ICM tussen lw en gn, maar ja. Je kan niet alles hebben he. ![]() |
03-12-2007 19:58:14 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik reis elke dag van bkg naar ass, DDM1![]() 800 is een lange rit, en dan mag je ook wel lekker zitten. En voorheen was dat ook ICRm. En daar hoorde ik nooit zoveel mensen over klagen, nu wel over de VIRM. Wat stond er 4 uur stil bij Echt? ICRm gaat minder vaak kapot, ook belangrijk op z'n lange rit als de 800 omdat die door heel Nederland gaat. 800 te laat=kettingreactie. Niks tegen VIRM, alleen wel op de 800. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 20:03:31 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Wat grappig dat iemand die uit het 'noorden' komt hier wat dingetjes het forum opgooit over dingen uit het 'zuiden' die voornamelijk voor hemzelf opgaan... En het is net wat Lucky zegt: Ik wil ook wel ICM in de 7900.. ![]() Ik zal het je nog gekker vertellen: Ik zou helemaal geen problemen hebben met SGMm hier in de buurt (dat waar 'iedereen' zogenaamd een houten kont van krijgt). En ga maar eens naar het zuiden, ga ze maar vragen wat ze liever hebben: ICRm of IRM. En ga ze dan ook maar eens vertellen dat ze met ICRm mogen staan (tijdens de spits) en met IRM (wat volgens jou dan minder lekker zit, persoonlijk heb ik er nul komma nul problemen mee) iedereen kan zitten. Ik weet niet wat comfortabeler is... ![]() www.ov-ervaringen.nl |
03-12-2007 20:06:42 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat bepaald materieel minder kapot zou gaan is natuurlijk geen geldige reden om materieel ergens wel of niet in te gaan zetten. Als je zo gaat beredeneren kun je wel stoppen met het vervoeren van reizigers... ![]() Daarnaast komt er bij inzet van materieel wel het eea meer kijken dan ik hier zo kan lezen, er zijn niet voor niets mensen die materieelplanning als beroep hebben en die denken er vast niet voor niks langer over na dan wij hier ![]() |
03-12-2007 20:08:16 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Ik heb vandaag het spoorboekje doorgespit voor de verbinding Ah - Ed. De laatste trein gaat een half uur later (yes...), maar dat betekent wel dat er een gat van 1.5 uur valt 's avonds vanuit Arnhem ri. Ede (jammer voor reizigers naar Wolfheze, reizigers naar Oosterbeek kunnen de bus/trolley pakken). Nu vertrekt de 7500 om 23:07 en dan nog om 0:07, straks is dat 23:07 en 0:36. Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
03-12-2007 20:12:09 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Tuurlijk jullie hebben gelijk. Capaciteit is belangrijk. Alleen ik vind ICRm echt veel beter zitten dan VIRM. Ik deed met tour vaak de volledige 800 toen nog ICRm, en nu ook 1 keer gedaan met VIRM. Het zitvlak is veel zachter, meer beenruimte. Stabieler (VIRM waggelt meer dan ICRm). VIRM is dan wel niet zo erg als SGMm (SGMm boven de 100 is echt net de python in de efteling%08%). En ik zie de NS in de spits ook niet altijd met 12/10 bakken VIRM rijden, dus dat zit dan ook goed vol. Lekker bij de motor staan/zitten. Die piep heb je de rest van de dag nog in je hoofd. Natuurlijk is het balengrijk als je materieel inzet dat beter is voor lange afstanden. Anders is het net een tijdbom. Wanneer gaat de volgende kapot? En ik kom niet uit het noorden, maar het noord-westen. Groningen is het noorden ![]() Maar goed, misschien zijn de nieuwe VIRMS beter. Laatst bewerkt door Iceman op 03-12-2007 20:16 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 20:14:32 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Als ik dit forum zo even doorlees is vooral het materieel waar je het meeste mee te maken krijgt het minst geliefd. Ik zou bijvoorbeeld nu weer liever SGMm in de 4800 zien dan DD-AR omdat DD-AR hier rijdt, hoewel SGMm dat hiervoor deed ben ik nu gewent aan DD-AR en wil ik wel weer verandering zien. Ik zou het ook absoluut geen probleem vinden als VIRM hier (4800) kwam rijden ![]() Maar het is natuurlijk niet alleen dit maar ook de voorkeur naar een met name een "goede ZITPLEK". http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
03-12-2007 20:16:12 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Over VIRM vs. ICRm: ik weet zeker dat het gros van de spitsreizigers Ut-Asb v.v. dolblij zal zijn met de twaalfwagenstammen VIRM ter vervanging van ICRm in de 3500, en ook met de VIRM-spitstreinen. Nu moet er simpelweg standaard gestaan worden! In ieder geval iedereen die ik ken was erg enthousiast toen ik het vertelde. |
03-12-2007 20:17:25 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Klaagden de mensen vroeger ook zo over de houten banken in de treinen? Nee.. We zijn allemaal maar verwende mensen die met niets anders tevreden zijn. Ik ga misschien een beetje offtopic. Maar ik vraag me af wat voor stoelen je op school hebt? Ik zit daar nog altijd op hout, maar zou ook liever een leren bureaustoel hebben. Het zit, het rijdt, je komt droog en snel op je bestemming. En dat je een houten kont krijgt zit alleen tussen de oren. (Prachtig programma op net 5![]() Als laatste een voetnootje. Ik ben niet boos ofzo.. maar we hebben zo'n zeurcultuur in nederland. |
03-12-2007 20:18:18 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
SGMm op de 4800 zal qua capaciteit beter zijn dan DD-AR denk? 2 keer SGMm past meer volk in denk, en vooral met die korte afstanden tussen Beverwijk en Haarlem. Ik heb houten stoelen ja op school, en ook daar wordt ik niet vrolijk van. Maar daar is geen oplossing voor, voor de 800 wel. En ik ken ook genoeg mensen (studenten die elke naar ut gaan) die die VIRMS ook een beetje zat zijn. Ze hebben al vaak genoeg een los zesje of viertje gehad. Lekker studeren in de trein ![]() Laatst bewerkt door Iceman op 03-12-2007 20:21 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 20:21:06 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Maar je zit gelukkig niet 3/4 uur lang op één stoel op school%08% en als er wat beters is te halen dan het materieel waar we over praten qua comfort, waarom zouden we daar niet dingen van wensen.![]() http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
03-12-2007 20:22:49 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Klachten over VIRM? Laat maar komen hier, tussen Leiden en Utrecht in de 8800. Prima materieel, schommelt wel, maar dat vind ik niet zo erg. ![]() Hoe meer VIRM, hoe beter het is vind ik. Ik vraag me trouwens wel af wat er met de 9800 gaat gebeuren. Blijft dit deels mat. '64, deels SGM(m), of wordt het geheel SGM(m)? En volgens mij is er ook al eens gepraat over andere materieelinzet in de 4000, omdat het voor een Sprinter eigenlijk een te lange rit is. Blijft dit SGM(m) of wordt het iets anders, DD-AR bijvoorbeeld? Martijn |
03-12-2007 20:23:28 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Niet? Laat ik nu net 3 uur college in hetzelfde lokaal op dezelfde stoel hebben gehad vandaag. Het enige wat je doet Iceman is het materieel verplaatsen, en zo op de ene plaats een oplossing creeren wat weer gezeur bij anderen opleverd. Daar wordt niemand beter van. |
03-12-2007 20:24:52 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
QuoteWas dat niet door een kapotte bovenleiding oid? En volgens mij zit er nu juist DDAR in de 4800 omdat daar meer mensen in passen dan in 2x SGMm (uitgaande van een stam met 1700, want die hoort er te rijden). |
03-12-2007 20:25:14 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik heb niks tegen VIRM, alleen op lange ritten wel. VIRM is perfect voor ritten van 30 minuten-2 uur. En met nieuwe stoelen, en wat andere verbeteringen kan het ook wel langer![]() Nee het was volgens mij niet de bovenleiding. Bij de storing stond toen ook 'Defecte trein Echt'. En de 4800, 2 keer SGMm VS 3.5/4 bakken DD-AR. Gelijkspel denk. SGMm heeft verassend veel capaciteit. Op 4500 zit in het weekend ook wel is SGMm, en ik denk dat je ongeveer evenveel zitplaatsen hebt. De 4800 zit trouwens wel vol in de spits. Het is ook de enige rechtstreekse trein van amsterdam naar Beverwijk. Laatst bewerkt door Iceman op 03-12-2007 20:28 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 20:29:35 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
2 uur, dan ben je dus al vanaf asd -> ehv. Volgens mij reizen niet veel mensen langer dan dit traject.. |
03-12-2007 20:33:13 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Nou dat weet ik niet zo zeker. Ik denk dat er aardig wat volk langer meereist met de 800. En de 2 uur is maximaal. Anders laten we de 800 toch tot Eindhoven rijden? Dat kan volgens jouw wel. Moet je is kijken hoeveel mensen beginnen te klagen van 'we moeten overstappen%05%' Laatst bewerkt door Iceman op 03-12-2007 20:34 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 20:35:18 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteIk kan me van dit forum anders nog uitgebreide discussies herinneren over de onbetrouwbaarheid van ICRm, volgens mij nog aan het begin van dit jaar. Het was altijd te laat, en enorm onbetrouwbaar, etcetera. En nu hoor ik dus van jou precies het tegenovergestelde? Verder word ik een beetje moe van de hele discussie. Hoeveel mensen doen er nou Amr-Mt in die 800? Dat zijn er echt niet veel op een dag. Het gros van de reizigers is er met een uurtje weer uit (Ut-Ehv, Ehv-Mt) en wat dat betreft doet de 800 echt geen andere dingen dan bijvoorbeeld een 3000 (Ut-Nm) of een 2100 (Asd-Rtd). En ik hoor niemand roepen dat daar ook ICRm in moet. |
03-12-2007 20:41:26 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Quote Nou het is de laatste dagen weer meer 7800, zonder 1700 dus, maar het wisseld zichzelf regelmatig af. Dus ik weet niet of "hoort" een goed begrip is. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
03-12-2007 20:42:25 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik heb daar nooit over geklaagt. En ik zie op ass (ik kom er elke dag) heel vaak de VIRM's met +5, +10 rijden. Nu komt dat natuurlijk niet altijd door het materieel, maar minder vaak dan toendertijd bij ICRm. Bovendien zie ik best vaak een VIRM solo binnen komen, waar is het andere deel? Dat vroegen de mensen in de VIRM zich ook af. Bovendien heb ik zelf een VIRM al 2 een kapot zien gaan de op 800 ( ik zat erin) en bij ICRm (ik reed de 800 vroeger veel vaker) nog nooit. En als je redeneert van 'niemand reist de hele rit' kan je net zo goed overal met SGMm rijden. En de 3000 kan niet met ICRm (perrons te kort Den Helder zuid enzo). 2100 is een mogelijkheid, maar ik weet niet hoe de Zeeuwse stations zit qua lengte? Laatst bewerkt door Iceman op 03-12-2007 20:43 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 20:46:00 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Misschien sluit het achterste ( of voorste) deel in Asd, Ut, Ht, of Ehv aan?![]() http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
03-12-2007 20:48:01 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
QuoteDe 800 kan ook niet met ICRm rijden: er moet worden gesplitst in Alkmaar en in Sittard. Maar daar worden hier allerlei andere oplossingen voor gevonden... |
03-12-2007 20:49:38 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ja, opties die mogelijk zijn. Feit is dat daar het perron te kort, en je kan wel het perron gaan verlengen maar dan krijg je die linkse rakker van de SP weer op je dak. En dan wel beter openbaar vervoer eisen![]() De oplossing die wij hier offeren is haalbaar. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 21:05:53 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
QuoteHet zou moeten, alleen maakt de NS ongeveer geen onderscheid tussen de stammen met een mDDM of een 1700. Voor mijn gevoel rijdt er vaker een 1700 dan een mDDM. Miscchien nog een goed puntje voor een nieuwe dienstregeling: echt onderscheid tussen de DDAR stammen? En anders stoppen we die gewoon in de 800, dat vindt vast niemand erg. ![]() |
03-12-2007 21:07:33 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Tsja sommige mensen schijnen comfort niet belangrijk te vinden, dus gooi ze er maar in%08%. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 21:20:32 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
geniaal%05%%02% 10 rijtuigen DDM2/3 met een 1700 trek/duw |
03-12-2007 21:45:53 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Quote Een oplossing voor een probleem wat je zelf verzint, volgens mij... ![]() Als ik zie hoe druk de 800 is lijkt VIRM mij ongeveer de enige materieelsoort die de drukte op kan vangen. Je kunt wel een triljoen oplossingen verzinnen waardoor er met ICRm, ICM of elke andere materieelsoort gereden kan worden, maar dat is helemaal nergens voor nodig. En zoals dumpy_dump al schreef: hoeveel mensen doen nu regelmatig de hele 800? De meeste reizigers stappen in Utrecht in danwel uit en zowel in de volgende stations Ht als Asb stapt het gros van de reizigers weer uit. (Gebaseerd op spitservaringen, maar het zal de rest van de dag niet anders zijn ![]() De enige reden waarom jij er zo'n punt van maakt is volgens mij omdat je zelf liever iets anders dan VIRM wilt. De gemiddelde reiziger wil liever een zitplaats. %06% http://www.ovinnederland.nl/ |
03-12-2007 21:52:58 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
Zullen we de discussie inhoudelijk houden? Aub geen persoonlijke beschuldigingen. Dat geldt niet alleen voor de laatste poster, maar in het algemeen. Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
03-12-2007 22:00:08 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Nee. Kijk ik geloof best dat er in de spits drukte is. En dat er veel materieel nodig is om die drukte op te vangen. Maar de NS rijdt zeker niet altijd met 12 bakken VIRM, vaak genoeg met 10 of 8. Ik zie dat althans vaak genoeg op ass in de spits. En ik kom er elke dag voor school. En best veel mensen gaan naar limburg hoor. Limburg is een populaire provincie voor mensen uit de randstad en vice versa. Maar goed als jullie comfort niet uitmaakt, dan zitten jullie thuis op een barkruk en slapen jullie op een spijkerbed. Ik zit graag lekker, vooral op lange stukken. En met mij, vele anderen. 12 bakken ICRm is denk ik best te doen in de spits, als de volle capciteit gebruikt wordt. Mensen zijn ook vaak lui en lopen niet de hele trein door. Bovendien is de spits echt gewoon druk. Een eigen 2/4 zitter is niet denkbaar. En ik denk ook dat reigers hechten aan een stille, stabiele trein zodat men rustig kan zitten, en eventueel nog werk kunnen doen. Of even rustig wakker worden. In een VIRM passen ook meer mensen dan in een benelux, dat ook standaard VIRM? En waarom dan niet gelijk alle trajacten? Capaciteit is alles! Sorry, las het bericht pas toen deze post klaar was. Deze discussie lijkt me wel af trouwens. We worden het niet eens%08%. Laatst bewerkt door Iceman op 03-12-2007 22:02 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 22:06:30 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Overdrijf je de ongemakken van VIRM ook niet een heel klein beetje?![]() Comfort maakt mij overigens wel uit, maar de bakken met de stoffen stoelen zitten lang niet slecht. http://www.ovinnederland.nl/ |
![]() |
advertentie |
03-12-2007 22:10:43 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Lang niet slecht maar: 1. Dat is maar een deel van de trein. Die andere stoelen zitten nou niet bepaald lekker (ik zal niet overdrijven) 2. Nog niet zo lekker als ICRm, maar misschien dat dus in die nieuwe VIRM 4'tjes wel goed geregeld. Alleen dan moet je weer met minimaal 1 viertje gaan rijden, wat dan ook weer niet genoeg is. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 22:12:12 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
@ Iceman: Dat is wel heel kort door de bocht. Bovendien beschikt VIRM niet over een 3000 volt installatie![]() De materieel planningen worden gemaakt door mensen die ervoor geleerd hebben. Zo zal het ook bij hun bekend zijn dat VIRM beduidend minder comfort bied dan ICRm. Maar zij zullen ook in ogenschouw hebben genomen dat het gros van de reizigers die gebruik maken van de 800 ongeveer een uur in de trein zitten. En dan is VIRM prima te doen. Bovendien speelt capaciteit zeker een rol. Zoals eerder in dit topic gepost is 10 tot 12 bakken VIRM in de spits een must. En dan wordt comfort idd een treetje naar beneden gedaan. Gr Jack Laatst bewerkt door Jack5812 op 03-12-2007 22:14 |
03-12-2007 22:16:25 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Moeten ze wel met 12 bakken rijden. Dat gebeurt lang niet altijd. En ja die mensen hebben ervoor gestudeert, alleen dan mogen we er toch kritiek op hebben. Het is hier gelukkig geen Wit-Rusland![]() Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 22:21:14 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
Da's waar![]() Gr Jack |
03-12-2007 22:23:00 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
QuoteDaar heb ik wel eens aan gedacht: Als de NS 12 nieuwe zesjes bestelt, geschikt voor 3000V dan kunnen die de Beneluxdienst overnemen. Combineer die op het binnenlandse traject met een treindeel naar Vlissingen, dan zit je ook niet met weinig capaciteit op de Oude Lijn. De voordelen zijn dan dat de Beneluxdienst kan blijven, op de HSL kan je een aparte snellere dienst opzetten en de Benelux rijdt dan braaf mee in de binnenlandse dienst. |
03-12-2007 22:24:58 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik vraag me af of dat wel handig is? Als ik vrijdags van stage kom in hwd is de 800 uit Mt van 18:17 wel is laat, +5/10/15. Gevolg is dat de 3400 laat is waardoor veel mensen in Hn de aansluiting missen op Hn, en dat de 3000 daar weer achter ook laat is. Waardoor die weer in de problemen komt op dat stuk enkelspoor tussen sgn en hdr. Is het het echt waard om de 800 in de spits door naar Sgn te trekken? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 22:30:50 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Vergeet niet dat het stuk wat je reist niet persé tekenend is voor het hele traject... Dat kan totaal verkeerd beeld kan geven. Want je gaat me niet vertellen dat NSR doodleuk met 10 bakken VIRM gaat rijden als het ookwel in 12 bakken ICR zou passen. 12 bakken ICR en 10 bakken VIRM is nogwel een knap verschil in zitplaatsaanbod ook... Quote Dat kan mi beter in een rustige VIRM dan in een stam ICR waarbij je buurman bij je op schoot zit.. ![]() Quote Dat er in een VIRM mer mensen passen dan in een benelux is wel logisch, echter waarom zou je dat doen als dat reizigersaanbod er niet is? Laatst bewerkt door thom op 03-12-2007 22:32 |
03-12-2007 22:30:56 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Kwartierverbinding Schagen -> Alkmaar lijkt mij ook wel wat overdreven, maar ik weet niet hoe het daar precies zit met de reizigersaantallen. Verder zal VIRM bestellen moeilijk worden voor de NS aangezien er wel een stokje voor gestoken wordt. Vooral de gehandicapten waren niet bepaald blij toen de order van 50 viertjes bekend werd omdat een VIRM niet bepaald makkelijk toegankelijk is voor iemand met een rolstoel. Men in Den Haag en/of Brussel wil geloof ik dat het bij deze order blijft volgens mij, las ik maanden geleden in een artikel over toegankelijkheid voor gehandicapten. |
03-12-2007 22:34:43 | ||
---|---|---|
edegroot
![]() |
QuoteJa, van de 3000 trappen ze meestal het achterste stel af in Amr. Die zit ook daarna propvol. Dus de 800 naar Sgn is wel nodig in de spits. |
03-12-2007 22:37:09 | ||
---|---|---|
Jack5812
![]() |
@ Woepje: Het zal wel rendabel zijn, aangezien die kwartierdienst al zeker 20 jaar bestaat. Gr Jack Laatst bewerkt door Jack5812 op 03-12-2007 22:37 |
03-12-2007 22:38:22 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
@ Thom 1. Een knap verschil, maar ik denk dat als je het meer comfort gaat vergelijken je aardig op 1 lijn zit. En vergeet niet dat de spits een deel van de dag is. In de middag en avond zal het niet z'n storm lopen en is er plek genoeg om comfortbale en stil van de treinreis te genieten ![]() 2. Op schoot zit? ICrm is ruim genoeg, zelfs met 4 man op een vierzitter. Ik reed vaak naar Ut (ook in de spits) en vond het wel goed genoeg. Dat is nou eenmaal spits. 3. De 600 zit vaak grafvol, echt vol! Dus waarom daar geen VIRM tot Roosendaal? En dan doen we die Beneluz en HSL rijtuigen wel weg, want die zijn toch te slecht qua capaciteit? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 22:48:08 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Jij wil mensen achterlaten omdat de gangpaden ook vol staan? Zeker als er eens een stammetje mist. Ga eerst maar eens optellen het aantal verschillen in zitplaatsen.. Je weet volgens mij niet waar je over praat. |
03-12-2007 22:52:48 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik weet wel degelijk waar ik over praat, net als jij neem ik aan. Als er een keer een stammetje ontbreekt ben je de sjaak ja. Maar ik zie ook wel is een los 4'viertje omdat er een hele VIRM ontbreekt, nou dan ben je ook de sjaak hoor. Laatst bewerkt door Iceman op 03-12-2007 22:53 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
03-12-2007 22:57:29 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
QuoteEven tussen al dat ICRm vs. VIRM geweld, ook maar jouw vraag beanwoorden ![]() ![]() Stephan |
03-12-2007 23:56:24 | ||
---|---|---|
dh3201
![]() |
Je kunt ook een Rolls Royce kopen en dan van alle comfort voorzien over de A2 naar Zuid Limburg rijden, hebben al die reizigers die lekker in de VIRM kunnen zitten ook geen last meer van jou ![]() Shqiperise-lopers? |
04-12-2007 00:07:14 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Dan sta ik 40 kilometer in de file, en is de benzine leeg van die zuipende auto%08%. Maar goed laten we het intopic inhoude. Ik neem jouw opmerking maar op als is lichte ironie. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
04-12-2007 01:20:26 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Even compleet los van de rest van deze kansloze discusse: ICRm is natuurlijk weldegelijk te splitsen. Dat is gewoon een kwestie van twee 6-baks TD-stammen aan elkaar hangen. Twee locs in de trein en gaan met die banaan. |
04-12-2007 01:37:56 | ||
---|---|---|
Bollenstad
![]() |
Zullen we deze discussie dan ook nu stopzetten? Hebben andere treinseries ook weer een kans! ![]() |
04-12-2007 08:13:48 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
@mren En gaat dat splitsen makkelijker, sneller enzovoorts dan bijvoorbeeld met een VIRM? Als blijkt dat het een uitgebreide operatie is om ICRm rijtuigjes uit elkaar te krijgen wat niet binnen een minuut gedaan is, dan is jou optie niet bepaald handig voor de drgl. Laatst bewerkt door woepje op 04-12-2007 08:15 |
04-12-2007 08:42:43 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Dat ben ik met je eens Woep![]() Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
04-12-2007 08:56:41 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ja, pleeease, kappen, zo kansloos heb ik het zelden gezien! |
04-12-2007 08:57:43 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Kansloos vond ik het niet, maar we worden het nooit eens%08%. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
04-12-2007 12:31:59 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Rudolfph: discussie over VIRM of ICRm is nu afgelopen, en discussie over wel of niet kappen met discusiëren ook. |
05-12-2007 15:51:08 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Idd btje nutteloze discussie. 800 is de drukste serie van NL en VIRM de grootste trein. 1+1=2. Dat VIRM iets minder comfort bied, oke. Maar ik ga er vanuit dat het nieuwe IRM dat een wat luxere uitvoering zal zijn, naar de 800/3000 gaat. |
07-12-2007 19:12:10 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik ga er vanuit dat NS niet in staat is om die omlopen gescheiden te houden. DD-AR met loc danwel met mDDM lukt niet eens... |
07-12-2007 19:42:11 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Quote Waarschijnlijk hetzelfde interieur als dat van de ICMm. |
09-12-2007 14:16:24 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Dat zou heel mooi zijn, ICMm zit heel goed%08%. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
09-12-2007 14:28:55 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Dat het comfort van die nieuwe IRM's verbeterd gaat worden lijkt mij onderhand duidelijk. Er wordt nu toch echt rekening gehouden met het feit dat ze als IC worden ingezet in plaats van IR. De vraag is nu alleen: Worden de stoelen exact hetzelfde als die van ICMm? Dat de kleurstelling blauw wordt in de 2de en rood wordt in de 1e klas is mij ook wel duidelijk. Het gaat erom; zijn de stoelen zelf ook exact hetzelfde? En past dat wel in een VIRM? In een enkeldekker heb je namelijk net wat meer ruimte dan in een dubbeldekker lijkt mij... Denk overigens dat er in 2008 nog amper van dat nieuwe spul ingezet wordt gezien het feit dat die dingen medio 2008 geleverd worden. Geleverd ja, niet meteen in dienst lijkt mij. Lijkt mij aannemelijk dat in dienstregeling 2009 het echt gaat lopen. |
09-12-2007 14:35:25 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Maar misschien kunnen ze wel dezelfde soort stoelen als ICMm gebruiken, alleen in ander formaat. Dus wel dezelfde stof als ICMm. En ik denk ook dat ze de nieuwe VIRM's beter pas kunnen inzetten als alles goed gewerkt. Niet rushen en dat je dan kampt met defecten. Laatst bewerkt door Iceman op 09-12-2007 14:44 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
09-12-2007 15:01:04 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Ik zag in het spoorboekje iets raars bij Syntus: Zutphen 9.07 - Vorden 9.16 Vorden 9.10 - Zutphen 9.19 en ook Lichtenvoorde 09.56 - Winterswijk W 10.03 Winterswijk W 09.53 - Lichtenvoorde 10.01 Zonder kruisingsmogelijkheden lijkt me dit tot ongelukken te leiden. Laatst bewerkt door fabrierban op 09-12-2007 15:01 |
09-12-2007 15:56:37 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Bij drgl 2008 komt de 5800 uit Asd ri Avat 1 minuut later in Amf. Dus om .22 en .52. Dat is de vertrektijd van de 12500/12700 ri Ut. Eerder leed dat vaak al tot enkele minuten vertraging, omdat de 5800 voorlangs kruist. Nu de 5800 ook nog eens een minuut later is (waarbij 5800 Hvs-Amf er redelijk krap in ligt), dat dat vaak tot enkele minuten + lijdt voor de 12500, 12700, 500, 1700 en 1500. |
09-12-2007 16:16:25 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
QuoteBij het bovenste voorbeeld rijdt de trein met Vertrek 09:07 uit Zutphen alleen in het weekend, de trein met vertrek 09:10 uit Vorden rijdt alleen van Maandag t/m Vrijdag. Bij het tweede voorbeeld is dit net andersom. De bovenste rijdt alleen van Maandag t/m Vrijdag en de onderste alleen in het weekend ![]() Garantie tot aan de voordeur. |
09-12-2007 16:42:01 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Wat voor creatieve nummers zijn dat? Bedoel je niet gewoon 500,700,1500,1600 en 1700? |
09-12-2007 17:39:39 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Quote Dan moet je toch echt een nieuw spoorboekje kopen. De trein van 9.07 uit Zutphen rijdt volgens het nieuwe spoorboekje 7 dagen per week en hetzelfde geldt voor de trein van 9.53 uit Winterswijk West. Dus niks alleen in het weekend. |
09-12-2007 17:46:20 | ||
---|---|---|
lykele
![]() |
@lucky: 12500, 12700 zijn de intercity/stoppercity leeuwarden-rotterdam (voortreinen van de 500 en 700). Deze kruisen idd met de 5800, al zit de kans er nu in dat bij vertraging de 5800 na de 12*00 gaat, waarna de 500/1700 naar Ut vertrekt. Ik denk dat de 1600 en 700 er niet veel last van hebben, deze kruisen (volgens mij) niet met de 5800. |
09-12-2007 17:50:15 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Quote Dat ik het nieuwe spoorboekje moet kopen heb je gelijk in ja ![]() ![]() Garantie tot aan de voordeur. |
09-12-2007 18:10:27 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
@superboer Ik heb even vergeleken en de dienstregeling op de website is dus niet hetzelfde als die in het spoorboekje. Laatst bewerkt door lamote_ban op 09-12-2007 18:10 |
09-12-2007 18:18:36 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Syntus heeft inderdaad verkeerde tijden doorgegeven voor trein 30823... Zowel bij NSR als bij HAFAS geldt voor de 30823: Ma-Zf Zp 09.07 Vd 09.16. Dat moet Ma-Vr dus Zp 09.01 Vd 09.10 zijn... Voor de 30834 geldt een soortgelijk verhaal. Laatst bewerkt door aestudent op 09-12-2007 18:20 |
09-12-2007 18:30:22 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Dat worden morgenochtend dus weer foeterende reizigers, die op tijd zijn en toch zes minuten te laat. |
09-12-2007 18:42:17 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
@ Lucky: Ik bedoelde het precies zo zoals lykele zegt %02% |
09-12-2007 19:24:29 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Maar de 10xxx rijden alleen in de spits los van de 500/700, dus is het maar een probleem op een paar momenten.. |
09-12-2007 19:27:17 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
10xxx rijdt ook tijdens de spits los omdat deze trein alleen tussen Lw en Zl rijdt![]() ![]() Ik denk trouwens dat de NoordOost vaker los gaat rijden in de toekomst. Dus meer treinen die in de 12xxx mode gaan gezien het feit dat de NoordOost steeds drukker wordt of zie ik dat verkeerd? |
09-12-2007 21:29:10 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Is er iemand die iets kan zeggen over de extra materieel inzet ivm Hilversum? |
09-12-2007 22:14:09 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Wat is eigenlijk de reden dat de 2877 (v. Rtd 20.17) niet meer rijdt en de 2879 (v. Rtd 20.47) wel? http://www.ovinnederland.nl/ |
09-12-2007 22:43:32 | ||
---|---|---|
jeepee
![]() |
Quote Ik kreeg vandaag al het idee dat de planners een trein van binnen hebben gezien. Alle treinen die in de categorie veevervoer vielen tijdens de vorige omloop (dus zo ongeveer de helft - 75% van alle treinen 's avonds op Zl - Lw v.v.) waren langer gemaakt ![]() |
10-12-2007 12:58:20 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik was vanmorgen even op Asd en 1 ding viel me op: De 4532 vertrok gewoon om 11:03, de 4534 stond op de CTA's om 11:36. Op de gele borden en in het spoorboekje echter om 11:33. De trein vertrok ook om 11:36. Fout in spoorboekje? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |